Strona 1 z 1

Silnik 2T problem z zapłonem

: 2018-10-14, 10:06
autor: dermaner
Witam
Posiadam silnik dwu cylindrowy 2T, silnik nie odpala z powodu uszkodzonego modułu zapłonowego. Wiec przede mną zadanie przeróbki by go uruchomić silnik jest produkcji amerykańskiej z lat 70 i zakup oryginalnego modułu CDI nie wchodzi w grę zaporowa cena.

Trochę opisu zapłonu tego silnika:

Koło magnesowe z oddzielnymi magnesami do ładowania i impulsatora, stojan z cewkami ładowania i impulsator na ruchomej podstawie sprzężony z cięgiem gazu, tłoki w silniku pracują przeciwsobnie.

Na chwile obiecą założyłem moduł zapłonowy od poloneza i iskra niby jest jednocześnie na dwóch świecach w DMP i w GMP silnik się odzywa ale pracować nie chce raz załapał na kilka sekund.

A teraz pytanie czy pojawienie sie iskry w silniku dwusuwowym w DMP w czasie przepłukiwania cylindra ma jakieś znaczenie i powodem kaprysu silnika jest owa iskra, silnik albo kopie po szarpance lub szczeka w wydech

: 2018-10-28, 06:09
autor: dermaner
Albo tu nikt nie zagląda albo zadałem zbyt trudne pytanie więc Odpowiem sobie na nie w silniku czterosuwowym iskra podczas DMP i mijanki zaworów w niczym nie przeszkadza i rozwiązanie takie jest stosowne natomiast w silniku dwusuwowym iskra podczas płukania cylindra już niestety przeszkadza szczela w wydech lub kopie po rączce temat zamknięty poradziłem sobie z problemem silnik pracuje