wymiana paska wielorowkowego audi A6
: 2012-06-17, 10:36
Wymiana oraz schematy paska wielorowkowego w audi a6
-Wymontować
przednią
i tylną
osłonę
tłumiącą
hałas, w tym celu poluzować
części mocujące -1, 2-oraz, jeśli jest, strzałka-.
– Wykręcić śruby -patrz strzałki-i wyjąć
wspornik momentu obrotowego z silnika.
– Wymontować
górną
część
kolektora
ssącego ›
-Poluzować
klamry napinające -patrz
strzałki
Odchylić
osłonę
paska zębatego do przodu
i odczepić
czopy mocujące na spodzie
osłony paska zębatego.
Wykręcić śruby -strzałki-.
– Wymontować prowadnicę powietrza -1-i 2-.
Wskazówka :
Przed wymontowaniem paska wielorowkowego oznaczyć kierunek obrotów za pomocą kredy lub pisaka. Odwrotny kierunek obrotów używanego paska może doprowadzić do jego zniszczenia.
– W celu poluzowania paska wielorowkowego odchylić napinacz zgodnie z -kierunkiem strzałki-, użyć do tego nasadki Torx T 60 -T40087-i długiego, prostego klucza oczkowego/
płaskiego.
– Zdjąć
pasek wielorowkowy.
Zamontowanie
Zamontowanie przebiega w odwrotnej
kolejności, przestrzegać
przy tym
następujących punktów:
–
Nałożyć
pasek wielorowkowy na
wielorowkowe koła pasowe.
Samochody bez dodatkowej rolki
prowadzącej:
1 -Alternator
2 -Rolka prowadząca
3 -Rolka prowadząca
4 -Pompa płynu chłodzącego
5 -Pompa wspomagania
6 -Sprężarka układu klimatyzacji
7 -Element napinający pasek
wielorowkowy
8 -Wał korbowy
Samochody z dodatkową
rolką
prowadzącą:
1 -Alternator
2 -Rolka prowadząca
3 -Rolka prowadząca
4 -Pompa płynu chłodzącego
5 -Rolka prowadząca
6 -Pompa wspomagania
7 -Sprężarka układu klimatyzacji
8 -Element napinający pasek
wielorowkowy
9 -Wał korbowy
Dotyczy wszystkich:
Wskazówka
Podczas montażu paska wielorowkowego
zwracać
uwagę
na jego prawidłowe ułożenie
na kołach pasowych.
Zakaz kopiowania bez zgody autora
-Wymontować
przednią
i tylną
osłonę
tłumiącą
hałas, w tym celu poluzować
części mocujące -1, 2-oraz, jeśli jest, strzałka-.
– Wykręcić śruby -patrz strzałki-i wyjąć
wspornik momentu obrotowego z silnika.
– Wymontować
górną
część
kolektora
ssącego ›
-Poluzować
klamry napinające -patrz
strzałki
Odchylić
osłonę
paska zębatego do przodu
i odczepić
czopy mocujące na spodzie
osłony paska zębatego.
Wykręcić śruby -strzałki-.
– Wymontować prowadnicę powietrza -1-i 2-.
Wskazówka :
Przed wymontowaniem paska wielorowkowego oznaczyć kierunek obrotów za pomocą kredy lub pisaka. Odwrotny kierunek obrotów używanego paska może doprowadzić do jego zniszczenia.
– W celu poluzowania paska wielorowkowego odchylić napinacz zgodnie z -kierunkiem strzałki-, użyć do tego nasadki Torx T 60 -T40087-i długiego, prostego klucza oczkowego/
płaskiego.
– Zdjąć
pasek wielorowkowy.
Zamontowanie
Zamontowanie przebiega w odwrotnej
kolejności, przestrzegać
przy tym
następujących punktów:
–
Nałożyć
pasek wielorowkowy na
wielorowkowe koła pasowe.
Samochody bez dodatkowej rolki
prowadzącej:
1 -Alternator
2 -Rolka prowadząca
3 -Rolka prowadząca
4 -Pompa płynu chłodzącego
5 -Pompa wspomagania
6 -Sprężarka układu klimatyzacji
7 -Element napinający pasek
wielorowkowy
8 -Wał korbowy
Samochody z dodatkową
rolką
prowadzącą:
1 -Alternator
2 -Rolka prowadząca
3 -Rolka prowadząca
4 -Pompa płynu chłodzącego
5 -Rolka prowadząca
6 -Pompa wspomagania
7 -Sprężarka układu klimatyzacji
8 -Element napinający pasek
wielorowkowy
9 -Wał korbowy
Dotyczy wszystkich:
Wskazówka
Podczas montażu paska wielorowkowego
zwracać
uwagę
na jego prawidłowe ułożenie
na kołach pasowych.
Zakaz kopiowania bez zgody autora