Podczas gdy w pełni autonomiczny pojazd nie jest jeszcze gotowy na najlepszy czas, inżynierowie ciężko pracują, aby w pełni samodzielny samochód stał się rzeczywistością. To samo można powiedzieć o półciężarówkach i 18-kołowcach, którzy przewożą towary, z których korzystamy na co dzień, od bananów przez mleko po Ręczniki papierowe.
Eksploatacja tradycyjnych półciężarówek na długich trasach, które pochłaniają tysiące mil drogi, jest znana jako czasami niebezpieczne przedsięwzięcie, zwłaszcza gdy operator zbyt mocno naciska na siebie i nie ma odpowiedniego snu. Dzieje się tak, gdy operatorzy mają tylko jedną rzecz na myśli, przechodząc od stacji dokującej do stacji dokującej tak szybko, jak to możliwe.
Kancelaria Steinberg, prawnik z Karoliny Południowej, twierdzi, że udział w wypadku samochodowym może być koszmarem dla wszystkich zaangażowanych stron. Ale wypadek, który wiąże się z ciężarówką o wadze 80 000 funtów, może jednym słowem być przerażający. Może to prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń, obrażeń i śmierci.
Ale jest całkiem możliwe, że autonomiczny przemysł półciężarówek może znacznie zmniejszyć liczbę wypadków, które mają miejsce rocznie na amerykańskich autostradach, ponieważ odciążyłyby one operatora, aby nie zasnął, gdy jest wyczerpany. Jedna z takich ciężarówek została niedawno zaprezentowana przez Volvo.
Według nowego raportu, Volvo i Aurora są bardzo blisko dostarczenia pierwszych autonomicznych samochodów ciężarowych na Amerykańskie autostrady i drogi. Obie firmy zaprezentowały nowy” bezpieczny ” prototyp autonomicznego semi-trucka, który został zaprojektowany specjalnie dla tych niebezpiecznych przejazdów długodystansowych w całej Ameryce Północnej, a nie tylko szybkich wypraw.
Volvo VNL wygląda podobnie do starszych modeli, ale jest wyposażone w całą gamę czujników, które wykrywają otoczenie, dzięki czemu może samodzielnie poruszać się za pomocą technologii virtual Aurora Driver.
Dynamiczny układ kierowniczy
Volvo jest nieco tajemnicze, jeśli chodzi o ujawnianie szczegółów dotyczących dużego półciężarówki. Ale stwierdził, że platforma rozszerzyła swoje funkcje bezpieczeństwa VNL, takie jak dynamiczny Układ Kierowniczy Volvo wraz ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, która tworzy „redundantny” układ napędowy.
Innymi słowy, w przeciwieństwie do tradycyjnych ciężarówek napędzanych przez operatora, ta ciężarówka nie będzie tak niebezpieczna podczas jazdy na długich odcinkach autostrad, mówi Volvo. Firma ma nadzieję na autonomię poziomu 4, co oznacza, że człowiek będzie potrzebny tylko w ” ograniczonych sytuacjach.”
Drogi Publiczne
Volvo nie ogłosiło jeszcze, kiedy będzie miało prototypową półciężarówkę, która będzie mogła bezpiecznie poruszać się po drogach publicznych, co stanowi zupełnie inne wyzwanie. Nie zobowiązali się również do tego, kiedy mogą mieć gotowy wóz produkcyjny.
Volvo będzie musiało być w pełni świadome przepisów, które towarzyszą autonomicznej ciężarówce komercyjnej, jeśli chodzi o drogi publiczne. Tylko „testowanie” ciężarówka w niektórych stanach nie przejdzie muster. Mówi się, że jest to bardzo ważny krok w ostatecznym celu firmy bez kierowcy, ale nie tylko ostatni krok.
Autonomiczne naczepy już w użyciu
Mówi się, że Volvo i Aurora umieściły już samojezdne Samochody ciężarowe w krajach północnych o długich odcinkach autostrad, takich jak Norwegia wraz ze szwedzką ojczyzną. Powiedział, że ciężarówki zostały w większości ograniczone do krótszych, ” wąsko detrasy ukarane grzywną”, co wymagałoby interwencji człowieka podczas eksploatacji.
Teoretycznie rzecz biorąc, nowy autonomiczny prototyp powinien być w stanie obsłużyć duże odległości oraz zróżnicowane warunki wymagane do transportu ładunków między większością miast Ameryki Północnej. Pozostaje to celem krótkoterminowym.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo jest najważniejsze, jeśli chodzi o autonomiczne półciężarówki Volvo. Bezpieczne przejście z technologii w pełni obsługiwanej przez człowieka na technologię bez kierowcy sprawdziło się już w systemach dynamicznego układu kierowniczego Volvo (VDS) i automatycznej skrzyni biegów (i-hist).
Te istniejące i przetestowane technologie, wraz z szeregiem innych wysoce zaawansowanych funkcji pojazdu, mają na celu stworzenie nadmiarowych rozwiązań opartych na bezpieczeństwie w podstawowych systemach autonomicznych półciężarówek. W połączeniu z Aurora Driver tech zapewni to tylko najwyższy wynik bezpieczeństwa na każdym etapie autonomicznego procesu rozwoju Semi-truck.
Prezes Volvo Trucks North America powiedział, że jest dumny, że Volvo VNL będzie służyć jako podstawa dla przyszłego rozwoju autonomicznych samochodów ciężarowych, które będą eksploatowane na północnoamerykańskich drogach i autostradach. Mają one stanowić nową generację wydajnych, bezpiecznych i zrównoważonych rozwiązań transportowych.
Jednym z celów Volvo w zakresie produkcji autonomicznych samochodów ciężarowych jest również stworzenie bardziej zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska społeczeństwa.