Strona 1 z 1

Clio II 1.4 benzyna 1998r.

: 2012-04-25, 16:50
autor: carlos223223
Jak w temacie. Diagnozowałem dziś to auto i wyskoczył błąd 5D - flywheel sensor. I teraz się zastanawiam czy to nie jest po prostu czujnik położenia wału korbowego ?? Dosłownie flywheel to koło zamachowe ale z tego co się zorientowałem to czujnik ten znajduje się przy skrzyni tuż obok wieńca. Nie wiem czy dobrze myślę, czy to będzie właśnie to ???

: 2012-04-25, 20:02
autor: dawid2110
Auto nie pali tak???? Aby sprawdzić czy to jest czujnik wału poprostu go odepnij i pokręć zobaczysz czy błąd który wyskoczył jest podobny i tyle. A i wejdz w rartości rzeczywiste i sprawdz czy widzi obroty silnika

: 2012-04-25, 20:39
autor: carlos223223
Sytuacja jest inna. Auto odpala i jedzie i po jakimś czasie gaśnie jakby traciło iskrę. Poradziłem klientowi, żeby sprawdził czy jest iskra jak przestanie chodzić. Miałem identyczny przypadek w uno 1.4 i podejrzewam, że to jest to samo. Przyznam, że obrotów na żywo nie sprawdzałem, bo autocom odmówił posłuszeństwa. Diagnostykę przeprowadzałem maxidiagiem (spisał się dobrze).

: 2012-04-25, 21:05
autor: grzesiek132
Witam. Miłaem podobny problem z clio tyko 2002rok tego był.Też gasło po czasie i okazało sie ze był walnięty przekaznik. Znajdował sie koło akumulatora w takiej trujkątnej skrzynce. proponuje to sprawdzić.

: 2012-04-25, 21:07
autor: grzesiek132
Są tam 3szt tych przekazników.

: 2012-04-27, 19:36
autor: darek40
panowie nie kombinujcie do koła zamachowego jest przykręcony wieniec zębaty więc koło jest od strony skrzyni <cisza> a przegrzewa się najzwyczajniej czujnik obrotu wału i jest do wymiany <cwan>

: 2012-04-27, 21:49
autor: carlos223223
Kolego darek40 - czujnik wymieniony i autko śmiga jak ta lala więc zamykamy temat. Bardzo wszystkim dziękuję za podpowiedzi :)

: 2012-04-29, 14:35
autor: dawid2110
tak na przyszłość to jest to dosyć częsty przypadek że po nagrzaniu pada czujnik wału a jak ostygnie znowu pali . Ja osobiście w razie wątpliwości mam taki sposób sprawdzenia czy czujnik wału jest ok otóż mierzę rezystancję zimnego czujnika i nagrzewam go na stole np nagrzewnica i znowu mierzę praktycznie zawsze na walniętym czujniku robi sie przerwa

: 2012-04-29, 15:26
autor: darek40
no może nie zawsze robi się przerwa ale napewno czujnik zmienia rezystancję a tak wogóle cieszę się że pomogłem koledze mechanikowi <bezradny>

: 2012-04-29, 15:30
autor: Mechaniczny
Nom piwko się należy :D

: 2012-05-01, 11:52
autor: carlos223223
No to proszę.

: 2012-05-05, 08:07
autor: trebor70
Albo jak silnik nie pali bo jest czujnik zagrzany chłodzimy go gaśnicą śniegową lub w zamrażarce i montujemy jak odpala czujnik do wymiany.

: 2012-05-05, 18:06
autor: dawid2110
najprościej do wody w granicach 20 stopni już na ogół jest ok