No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Toyota Supra – pierwsze generacje i nowa GR Supra

Redaktor Autor publikacji: Redaktor
2023-07-17
w Samochody
0 0
0

Toyota Supra ma za sobą długą historię. Produkowana była od 1978 do 2002 roku i doczekała się w tym czasie czterech generacji. Ponownie zagościła na trasie dopiero w 2019 roku, jako piąta generacja. W tym artykule przyjrzymy się historii modelu, ale przede wszystkim skupimy na najnowszej generacji Toyoty Supry.

Spis treści:

Toggle
  • Toyota Supra – pierwsza generacja i dane techniczne
  • Toyota SUPRA drugiej generacji – informacje i silniki
  • Toyot Supra trzeciej generacji
  • Czwarta generacja Toyoty Supra
  • Toyota GR Supra  – piąta generacja
  • Nowa Toyota Supra GR – wersje wyposażenia
  • Informacje o Toyota Supra GR Dynamic
  • Toyota GR Supra Executive
  • Nowa Toyota GR Supra – wersje limitowane
  • Toyota Supra GR w motorsporcie
  • Toyota Supra – najczęściej zadawane pytania

Toyota Supra – pierwsza generacja i dane techniczne

Toyota Supra zadebiutowała w kwietniu 1978 roku. Pierwsza generacja produkowana była do 1981 i bazowała w dużym stopniu na modelu Toyota Celic – gdzie tył pozostał bez zmian, a przedni pas został wydłużony, aby zmieścił się tam sześciocylindrowy silnik rzędowy. Model dysponował silnikiem R6 2, 6 litrów o mocy 112 KM (w USA). W kolejnych latach wprowadzono dodatkowe zmiany silnikowe: zaczęto montować turbodoładowane silniki R6 o pojemności 2 litrów, następnie wprowadzono silnik o pojemności 2,8 litra o mocy 118 KM, z ulepszoną wersją 4-biegowej skrzyni automatycznej. 

Dane techniczneSegmentTypy nadwoziaSilnikiSkrzynia biegówNapędDługośćSzerokośćWysokośćRozstaw osiMasa własna
G / GT2-drzwiowe coupé
  • Benzynowe: R6 2,0 l M-EUR
  • R6 2,0 l M-TEU Turbo
  • R6 2,6 l 4M-ER
  • R6 2,8 l 5M-ES
  • 4-biegowa automatyczna
  • 5-biegowa manualna
tylny4615 mm1651 mm1290 mm2629 mm1270 kg

Silniki Toyota Supra I

OznaczenieRokSilnikMoc maks.Maks. moment obrotowyRynek zbytu
MA451978R6 2,0 l (1988 cm³) M-EU112 KM (82 kW)184 NmJaponia
MA461979R6 2,6 l (2563 cm³) 4M-E112 KM (82 kW)184 NmUSA
MA461979R6 2,0 l (1988 cm³) M-TEU turbo147 KM (108 kW)212 NmJaponia
MA471980R6 2,6 l (2563 cm³) 4M-E112 KM (82 kW)184 NmUSA
MA471980R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-E118 KM (87 kW)197 NmJaponia, USA

Toyota SUPRA drugiej generacji – informacje i silniki

W 1981 roku Toyota zmodernizowała modele Celica i Supra. W USA, druga generacja Supry dostępna był w wersji sportowej P-Type oraz luksusowej L-Type. Supra weszła również na rynek europejski, australijski i nowozelandzki. Pod względem silników były takie same, różniły się jedynie rozmiarem opon, kół, wyposażenia nadwozia. Rocznik 82′ w USA napędzany był silnikiem R6 2,8 I DOHC, który generował moc 147 KM z momentem obrotowym 210 Nm, co pozwalało uzyskać przyspieszenie 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy. Auta wyposażone były w 5 biegową manualną skrzynię lub 4-biegową automatyczną skrzynie biegów. 

Standardowe wyposażenie tej generacji obejmowało centralny zamek, elektrycznie odsuwane szyby, elektrycznie ustawiane lusterka zewnętrzne, tempomat oraz klimatyzację. 

Kolejne modyfikacje tego modelu obejmowały silnik wzmocniony do 152 KM z 216 NM i wersją silnika R6 2.8 5M – GE.  W 1984 roku ponownie wzmocniono silnik ze skrzynią manualną, który osiągnął 162 KM i 221 NM.

