Reparts.pl - regeneracja części samochodowych Forum VW Skup aut Poznań Skup aut

Chevrolet Captiva. Kod błędu P02CE

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator: raptus1984

Awatar użytkownika
Daro44
User
User
Posty: 1
Rejestracja: 2018-12-06, 10:59

2018-12-06, 11:12

Dzień Dobry .
Od kilku tygodni jestem posiadaczem Chevroleta Captiva z 2013 roku . Silnik 2.2 diesel AWD 184 KM.
Tydzień temu zapalił mi się żółta kontrolka z kluczykiem. Podłączyłem interfejs i zczytałem kod błędu za pomocą aplikacji na telefon . Kod P02CE . Szukałem na ten temat informacji w internecie i jedyne co znalazłem to opis kodu " przekroczony czas nauczania minimalnej dawki wtryskiwacza cylindra 2 ". Niestety na polskich stronach nie znalazłem nic na temat tego co może być przyczyną wyświetlania tego błędu . Na forum angielskim i niemieckim znalazłem jakieś wzmianki o tym , że może być to być problem z wtryskiwaczem lub coś z układem dolotowym. Chciałem zapytać czy ktoś z forumowiczów spotkał się kiedyś z podobnym błędem a jeśli tak to co było przyczyną .

Pozdrawiam
Dariusz
Awatar użytkownika
problemcar-obd-code.
User
User
Posty: 5
Rejestracja: 2020-09-07, 15:37

2020-09-07, 17:42

Jest to ogólny kod usterki diagnostyki układu napędowego (DTC) i zwykle dotyczy wszystkich pojazdów benzynowych OBD-II. Może to obejmować między innymi pojazdy Forda, Mazdy, GMC, Chevroleta, BMW itp. Chociaż ogólnie, dokładne kroki naprawy mogą się różnić w zależności od roku, marki, modelu i konfiguracji układu napędowego. Za każdym razem, gdy widzisz uczenie się w opisie kodu, takiego jak ten, odnosi się to do procesu uczenia się i / lub dostosowywania systemu do stale zmieniających się czynników przez ECM (moduł sterujący silnika).

Innymi słowy, organizm ludzki „uczy się” kuleć po zranieniu stopy, dostosowywać się do bieżącej sytuacji. Jest to bardzo podobne do procesu uczenia się, jeśli chodzi o ECM (moduł sterujący silnika) i silnik. Jednak w przypadku tego kodu odnosi się on do parametrów uczenia się dla przesunięcia wtryskiwacza paliwa od cylindra nr 2. Gdy części silnika ulegają zużyciu, zmienia się pogoda, zmieniają się potrzeby kierowcy i niezliczone inne zmienne, wydajność wtryskiwaczy paliwa musi ewoluować. Odpowiednio wyreguluj. Ma pewien zakres, w którym może działać, aby dostosować się do potrzeb Ciebie i Twojego pojazdu, ale jeśli potrzeby Twojego silnika przekraczają możliwości uczenia się wtryskiwaczy, ECM (moduł sterujący silnika) uruchomi ten kod, aby pomóc niech wiedzą, że nie jest to możliwe. dłużej dostosowują się do aktualnej sytuacji. Kiedy ECM monitoruje, że odczyty uczenia wtryskiwaczy paliwa wykraczają poza normalne parametry robocze, wyzwalany jest P02CE. Zazwyczaj ten kod jest ustawiony, ponieważ coś spowodowało, że wtryskiwacz wyczerpał swoją zdolność adaptacji. Zwykle oznacza to, że przyczyną tego jest jakiś inny czynnik. Z jakiegoś powodu ECM próbuje dostosować mieszankę paliwową do potrzeb kierowcy, ale coś powoduje, że dostosowuje się on do minimalnego limitu. Kod P02CE korekcji wtryskiwacza paliwa cylindra 2 ustawia się, gdy moduł ECM sprawdza, czy wtryskiwacz paliwa cylindra 2 dostosowuje się do wartości minimalnej.

