Strona 1 z 2

jak stać na światłach na luzie czu na biegu?

: 2010-05-03, 13:15
autor: MAX
Luz czy bieg? Jak stać na światłach, na luzie czy na jedynce z wciśniętym sprzęgłem? Czy trzymanie długo wciśniętego sprzęgła nie niszczy go? Zwolennicy ekojazdy każą gasić silnik na postoju dłuższym niż 30 sekund, na luzie auto pali paliwo - ale powiedzcie mi, jak jest lepiej, pomijając wszelkie kwestie ekologiczne i zużycia paliwa - co dla auta zdrowsze - luz czy wciśnięte sprzęgło?

: 2010-05-03, 14:01
autor: raptus1984
na luzie i na recznym lub sobie hamulec trzymac nie na biegu i na sprzegle

: 2010-05-03, 14:24
autor: Wladca-swiata
Jak manual to na luzie i bez sprzęgła. Jak automat to na drive, nie wyrzucać na neutral np. na światłach, to przyśpiesza zużycie skrzyni.

: 2010-05-03, 19:27
autor: VW
Oczywiście lepiej jest trzymać samochód na luzie bo częste używanie sprzęgła przyspieszy jego agonię. I tak się to kiedyś stanie.

: 2010-05-03, 20:02
autor: Dyrektor
raptus1984 pisze:na luzie i na recznym lub sobie hamulec trzymac nie na biegu i na sprzegle
Moim zdaniem na luzie i recznym, bo trzymanie nogi z wciśniętym srodkowym pedałem bardzo oslepia "jadowitym" mocnym czerwonym [niejednokrotnie jeszcze dodatkowo trzecim] swiatłem stop. Mówie o sytuacji w nocy.

: 2010-05-04, 00:53
autor: raptus1984
nie no a jak kto recznego nie ma:p

: 2010-05-04, 19:09
autor: stjepan
Na wciśniętym sprzęgle i na biegu to broń Boże!!! A jak Cie skurcz złąpie?? <bije> <boisie>

: 2010-05-04, 19:20
autor: Dyrektor
To BUM <placze>

: 2010-05-04, 22:01
autor: wojtek
raptus1984 pisze:nie no a jak kto recznego nie ma:p
Wystawia noge przez drzwi i zapiera się pieta o asfalt <magik>

: 2010-05-05, 17:07
autor: raptus1984
to dowód do zabrania:0

: 2010-05-05, 17:10
autor: Dyrektor
Do zabrania czego? DR?

: 2010-05-05, 19:52
autor: rupcio
Przy manualnej skrzyni zdecydowanie na luzie, bo pomijając już podane powody (BUM!!! i inne), niszczymy sobie łożysko wyciskowe sprzęgła.

: 2010-05-05, 21:08
autor: Dyrektor
No właśnie.
Nie ma sensu go dalej męczyć, bo i tak cały czas jest mocno eksploatowane podczas podjazdów w korkach [jedynka - sprzęgło - jedynka itd]

: 2010-05-09, 11:28
autor: igorek
L tego uczyła. Też czasami coś dobrego nauczą

: 2010-06-13, 13:22
autor: Michał22
zdecydowanie na luzie z wciśnietym sprzegłem niszczysz łożysko oporowe i docisk to i tak predzej czy póżniej sie zużyje ale po co skracać mu żywotność chyba że cie stać na częste wymiany sprzegła