Strona 1 z 1

Renowacja samochodu

: 2012-08-03, 16:28
autor: Krachu
Witam

Chcialbym sie dowiedziec co i jak na temat renowacji glownie o koszty. Wiec mam warunki do przeprowadzenia takiej renowacji, opuszczony garaz (nieuzytkowany) wiec musialbym tam niezle posprzatac ale mam w nim kanal... Glownie chodzi o blache, czyli rozbieram samochod do ostatniej srobki i tu sie rodzi pytanie bo nie wiem czy sie oplaci.. placic lakiernikowi za wartosc samochodu.. (albo przeplacic) jesli zaprowadze lakiernikowi rozebrany samochod poprostu na kolach bo slyszalem ze za rozebranie duzo sobie doliczaja, ile wyniesie pomalowanie takiego samochodu, nie wiem mozna jakos jeszcze obnizyc koszta takiego malowania?

@; narazie o koszty renowacji nie pytam bo logiczne ze zalezy co bedzie do wymiany..

: 2012-08-03, 16:45
autor: arnipoznań
hihihihihi :D ja ostatnio kupiłem ojcu auto i wymagało ono malowania paru elementów, lakiernik stwierdził że on sam wolałby przygotować sobie auto do malowania bo będzie pewny że wykona robotę dobrze i że nikt nie będzie miał do niego żalu :D

: 2012-08-03, 17:04
autor: Krachu
thats right.. tyle ze jakie sa tego koszta.. nie chce przeplacac.. bo moze wyjsc to kosztem wartosci samochodu.. za element to z 200zl wezmie.. sedan to juz 6 elementow + karoseria

@; jesli beda male ogniska korozji to sam sobie z tym poradze.. lecz jesli cos do wyciecia a potem spawania to trzeba takze doliczyc.. dlatego chce sobie najpierw to przemyslec czy jest to realne.. bo rozbiore samochod i nic z tego nie bedzie :D

@; jeszcze jedno bardzo wazne pytanko, panowie jak to dziala.. powiedzmy mam zarejestrowane autko baska e36 1.6.. po przegladzie robie sobie swapik na 1.8is czy panowie na przegladzie przymkna oczko czy moze byc dym?

: 2012-08-03, 21:52
autor: Majonez850
Silnik zalicza się teraz do podzespołu czyli jest częścią wymienną nie sprawdza się teraz na przeglądzie numeru silnika i robiłem pare spawów kumplą i bez dymu do dziś <brawa>

: 2012-08-04, 07:04
autor: arnipoznań
Jeżeli diagnosta wie jaka jest różnica w wyglądzie obu silników to będzie dym

: 2012-08-04, 10:45
autor: Krachu
Silnik zalicza się teraz do podzespołu czyli jest częścią wymienną nie sprawdza się teraz na przeglądzie numeru silnika i robiłem pare spawów kumplą i bez dymu do dziś <brawa>
To prawda ale domyslam sie ze to dziala na zasadzie swap z 1.6 na 1.6 a jesli zwiekszamy pojemnosc powinnismy poinformowac o tym ubezpieczyciela zeby zwiekszyl stawke OC ale oczywiscie tego nie chcemy..
arnipoznań pisze:Jeżeli diagnosta wie jaka jest różnica w wyglądzie obu silników to będzie dym
Noi wlasnie tutaj chodzi o ten dym, co robi taki diagnosta zglasza to gdzies? przymknie oko? (zalezy od koleszki??) czy mozna sie jakos dogadac ogolnie, czy maja jakis % z tego? nie wiem jak to dziala.. ale np Misiaczki teraz za byle co sie dopier!%@#% bo maja % za mandaty. Chce sie dowiedziec czy cos grozi za to czy nie pusci mnie na przegladzie i musze pokazac sie z 1.6 albo to zglosic do rejestru znowu