Jaka jest waga tego DTC? Wszystko, co powoduje, że wtryskiwacz dostosowuje się poza granice jego działania, jest z pewnością powodem do niepokoju. Nasilenie jest ustawione na umiarkowanie wysokie. Należy pamiętać, że mieszanki paliwowe dostosowują się do wielu zmiennych, ale jedną z nich są zużyte wewnętrzne części silnika, więc diagnostykę tej usterki powinien wykonać profesjonalista. Jakie są symptomy kodu? Objawy kodu usterki P02CE mogą obejmować: Zmniejszone zużycie paliwa Awaria silnika Zmniejszona ogólna wydajność silnika Zapach paliwa Świeci się CEL (lampka kontrolna silnika) Silnik pracuje nienormalnie Nadmierny wydech pod obciążeniem Zmniejszona reakcja przepustnicy Jakie są najczęstsze przyczyny tego kodu? Przyczyny tego kodu diagnostycznego wtrysku paliwa P02CE mogą obejmować: Wyciek podciśnienia Zatkany filtr powietrza Pęknięta rura dolotowa Uszkodzona uszczelka głowicy Problem ECM Wtryskiwacz paliwa cylindra 2 Zużyte / pęknięte pierścienie tłokowe Pęknięty kolektor dolotowy Przeciekający wlot, uszczelki PCV, EGR

Jakie są kroki rozwiązywania problemów z P02CE? Pierwszym krokiem w procesie rozwiązywania problemów dotyczących wszelkich usterek jest sprawdzenie biuletynów usług technicznych pod kątem znanych problemów z konkretnym pojazdem. Zaawansowane kroki diagnostyczne stają się bardzo specyficzne dla pojazdu i mogą wymagać odpowiedniego zaawansowanego sprzętu i wiedzy, aby wykonać dokładne działanie. Poniżej przedstawiamy podstawowe kroki, ale czynności specyficzne dla Twojego pojazdu można znaleźć w instrukcji naprawy dotyczącej roku / marki / modelu / układu napędowego. Krok podstawowy nr 1 Przy pracującym silniku nasłuchiwałem widocznych oznak wycieku próżni. Czasami może to powodować świszczący dźwięk, który z kolei ułatwia zlokalizowanie. Warto sprawdzić podciśnienie wlotowe odpowiednim manometrem. Zapisz wszystkie pomiary i porównaj je z żądanymi wartościami w instrukcji serwisowej. Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie filtra powietrza przed przejściem do innego stopnia, zatkany filtr może spowodować gwałtowny wzrost odczytu podciśnienia wlotowego, więc w razie potrzeby wymień go. Zatkany filtr powietrza zwykle wygląda jak zatopiony sam w sobie. UWAGA: Wyciek podciśnienia spowoduje niezmierzone powietrze w dolocie i spowoduje błędne mieszanki paliwowo-powietrzne. Z kolei wtryskiwacze mogą dostosować się do swoich ograniczeń. Krok podstawowy # 2 Umiejscowienie wtryskiwaczy paliwa sprawia, że ​​ich wiązki przewodów i złącza są podatne na korozję i wnikanie wody. Montowane są w miejscu gdzie gromadzi się woda / gruz / brud. Sprawdź to wizualnie. W przypadku bałaganu użyj pistoletu pneumatycznego (lub odkurzacza), aby usunąć wszystkie zanieczyszczenia i dokładnie sprawdzić obszar pod kątem widocznych oznak uszkodzeń. Krok podstawowy nr 3 W zależności od ograniczeń wydajności testera diagnostycznego można monitorować wtryskiwacz paliwa podczas pracy silnika, aby monitorować nieprawidłowe lub nietypowe zachowanie. Jeśli obawiasz się o koszt wtryskiwacza, możesz spróbować go wymienić, aby zobaczyć, ale nie polecam tego. Krok podstawowy nr 4 Moduł ECM (moduł sterujący silnika) monitoruje parametry uczenia się przesunięcia wtryskiwacza paliwa w cylindrze 2, dlatego niezwykle ważne jest, aby był on gotowy do pracy. Nie tylko to, ale biorąc pod uwagę jego lotność elektryczną, upewnij się, że jest zamontowany bez wilgoci i / lub brudu. Czasami ECM jest montowany w niejasnym miejscu, gdzie zbiera się woda lub w pobliżu rozlanej porannej kawy, więc upewnij się, że nie ma śladów wnikania wilgoci. Wszelkie oznaki tego powinny być skierowane przez profesjonalistę, ponieważ ECM generalnie muszą być programowane przez sprzedawcę. Nie wspominając o tym, że procedura diagnostyczna ECM jest długa i żmudna, więc zostaw ją im!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”