W 1985 wyposażono model w silnik 163 KM i 229 NM i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,6 sekundy. 

Dane techniczneSegmentTypy nadwoziaSilnikiSkrzynia biegówNapędDługośćSzerokośćWysokośćRozstaw osiMasa własnaZbiornik paliwa
G / GT2-drzwiowe coupé
  • Benzynowe: R6 2,0 l M-TE
  • R6 2,0 l M-TEU Turbo
  • R6 2,0 l 1G-EU
  • R6 2,0 l 1G-GEU
  • R6 2,8 l 5M-G
  • R6 2,8 l 5M-GE
  • 4-biegowa automatyczna
  • 5-biegowa manualna
tylny4661 mm1720 mm1321 mm2614 mm1361 kg60,4 l

Silniki Toyota Supra II

OznaczenieRocznikSilnikMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyRynek zbytu
MA611982–1983R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE176 KM (130 kW)281 NmEuropa
R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GEU162 KM (119 kW)203 NmJaponia
1984–1986R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-E142 KM (104 kW)226 NmAustralia, Szwajcaria, Szwecja
R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE180 KM (133 kW)287 NmEuropa, Nowa Zelandia
R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GEU162 KM (119 kW)203 NmJaponia
MA631982R6 2,0 l (1988 cm³) M-TEU turbo147 KM (108 kW)212 NmJaponia
1983–1985R6 2,0 l (1988 cm³) M-TEU turbo162 KM (119 kW)230 Nm
MA671982R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE147 KM (108 kW)210 NmKanada, USA
1983R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE152 KM (112 kW)216 Nm
1984R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE162 KM (119 kW)221 Nm
R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE152 KM (112 kW)216 Nm
1985–1986R6 2,8 l (2759 cm³) 5M-GE163 KM (120 kW)229 Nm
GA611982–1985R6 2,0 l (1988 cm³) 1G-EU127 KM (93 kW)172 NmJaponia
R6 2,0 l (1988 cm³) 1G-GEU162 KM (119 kW)182 Nm
Toyota SUPRA drugiej generacji - informacje i silniki
Toyota SUPRA drugiej generacji – informacje i silniki / flickr

Toyot Supra trzeciej generacji

W 1986 roku do produkcji trafiła Toyota Supra trzeciej generacji, model pozostawiono z napędem tylnym, nadwozie było podobne do tego z drugiej generacji, a konstrukcją bazował na modelu Toyota Soarer.

W tej generacji użyto silnika R6 3,0 litra z 4 zaworami na cylinder w wersji 7M-GE o mocy 203 KM przy 6000 obrotów na minutę z 5 biegowa skrzynią manualną. Od 1987 roku z turbodaładowaniem 7M – GTE, która osiągała 233 KM przy 5600 obrotach na minucie z momentem siły 334 NM, z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów. W 1989 roku moc trzeciej generacji Supry podniesiono do 234 KM z momentem obrotowym 344 NM.

W 1987 zadebiutowała Toyota Supra Turbo z turbodoładowaniem i zintegrowanym tylnym spoilerem oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu LSD i spryskiwaczami przednich reflektorów. W wyposażeniu dodatkowym oferowano również system ABS. Wersja turbo w 1989 otrzymała trzyczęściowy spoiler tylny z wbudowanym trzecim światłem „stop” opartym na diodach LED. Dodatkowo zmieniono wygląd świateł tylnych i pasa przedniego nadwozia. 

Dane techniczne
SegmentG / GT
Typy nadwozia2-drzwiowe coupé
Silniki
  • Benzynowe: R6 2,0 l 1G-GTE
  • R6 2,5 l 1JZ-GTE
  • R6 3,0 l 7M-GE
  • R6 3,0 l 7M-GTE
Skrzynia biegów
  • 4-biegowa automatyczna
  • 5-biegowa manualna
Napędtylny
Długość4620 mm
Szerokość1745 mm
Wysokość1310 mm (1986-89)
1301 mm (1989-92)
Rozstaw osi2596 mm
Masa własna1537-1595 kg
Toyot Supra trzeciej generacji
Toyot Supra trzeciej generacji / flickr