: 2012-08-04, 17:41
autor: ramzes123
Zależy w jakim stanie jest samochód jeżeli nie ma dziur w podłodze a ni w progach to purchle i ogniska korozji można przyszlifować na to podkład antykorozyjny i środek bitumiczny bit gum i tak można zabezpieczyć podwozie samemu na kanale koszt ok 60zła na ryski można porobić zaprawki.Chyba że samochód jest cały w dziurach podłoga błotniki progi itd to zależy jeszcze jaki to samochód ale w warsztacie lakierniczym kasują jak nie wiem za gotowy element np. 500zł tzn wycięcie wspawanie szpachlowanie podkładowanie lakierowanie itd a jak elementów bedzie sporo to taka komplena renowacja może wyniesc parę tyś....... No chyba że masz garaż kanał umiejętność półautomat spawalniczy sprężarkę pistolet do malowania szlifierkę kątową i umiejętności spawania wstawiania elementów szlifowania szpachlowania podkładowania i malowania i zabezpieczania,mnóstwo czasu to możesz to zrobić sam i wtedy za materiały zapłacisz 1000zł.

: 2012-08-04, 19:29
autor: Krachu
ramzes123 pisze:Zależy w jakim stanie jest samochód jeżeli nie ma dziur w podłodze a ni w progach to purchle i ogniska korozji można przyszlifować na to podkład antykorozyjny i środek bitumiczny bit gum i tak można zabezpieczyć podwozie samemu na kanale koszt ok 60zła na ryski można porobić zaprawki.Chyba że samochód jest cały w dziurach podłoga błotniki progi itd to zależy jeszcze jaki to samochód ale w warsztacie lakierniczym kasują jak nie wiem za gotowy element np. 500zł tzn wycięcie wspawanie szpachlowanie podkładowanie lakierowanie itd a jak elementów bedzie sporo to taka komplena renowacja może wyniesc parę tyś....... No chyba że masz garaż kanał umiejętność półautomat spawalniczy sprężarkę pistolet do malowania szlifierkę kątową i umiejętności spawania wstawiania elementów szlifowania szpachlowania podkładowania i malowania i zabezpieczania,mnóstwo czasu to możesz to zrobić sam i wtedy za materiały zapłacisz 1000zł.
ramzes123 pisze:Zależy w jakim stanie jest samochód jeżeli nie ma dziur w podłodze
To jest najwiekszy znak zapytania.. licze na male ogniska.. jak rozbiore caly to sie dowiem.. wtedy flexikiem przeszlifuje i tak jak pisales antykorozyjny i zabiteksuje, ewentualnie lekka szpachla.. ale w wymiane elementow nie bede sie bawic to nie moja dzialka.. jeszcze buraka zrobie i bedzie dopiero problem ;) zostawie to fachowcowi.. brat ma jakiegos znajomego po znajomosci za 400zl( normalnie wziolby z 600) wymienil 2 progi do meganki I..

: 2012-12-05, 13:51
autor: Salvador
Czy elementy w drzwiach są ze sobą montowane na nity i później szlifowane? Mam pewien pomysł ... A swoją drogą tak naprawdę podobno optymalnie jest zanurzyć cały element w lakierze... no ale to chyba jest wykonalne tylko w fabryce...

: 2013-01-21, 18:41
autor: szymon16997
Salvador pisze: Czy elementy w drzwiach są ze sobą montowane na nity i później szlifowane
Drzwi maska i cała karoseria jest zgrzewana .
Salvador pisze:A swoją drogą tak naprawdę podobno optymalnie jest zanurzyć cały element w lakierze... no ale to chyba jest wykonalne tylko w fabryce...
Po wyjęciu elementu trzeba go potraktować sprężonym powietrzem aby lakier równo się rozłożył , ściekł nadmiar i nie zrobiły się zacieki . Lakierowanie myślę że poradzisz sobie sam Wyczyścisz dokładnie ( to najważniejszy proces przed malowaniem musi być zrobione starannie ) Podkład np. Akryl + utwardzacz 2-3 warstwy , potem baza 2-3 warstwy mokre na mokre odstępy 2 godz. I Klar bezbarwny z utwardzaczem na to , też na mokre 1-2 warstwy. A co do ubytków w karoserii to można użyć włukna szklanego proste w użyciu i mocne ( i nie zezre ruda <haha> ) .