Strona 1 z 1

Citroen Metropolis

: 2010-05-03, 19:42
autor: VW
Obrazek Obrazek


Samochód został wyposażony w zawieszenie Hydractive, które umożliwia utrzymanie stałego prześwitu oraz w hybrydowy układ napędowy plug-in, który umożliwia modelowi Metropolis funkcjonowanie w różnych trybach:

- w trybie całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM do maksymalnych 95 KM.

- w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2.0 V6. Silnik ten rozwija moc 272 KM, a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.

- w trybie współpracy obydwu silników: na przykład w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM i moment obrotowy wynoszący 430 Nm, albo w trybie z napędem na cztery koła, gdy wymagają tego warunki.

Zastosowany układ napędowy umożliwia uzyskanie pięciokrotnie niższego poziomu emisji CO2 (70 g/km i zużyciu paliwa na poziomie 2,6 l/100 km) w porównaniu z klasycznym układem napędowym o podobnych osiągach (silnik V8 o pojemności 4.0 l).

460 KM i 2,6 l/100 km. To możliwe?

Re: Citroen Metropolis

: 2010-05-03, 20:09
autor: Dyrektor
VW pisze:460 KM i 2,6 l/100 km. To możliwe?
Osobiscie nie wierzę w to spalanie. Chyba nikt nie wierzy <dobani>

: 2010-05-04, 19:14
autor: stjepan
Dyrektor, masz racje, ja bym dał 12,6 :D
Jeszcze w 5 litrów dałoby radę uwierzyć.

: 2010-05-06, 18:50
autor: Mechaniczny
Trudno w to uwierzyć ale też o tym czytałem ale....... okaże się w praktyce.

: 2010-05-09, 10:17
autor: stjepan
Był jakiś fiat z małolitrażowym silnikiem, lekki itd. i palił 2,9 Pb ale tyle koni i takie spalanie, Marcin nie oszukuj się :D