Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

URSUS C-360 Informacja na temat ilosci zębów kół skrzynki...

Pomoc, opinie, uwagi, naprawa pozostałych pojazdów: ciągników, quadów itp.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
komar
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2010-03-14, 17:07

2010-03-23, 20:30

Witam

Pisze prace projektowa na temat przedniego napędu w ciągniku rolniczym URSUS C-360. Szukałem wszędzie ale nigdzie nie mogę znaleźć ilości zębów na poszczególnych kolach w skrzyni przekładniowej. Jeżeli posiada ktoś informacje na ten temat byłbym bardzo wdzięczny za udostępnienie ich Wink.
Ubiegając wasze pytania, znam całkowite przełożenia tego ciągnika na poszczególnych biegach. Jednak wyjście na przedni napęd będzie w dolnej części skrzyni biegów i to właśnie warunkuje zapotrzebowanie na ilość zębów poszczególnych kol.
Awatar użytkownika
TGI
User
User
Posty: 23
Rejestracja: 2010-03-23, 18:47

2010-03-23, 20:32

Z tego co mi wiadomo to fabrycznie C-360 nie miały napędu na przednią oś. Ale były przez użytkowników dorabiane przednie napędy przez dołożenie mostów z dyfrem z różnych pojazdów w tym m.innymi od Fiata 125. Nikt nie projektował specjalnie napędu na przód. Bo po co jeśliby istniały oryginalne fabryczne rozwiązania. Jeśli to ma być praca tylko teoretyczna to kartka papieru, kalkulator i po sprawie. Ale powtarzam nie było oryginalnych fabrycznych C-360 z przednim napędem.
Awatar użytkownika
komar
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2010-03-14, 17:07

2010-03-23, 20:33

1. a)Były produkowane 60 z przednim napędem ale tylko kilka sztuk i były to C362
b) można zamontować napęd z zetorka
2. Tak podłącze się pod kolo stałego zazębienia reduktora. Ale żeby znać prędkość tego kola należało by a) rozebrać skrzynie i wtedy policzyć obroty(z założenia nie chce mi się rozbierać całości ;p) b) znać liczbę zębów wszystkich kol zębatych
3. Co do tej wyprawy do agromy to już bylem ^_^ i zdobyłem tylko cześć a resztę to oni mogą sprowadzić jeżeli chcę kupić ;/
Moze wypisze czego nie znalazłem Wink
A wiec brak mi :
-> walek sprzeglowy
-> walek główny
-> kolo biegu wstecznego (te montowane w w skrzyni z boku;))
-> kolo przesuwne I i R biegu
-> koło stałego zazębienia (to te które zazębia sie z walkiem sprzęgłowym)
-> koło stałego zazębienia reduktora (to te które zazębia sie z walkiem głównym)

A z reszta dawajcie co macie z tej skrzyni ^_^
Będę wdzięczny za wszystko Wink
Jutro jeszcze odwiedzę agrome w Olsztynie możne zdobędę coś ;p
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty: 1685
Rejestracja: 2010-03-11, 13:54
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

2010-03-23, 20:41

Witam
Masz tu całą skrzynię z mostem, oprócz wałka sprzęgłowego, te numerki to są ilości zębów ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
komar
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2010-03-14, 17:07

2010-03-23, 20:44

Witam
O to mi chodziło :mrgreen:
Dziękuje za profesjonalna pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty: 358
Rejestracja: 2010-04-06, 20:28
Lokalizacja: Podkarpacie

2010-04-10, 20:20

Ja po raz pierwszy "słyszę", ze w sześciedziątce był montowany przedni napęd. Nigdy takich nie widziałem i raczej sobie niewyobrazam jak to mogło byc skonstruowane...
Wiem tylko, że do C 385 to spokojnie można sobie zamontować, choć "troszkę" pieniędzy to kosztuje.
Awatar użytkownika
Wodzu
User
User
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-15, 16:57

2010-07-15, 21:53

witam, kiedys na allegro widzialem przednie napedy do c360. nie byly nigdy seryjnie montowane a c362 mialy co najwyzej wspomaganie kierownicy,wieksza kabine,inny-nowoczesniejszy ksztalt maski i akumulatory w miejscu zbiornika paliwa w tradycyjnej c360.
dodatkowo podloga byla plaska.
Nie jestem pewien gdzie byl zbiornik.
Przedni naped byl montowany w zetorze 3045 ktory jest odpowiednikiem "majorka"
zdjecie- Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-07-16, 10:42 przez Wodzu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
braciszek
User
User
Posty: 1
Rejestracja: 2012-12-09, 10:08

2012-12-09, 22:37

Siema koledzy , troche pozno , ale na temat 4x4 c-360 , wiec tak , byly exportowane do itali i tam byly montowane przodki od ich rodzimego ciagnika-fiata , nasi rodzimi samozwanczy konstruktorzy, czytaj rolnicy montuja przodki od UAZ, STAR 244 , TARPAN HONKER , ROBUR,
Uset tgi , pierwsze slysze zeby przedni naped do naszego kochanego ursusa zalozyc od fiata 125 , przeciez to ma byc os skretna ( no chyba ze skrecasz za pomoca hamulca to zwracam honor)
ursus c-362 nigdy w PL. niemial montowanego napedu na przod , pozdro dla maniakow szescdziesiatek
:P
Tak wiele pytan , tak malo odpowiedzi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe pojazdy”