Segment samochodów elektrycznych rozrósł się i coraz więcej osób próbuje zrezygnować z klasycznych pojazdów na rzecz dobrze wyglądającej i wysokowydajnej EV. Słyszałem o wysiłkach Tesli, aby objąć prowadzenie w wyścigu o najlepszego producenta samochodów elektrycznych, ale czy ktoś myślał, że inne znane nazwiska nie wyszły z gry? Oto przykład: owoc wysiłków inżynierów Mercedes-Benz, a mianowicie nowy Vision EQXX.
Samochód zadebiutował wczoraj, podczas internetowej imprezy. Mercedes Vision EQXX to całkiem przystojny E-sedan i nie tylko zachwyca wyglądem, ale także faktem, że jest niebezpiecznie blisko, jeśli nie przekracza, wydajności Tesli po stronie autonomii. Vision EQXX to prawdziwa jazda o zasięgu 1000 KM, dzięki rozwiązaniom oferowanym przez inżynierów Mercedes i ich partnerów.
Sprawdź także: E-recepta dla kierowców – osoby, które pracują w rozjazdach mogą skorzystać z tego wygodnego rozwiązania
Ola Källenius mówi, że tak wyglądałaby przyszłość samochodów elektrycznych. Projekt Mercedesa Vision EQXX jest wynikiem prac, które rozpoczęły się stosunkowo wcześnie (półtora roku temu), ale dają wymierne rezultaty. Sedan, o którym mowa, ma być najbardziej wydajnym Mercedesem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, ze względu na niskie zużycie mniej niż 10 kWh na 100 kilometrów i zasięg „ponad” 1000 kilometrów, zapewniony nawet jednym ładowaniem akumulatora, który jest również zaskakująco Kompaktowy.
Pod maską Mercedes Vision EQXX
Tak zwany rywal Model-S jest wynikiem pracy firmy, we współpracy z różnymi specjalistami, takimi jak ci, którzy stoją za programami Formuły 1 i formuły E. Partnerstwa te doprowadziły do rozwoju samochodu elektrycznego napędzanego o prawie 50% mniejszą objętością i o 30% mniejszą wagą niż akumulator 108 kWh poprzedniej wersji, czyli Mercedes EQS. Mimo to akumulator EQXX ma pojemność prawie 100 kWh.
Wynika to z przemyślanej konstrukcji, wykonanej ze specjalnych materiałów i strategicznie rozmieszczonych elementów, aby zmniejszyć rozmiar i wagę. W ten sposób uzyskano akumulator o masie poniżej 500 kg, tj. 495 kilogramów całkowitej masy 1750 kilogramów samochodu. Tak więc mówimy o potężnym pojeździe, ale o masie mniejszej niż dwie tony.
Wreszcie akumulatorowi towarzyszy 900-woltowy Silnik elektryczny o mocy 201 koni mechanicznych, a ten zestaw działa w harmonii z materiałami wykorzystanymi do produkcji układu przeniesienia napędu i kół. Tak, mamy do czynienia z samochodem zaskakująco lekkim, aerodynamicznym i kompaktowym, ale przestronnym.
Na dachu Mercedesa Vision EQXX znajduje się 117 dyskretnie wbudowanych ogniw słonecznych, które oferują około 25 kilometrów więcej w ciągu jednego dnia, w idealnych warunkach pogodowych. System ten służy głównie do ładowania Niewielkiego akumulatora pomocniczego LiFePO4, czyli takiego, który odpowiada za działanie systemu klimatyzacji w kabinie pasażerskiej, systemu infotainment, oświetlenia i reszty zestawu wtórnego sprzętu elektrycznego. Jednak Mercedes pracuje nad sposobem, aby komórki naładowały ma samochoduw baterii.
Ciekawy wybór materiałów dla jeszcze ciekawszego projektu
Cały zespół ma futurystyczny i elegancki wygląd, w dużej mierze ze względu na design i wybór materiałów. Aluminiowa konstrukcja została zaprojektowana tak, aby zrezygnować z nadmiaru materiału, oferując jednoczęściową kompozycję, w stylu pajęczej sieci.
Wnętrze też nie jest gorsze. Jest elegancki i luksusowy, a interesujące jest to, że wiele materiałów używanych w kabinie jest wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu i / lub drukowanych 3D. Możemy więc powiedzieć, że Mercedes Vision EQXX to nie tylko topowy samochód elektryczny, ale także” ekologiczny ” samochód: drzwi i okna z włókna węglowego, Plastikowa tapicerka z recyklingu, materiały INNE niż zwierzęce, ekologiczne włókno skórzane (cokolwiek to jest) i to wszystko!
Ale jedną z głównych atrakcji jest system infotainment, umieszczony na całej planszy, na całej jej długości, w postaci 4,7-calowego wyświetlacza 8K mini-LED. Technologia ściemniania zapewnia niskie zużycie energii, a inteligentne oprogramowanie nawigacyjne wie, kiedy przełączyć się ze szczegółowego wyświetlacza 3D na dwuwymiarowy przegląd, gdy samochód opuszcza miasto i wjeżdża na autostradę.
Ponadto system zapewnia również pomoc, zwiększając wydajność jazdy w czasie rzeczywistym i oferując różnorodne niestandardowe wycieczki w zależności od tego, gdzie przejeżdżasz. Wszystko to jest „wokalizowane” przez sprytnie umieszczony układ audio 4D.
Oczywiście, Mercedes Vision EQXX zadebiutował tylko jako koncept, ale to nie znaczy, że producent samochodów nie jest bliski stworzenia wersji, która może dotrzeć do linii montażowej w niedalekiej przyszłości. Może być ciekawym konkurentem dla Tesli, nie tylko po stronie autonomicznej