Silniki Toyota Supra III

OznaczenieRocznikSilnikMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyRynek zbytu
MA701986.5-1992R6 3,0 l (2954 cm³) 7M-GE203 KM (149 kW)266 NmKanada, Europa, USA
R6 3,0 l (2954 cm³) 7M-GTE turbo233 KM (172 kW)325 NmKanada, Europa, USA, Japonia
GA701986.5-1992R6 2,0 l (1988 cm³) 1G-GEU162 KM (119 kW)176 NmJaponia
R6 2,0 l (1988 cm³) 1G-GTE twin-turbo208 KM (153 kW)244 NmJaponia
JZA701990–1992R6 2,5 l (2491 cm³) 1JZ-GTE twin-turbo280 KM (206 kW)363 NmJaponia

Czwarta generacja Toyoty Supra

Czwarta generacja pojawiła się na runku w 1993 roku i znacząco różniła się od swoich poprzedników. Przestylizowano nadwozie na typ hatchback copue, model otrzymał podłużne i zaokrąglone kształty oraz dwie nowe jednostki napędowe. 

W Japonii ten model występował w dwóch wersjach silnikowych: R6 3,0 litra o mocy 223 koni mechanicznych przy 5800 obr./min. i momencie obrotowym 280 Nm przy 4800 obrotach na minutę oraz wersja z turbodoładowaniem: 2JZ-GTE o mocy 280 koni mechanicznych i momencie 431 Nm. Wersja Turbo poza Japonią, otrzymała mocniejszy silnik o mocy 324 koni mechanicznych przy 5600 obrotach na minutę i z momentem obrotowym 427 Nm przy 4000 obrotów na minutę. Prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h a przyspieszenie do 96 km/h osiągała w 4,6 sekundy. 

Europejska wersja turbo otrzymała: duże hamulce z zaciskami 4 tłoczkowymi z przodu oraz 2 z tyłu, chłodnicę dyferencjału, aktywny spoiler, wloty powietrza na masce silnika. 

W 2002 roku zaprzestano produkcję Toyoty Supry z powodu spadku zainteresowania modelem. 

Dane techniczne
SegmentG
Typy nadwozia2-drzwiowe coupé
Silniki
  • Benzynowe: R6 3,0 l 2JZ-GE
  • R6 3,0 l 2JZ-GTE
Skrzynia biegów
  • 4-biegowa automatyczna
  • 5-biegowa manualna
  • 6-biegowa manualna
Napędtylny
Długość4515 mm (1993-98)
4514 mm (1998-02)
Szerokość1811 mm
Wysokość1265 mm (1993-98)
1275 mm (1998-02)
Rozstaw osi2550 mm
Masa własna1440-1550 kg
Zbiornik paliwa70 l

Silniki Toyota Supra IV

WersjaSilnik:Układ zasilania:Średnica × skok tłoka:St. sprężania:Moc maksymalna:Maks. moment obrotowy:0-100 km/h:V-max:
Silniki benzynowe:R6 3.0[20]R6 3,0 l (2952 cm³), DOHC, 24vwtrysk EFi86,00 mm × 86,00 mm10,0:1223 KM (164 kW) przy 5800 obr/min284 N•m przy 4800 obr/minb/d240 km/h
R6 3.0 SZ[21]R6 3,0 l (2997 cm³), DOHC, 24vwtrysk EFi86,00 mm × 86,00 mm10,0:1225 KM (165 kW) przy 6000 obr/min284 N•m przy 4800 obr/min7.0 s241 km/h
R6 3.0 TT RZ[22]R6 3,0 l (2997 cm³), DOHC, 24v, twin-turbowtrysk EFi86,00 mm × 86,00 mm8,5:1280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min451 N•m przy 3600 obr/min5.1 s[23]256 km/h
R6 3.0 TT (EU/USA)[24]R6 3,0 l (2997 cm³), DOHC, 24v, twin-turbowtrysk EFi86,00 mm × 86,00 mm8,5:1324 KM (239 kW) przy 5600 obr/min427 N•m przy 4000 obr/min5.1 s262 km/h

Toyota GR Supra  – piąta generacja

Kiedy w 2010 roku Toyota przystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę Supra, musiała zastosować tę nazwę do jednego ze swoich modeli w ciągu kolejnych 3 lat. Dzięki temu w 2014 roku zaprezentowała wersję generacji Supry Toyotę FT-01 i ponownie wystąpiła o przedłużenie nazwy, wniosek złożyła również w 2016 roku. 

W 2018 roku w Genewie, zaprezentowała Toyotę GR Supra Racing Concept, który był jednocześnie zapowiedzią nowej sportowej generacji Supry. 

