Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Jak dodać KM do fiata 126p???

Wszelkie informacje dotyczące tuningu samochodowego. Zapraszamy do zamieszczania Waszych projektów!

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
mkozaq123
User
User
Posty:9
Rejestracja:2012-06-09, 16:39

2012-06-20, 18:06

No właśnie że nie bo kolega wyżej określił grubość rozkręcenia dyszy ( nie więcej niż 0,1 mm ) a w maluchu dysza ma mniejszy otwór dopływu paliwa ... <cfaniak>
Awatar użytkownika
mike8
User
User
Posty:1
Rejestracja:2013-10-08, 12:29

2013-10-08, 13:01

Ja się kiedyś bawiłem w maluchy także mogę dać trochę wskazówek. Najlepiej zacząć od dolotu. Jeśli masz silnik 650 to warto wstawić rurkę z 600 lub samemu dorobić zamiast tłumika jakiegoś tam :P nie pamiętam jak się nazywało masz to za kolankiem na gaźniku. dalej w pokrywie gdzie jest filtr powietrza warto ponawiercać otrory zawse troche więcej powietrza idzie. Dalej gaźnik. Zmienić dysze myślę że są jeszcze do dostania, wg mnie lepiej nie wiercić tylko wydać powiedzmy 50 zł na komplet dysz tzn dysza powierza 190-200, dysza paliwowa do jazdy w miare eko 117120, bardzie rajdowo 125,130, rurka elulsyjna (chyba tak to się nazywało) F8 pamiętam że poprawiała wysokie obroty i była jeszcze f74 na niskie-średnie obrotu. Tu mam dalsza część zapożyczoną z jakiegoś forum:
rzeba wyjąc dyfuzor (jest wciśnięty) w celu modyfikacji
zwierzenie gardzieli wyrównać (jest tam poprzeczna krawędź po łączeniu odlewu), można troszeczkę powiększyć średnice gardzieli (papier ścierny + palec) do około 23,5 - 24 mm
cala gardziel trzeba wypolerować na lustro
w górnej pokrywie gaźnika jest taki kołnierz należy go zeszlifować (ręcznie pilnikiem lub na frezarce) i uformować lejek
najwięcej jednak daje dyfuzor, trzeba go skrócić od góry o 4,5 mm i 1,5 mm od dołu
krawędzie dyfuzora uformować w lejek
ramiona dyfuzora opiłować (iglaczek+papierek oraz rąsia) jak skrzdlo samolotu w przekroju
cały dyfuzor wypolerować na lustro
ośkę przepustnicy i śopiłowaćróby opiłować w miarę możliwości, tak aby było jak najmniej ostrych krawędzi (pełna oplywowosc)
Jak widać to nie takie proste :) Można też założyć gaźnik z jakiegoś motoru
Głowice oczywiście splanować biezpiecznie można o okolo 3 mm, są hardcory którzy planują o 7 ale wtedy trzeba przerobić tłoki, cienka, miedziana uszczelka pod głowice. Obróbkakanałów ssących i wydechowych, większe zawory ssące. Zmiana wydechu, lekkie koło zamachowe, wał korbowy z bisa, odchudzić korby. I na pewno ardzo dużo innych rzeczy których nie pamiętam. Można się bawić i bawić ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning”