Strona 1 z 1

Silnik kosiarki spalinowej Brigge&Stratton 3,5HP - remon

: 2013-04-23, 20:46
autor: LuK444Sz
Witam,

Przywiozłem ostatnio na warsztat silnik kosiarki spalinowej Brigge&Stratton 3,5HP. Muszę powiedzieć, że czasy świetności ten silnik ma za sobą. Otóż po zdemontowaniu filtra powietrza, gaźnika, tłumika, przewodu paliwowego, cięgien oraz pokrywy, uzyskałem taki oto widok:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dokonałem oględzin i stwierdziłem, że cylinder ma kilka płytszych widocznych rys, które pewnie z czasem ulegną powiększeniu. Na cylindrze lekko wyczuwalny jest próg. Nie można go jednak poddać regeneracji (w sumie można, ale to nieopłacalne). Nie ma iskry, ale do rozwiązania tego problemu będę dążył później.
Dokonałem pomiarów cylindra i wału korbowego. Cylinder nie jest owalny, w obu płaszczyznach ma takie same wymiary. Tak samo pomiary wału korbowego - nie wykazały zbyt dużych odstępstw od normy.
Obrazek
Obrazek
Nieprawidłowości jakie stwierdziłem, to minimalne pęknięcie membrany gaźnika - konieczność wymiany. Sprawa gorzej ma się z pokrywą, z której wychodzi wał i do którego z kolei przykręcony jest nóż:
Obrazek
Czy po takim stanie głowicy mogę stwierdzić, że silnik brał olej?
Obrazek
Teraz może kilka pytań do Was:
Czy ogólnie oglądając na fotografiach stan tego silnika, uważacie, że uda się go kiedykolwiek uruchomić?
Pokrywa, na której widoczne są pęknięcia, jest lekko skrzywiona. Po montażu tłoka, korbowodu, ustawieniu rozrządu i założeniu pokrywy, wał przestaje się obracać - muszę robić kontrę na gwincie wału i kluczem muszę go obracać. Czy opłaca się ją jakoś wyprostować czy lepiej rozglądnąć się za nową? Pęknięcia tej pokrywy warto czymś kleić czy lepiej dać sobie z tym spokój?

: 2013-04-24, 11:23
autor: Du-Di
Ja by go robił , tylko wał i dolny korpus zakupił nie uszkodzony ( tak robiłem po spotkaniu kosiarki ze słupkiem ukrytym w trawie) . Zakup to giełda samochodowa panowie graciarze posiadają czasami podzespoły .

: 2013-04-24, 12:35
autor: LuK444Sz
Dzisiaj wszystko dokładnie wyczyściłem. Zrobiłem listę rzeczy, które muszę kupić:
- uszczelka dolnej pokrywy, uszczelka głowicy
- dolna pokrywa
- cewka zapłonowa (z tej obecnej wyrwane są kable i nie da się ich przylutować)
- membrana gaźnika
- filtr powietrza

W tym wątku będę zamieszczał fotografie z postępu prac i będę zadawał ewentualne pytania :)

: 2013-04-24, 12:40
autor: Du-Di
Za komplet uszczelek płaciłem 45zł , ale są i po 80zł . Cewka może być droższa. Zrób od razy przegląd i ew, dotarcie zaworów .