Toyota Supra V zadebiutowała 14 stycznia 2019 roku w Detroit i wizualnie czerpała z modelu koncepcyjnego FT – 01 przedstawionego w 2014 roku. Wprowadzono jednak pewne zmiany, uproszczono linie, a wnętrze stało się bardziej praktyczne. Jednak wiele technologii nawiązuje do BMW Z4, na którym model Supry bazuje. Elementami bliźniaczymi są m.in. podobny wyświetlacz, identyczna gałka skrzyni biegów oraz podobny system informacyjno-rozrywkowy.

Pierwsze modele Supry V dostępne były z silnikiem 3 litrowym R6 (takim jak w BMW) o mocy 340 koni mechanicznych i 500 Nm. Napęd był na na tylną oś dzięki ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. 

Na rynek europejski trafiło początkowo zaledwie 900 egzemplarzy. Jednak już w marcu 2020 roku weszła wersja z 2 litrowym silnikiem turbo o mocy 258 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Auto rozpędzało się do 100 km/h w ciągu 5,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 250 km/h. 

Dane techniczne
SegmentG
Typy nadwozia2-drzwiowe coupé
Silniki
  • Benzynowe: R4 2,0 l BMW B48B20 258 KM
  • R6 3,0 l BMW B58B30 340 KM
Skrzynia biegów8-biegowa automatyczna
Napędtylny
Długość4515 mm (1993-98)
4514 mm (1998-02)
Szerokość1811 mm
Wysokość1265 mm (1993-98)
1275 mm (1998-02)
Rozstaw osi2550 mm
Masa własna1440-1550 kg
Liczba miejsc2

Silniki Toyota Supra V

WersjaPojemność [cm³]Układ cylindrówMaks. mocMaks. moment obr.Przyspieszenie 0-100 km/hPrędkość maks.Rodzaj napędu
Supra R41998R4258 KM / 190 kW400 Nm5,0 s250 km/hRWD
Supra R62998R6340 KM / 250 kW500 Nm4,0 s250 km/hRWD
Toyota Supra V
Toyota GR Supra  – piąta generacja / flickr

Nowa Toyota Supra GR – wersje wyposażenia

Wersje wyposażenia Toyoty Supry GR z roku 2022 obejmowały dwie opcje: standardową Toyota GR Supra Dynamic za 216 900 złotych oraz Toyota GR Supra Executive, której ceny zaczynały się od 324 900 złotych.

Informacje o Toyota Supra GR Dynamic

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje: 18 calowe alufelgi w kolorze czarnym oraz srebrnym, światła główne w technologii LED, a także siedem poduszek powietrznych, dodatkowo dostęp bezkluczykowy oraz nawigację i interfejs Apple CarPlay. Do tego podgrzewane fotele przednie, kamera cofania z liniami pomocniczymi, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz alcantara z elementami skóry w czarnym kolorze.

Toyota GR Supra Executive

Droższa wersja Toyoty GR obejmuje 19 calowe kute felgi w kolorze czarnym i srebrnym, do tego adaptacyjny tempomat (ACC), adaptacyjne doświetlenie zakrętów (AFS), monitoring martwego pola lusterek (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), a także aktywne zawieszenie, pamięć ustawień fotela kierowcy, aktywny sportowy mechanizm różnicowy, przednie i tylne czujniki parkowania, wyświetlacz przezierny na szybie, sportowe hamulce z zaciskami w kolorze czerwonym, do tego nagłośnienie Premium Audio JBL i tapicerka skórzana – w wersji naturalna lub skóra syntetyczna. Model jest dostępny w 6 wersjach kolorystycznych nadwozia, w tym: odcień Lighting Yellow bez dopłaty oraz czerwień Prominence Red i lakiery metalizowane w kwocie 4000 złotych. 

