Niecałe dwa miesiące po prezentacji Polo 2022 Volkswagen wprowadził specyfikację Virtus model 2022, dzieląc te same ulepszenia z hatchbackiem, szczególnie koncentrując się na sprzęcie technologicznym i niewielkiej rekonfiguracji zakresu.
„W VW pracujemy każdego dnia, aby oferować jeszcze bardziej nowoczesne, bezpieczne i wygodne samochody. A te nowości, które wprowadzamy do Virtus MY22, mają ten cel: zwiększenie technologii bez zaniedbywania komfortu i postawienie bezpieczeństwa jako głównego filaru”, – podkreślił przy tej okazji Martin Massimino, Dyrektor Handlowy Grupy Volkswagen.
W szczególności główne dodatki Virtus MY2022 do wersji Comfortline, Highline i GTS znajdują się w nowym systemie multimedialnym VW Play, tym samym, który zadebiutował na Nivus. Składa się z 10-calowego ekranu dotykowego, nie ma fizycznych kontrolerów: jego interfejs jest podobny do smartfona i, zgodnie z marką, obiecuje prostą i intuicyjną nawigację między różnymi menu. Komputer ma 10 GB pamięci wewnętrznej, co pozwoli użytkownikowi pobierać aplikacje bez polegania na pamięci smartfona. Inną jego cechą jest to, że możesz tworzyć różne profile użytkowników, więc jeśli pojazd jest używany przez wielu kierowców, każdy z nich może mieć profil dostosowany do własnych preferencji. Posiada również „tryb lokaja”, który blokuje dostęp do systemu za pomocą hasła, aby zachować prywatność użytkownika. Nic dziwnego, że oferuje obsługę Android Auto i Apple CarPlay –z możliwością – w tym przypadku wyłącznie dla użytkowników systemu operacyjnego iOS-łączenia smartfona przez Bluetooth bez użycia kabla USB.
Wariant Highline dodaje również detektor zmęczenia, system monitorowania ciśnienia w oponach, tapicerkę ze skóry ekologicznej i 17-calowe felgi aluminiowe-elementy, które do tej pory były unikalne w wersji GTS. Firma zauważa, że dzięki cyfrowemu narzędziu Active Info Display oraz nowemu systemowi multimedialnemu VW Play składają się z dwóch 10-calowych cyfrowych wysp, które zapewniają użytkownikowi wszystkie potrzebne informacje w sposób jasny, dokładny i w 100% dostosowany do jego wymagań.
Mechanicznie nie ma żadnych nowości, chociaż ponownie skonfigurował portfolio wersji, pozostawiając opcję wprowadzania jako jedyną z manualną skrzynią biegów, a reszta jest dostępna tylko z automatyczną skrzynią biegów. Cały asortyment obsługuje dobrze znane silniki nafteras, 1.6 MSI, który wytwarza 110 KM i 155 Nm momentu obrotowego, połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Tiptronic I 1.4 TSI, która zapewnia 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego, wyłącznie dla sportowej wersji GTS, również w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Jeśli chodzi o nowości w ofercie, Thomas Owsianski, prezes i dyrektor generalny Grupy Volkswagen, powiedział: „Virtus to świetny samochód, który nadaje gamie produktów Volkswagena cechy wysoko cenione przez naszych klientów: dużą przestrzeń wewnętrzną, komfort i bezpieczeństwo”.