RozrządDOHC ze zmiennymi fazami rozrządu
Wtrysk paliwabezpośredni
Doładowaniejedna turbosprężarka twin scroll
Pojemność skokowa2998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka82,0 x 94,6 mm
Stopień sprężania11,0:1
Moc maksymalna340 KM. 5000-6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy500 Nm 1600-4500 obr./min.
Norma emisji spalinEuro 6d

Skrzynia biegów

Typautomatyczna, 8-biegowa, ze sprzęgłem hydrokinetycznym
Przełożenie I biegu5,250
Przełożenie II biegu3,350
Przełożenie III biegu2,172
Przełożenie IV biegu1,720
Przełożenie V biegu1,316
Przełożenie VI biegu1,000
Przełożenie VII biegu0,822
Przełożenie VIII biegu0,640
Bieg wsteczny3,712
Przekładnia główna3,150

Nowa Toyota GR Supra – wersje limitowane

Do sprzedaży trafiły również dwie wersje limitowane. Pierwsza z nich dostępna w Europie to wersja „A90 Edition”, która została wyprodukowana w zaledwie 90 egzemplarzach. Jest wykończona specjalnym matowym lakierem Storm Grey z matowo-czarnymi kołami ze stopu aluminium. We wnętrzu obszyta została czerwoną skałą, a pozostałe wyposażenie jest podobne do tego, co oferuje wersja Premium.

Druga wersja, czyli „Launch Edition” została wydana z okazji premiery generacji piątej i była dostępna tylko przez rok, przez co ilość egzemplarzy które trafiły do sprzedaży wynosiła 1500 sztuk. Charakteryzowała się czerwonymi lusterkami oraz czerwonym obszyciem wnętrza. Do tego dostępne były trzy wersje kolorystyczne nadwozia: Absolute Zero White, Nocturnal Blach i Renaissance Red. 

Toyota Supra GR w motorsporcie

W związku z wyprodukowaniem nowej generacji Supry, Toyota utworzyła również wersję wyścigową auta – Toyote Supra GR4. Posiada ona 3 litrowy silnik R6 z turbosprężarką twin-scroll i automatyczną skrzynię biegów. Do tego doszedł przedni spoiler i tylne skrzydło z włókien naturalnych, a także klatka bezpieczeństwa, fotele zgodne ze specyfikacją FIA i bezpieczny zbiornik paliwa z systemem szybkiego ładowania. 

W sezonie 2020 Toyota wyprodukowała wersję Supra GT500 dla japońskich wyścigów Super GT. Model posiada 2 litrowy silnik R4 z turbosprężarką, która daje 600 koni mechanicznych. 

Toyota Supra – najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje Toyota Supra?

Najnowsza Toyota GR Supra Dynamic z 2022 roku to koszt od 216 900 złotych. Standardowa wersja wyposażenia otrzymała m.in. 18 calowe alufelgi i światła główne w technologii LED.

Z którego roku jest Toyota Supra?

Pierwszy model Toyota Supra powstał w 1978 roku i doczekał się kolejno 4 generacji, aż do zakończenia produkcji w 2002 roku. W 2019 roku pojawiła się piąta generacja tego modelu.

Jakie są modele Supry?

  • Toyota Supra I (1979-1981)
  • Toyota Supra II (1982-1986)
  • Toyota Supra III (1986-1993)
  • Toyota Supra IV (1993-2000)
  • Toyota Supra V (2019-obecnie)

Ile jest Supra MK4?

Model Supra MK IV została wyprodukowana w 24 egzemplarzach, które trafiły na rynek północnoamerykański, w wersji Quicksilver Edition z 6 biegową manualną skrzynią biegów.

Ile kosztuje Toyota Supra gr?

Toyota GR Supra  z 2023 roku to koszt od 231 900 złotych.

Ile kosztuje Honda Supra?

Honda GR Supra wyposażona w trzylitrowy silnik o mocy 340 KM i z automatyczną skrzynią w wyposażeniu Executive, kosztuje 339 900 zł. Wersja z manualną skrzynią kosztuje 329 900 zł.

Ile jedzie Toyota Supra MK4?

Toytoa Supra MK4 posiadała silnik benzynowy R6 z turbodoładowaniem o mocy od 175 KM do 280 KM i maksymalną prędkością 250 km/h.

Ile kosztuje Toyota Supra MK 4?

Cena obecnie wynosi około 145 tys. złotych. 

Tags: Toyota
Poprzedni artykuł

Ogrodzenia stalowe do warsztatu samochodowego – dlaczego to najlepszy wybór?

Następny artykuł

Toyota Corolla Cross: Innowacyjne Połączenie Elegancji i Praktyczności

Następny post
Toyota Corolla Cross: Innowacyjne Połączenie Elegancji i Praktyczności

Toyota Corolla Cross: Innowacyjne Połączenie Elegancji i Praktyczności

Toyota Aygo - Małe auto, wielkie możliwości

Toyota Aygo - Małe auto, wielkie możliwości

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo