No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Toyota Celica: Ikona Japońskiego Sportu

Redaktor Autor publikacji: Redaktor
2023-07-28
w Samochody
0 0
0

Toyota Celica, samochód, który zdefiniował nową erę sportowych samochodów osobowych, jest symbolem innowacji i wytrzymałości. Od momentu swojego debiutu w 1970 roku, Celica zyskała reputację samochodu, który łączy w sobie niezawodność i wydajność, dostarczając jednocześnie niezapomnianych doświadczeń za kierownicą. W tym artykule przyjrzymy się bliżej historii tego modelu, jego silnikom, generacjom i wersjom wyposażenia.

Spis treści:

Toggle
  • Toyota Celica – historia modelu
  • Toyota Celica – silniki
  • Toyota Celica – generacje
  • Toyota Celica I (1970-1977)
  • Toyota Celica II generacji (1977-1981)
  • Toyota Celica Trzeciej Generacji (1981-1985)
  • Toyota Celica IV generacji (1985-1989)
  • Celica V generacji (1989-1993)
  • Toyota Celica VI (1993-1999)
  • Celica VII (1999-2005)
  • Toyota Celica – wersje wyposażenia
    • Toyota Celica – najczęściej zadawane pytania

Toyota Celica – historia modelu

Historia Toyota Celica rozpoczyna się w latach 70-tych, kiedy to po raz pierwszy pojawiła się na rynku jako odpowiedź na rosnącą popularność amerykańskich „pony cars” takich jak Ford Mustang czy Chevrolet Camaro. Celica, będąca dwudrzwiowym coupé, zadebiutowała w grudniu 1970 roku jako pochodna nowego modelu Carina. Wprowadzenie modelu Liftback nastąpiło w kwietniu 1973 roku. Celica była pierwszym japońskim samochodem, który korzystał z zaawansowanej technologii montażu robotycznego, co pozwoliło jej przewyższyć konkurencję pod względem jakości i spójności produkcji.

W latach 1970-1986 Celica była samochodem z napędem na tylne koła, a od 1986 do końca produkcji – z napędem na przednie koła. W latach 1986-1999 powstawała topowa wersja Celiki z napędem na cztery koła.

Toyota Celica – silniki

Toyota Celica była napędzana przez różne silniki czterocylindrowe. W zależności od generacji i modelu, silniki te miały pojemność od 1,6 do 2,4 litra. Wszystkie silniki były benzynowe, a ich moc wahała się w zależności od modelu i generacji. Na przykład, model Celica 1.8 TS VVT-i z 1999 roku miał silnik o pojemności 1796 cm3 i mocy 192 KM.

Toyota Celica – generacje

Samochód był dostępny jako liftback i coupé, a w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Do napędu używano benzynowych silników R4 o pojemności 1,6-2,4 l. W latach 1970-1986 Celica zaliczała się do samochodów tylnonapędowych, od 1986 do końca produkcji – przednionapędowy. W ciągu 35 lat produkcji, Toyota wydała siedem generacji Celiki, które opisujemy poniżej.

Toyota Celica I (1970-1977)

Pierwsza generacja Celiki została wprowadzona na rynek w 1970 roku. Była dostępna jako 2-drzwiowe coupé i liftback. Wersje te były napędzane przez różne silniki R4, począwszy od 1,4 l do 2,0 l.

Dane techniczne silników

Wersja
SilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyV-max
1.4 TR4 1,4 l (1407 cm³), OHVgaźnik80,00 mm × 70,00 mm8,5:186 KM (63 kW) przy 6000 obr./min115 Nm przy 3800 obr./min165 km/h
1.6 2TR4 1,6 l (1589 cm³), OHVgaźnik85,00 mm × 70,00 mm8,5:1100 KM (74 kW) przy 6000 obr./min134 Nm przy 3800 obr./min175 km/h
1.6 2T-GR4 1,6 l (1589 cm³), DOHCdwa gaźniki85,00 mm × 70,00 mm9,8:1115 KM (84 kW) przy 6400 obr./min142 Nm przy 5200 obr./min190 km/h
1.6 2T-BR4 1,6 l (1589 cm³), OHVdwa gaźniki85,00 mm × 70,00 mm9,4:1106 KM (78 kW) przy 6000 obr./min137 Nm przy 4200 obr./min167 km/h
2.0 18RR4 2,0 l (1968 cm³), DOHCdwa gaźniki88,50 mm × 80,00 mm9,7:1120 KM (88 kW) przy 5800 obr./min152 Nm przy 5200 obr./minb/d

Toyota Celica II generacji (1977-1981)

Toyota Celica drugiej generacji (oznaczenie A40/A50) weszła na rynek motoryzacyjny w sierpniu 1977 roku jako model na rok 1978. Ten kultowy samochód kontynuował swoją obecność w gamie Toyota jako sportowy i stylowy model. Druga generacja Celiki była dostępna w wersjach nadwozia coupe i liftback, które przyciągały uwagę swoim charakterystycznym wyglądem.

Toyota Celica II generacji (1977-1981)
Toyota Celica II generacji (1977-1981) / flickr

Warto zaznaczyć, że w porównaniu do poprzedniej generacji, wersja Coupe przestała być prawdziwym hardtopem, ale oba nadwozia – Coupe i Liftback – miały drzwi bez ramek przy szybach, choć obecny był szeroki słupek B. To rozwiązanie było autorstwem Davida Stollery’ego, który przyczynił się do unikatowego wyglądu tych modeli.

Druga generacja Celiki została podzielona na dwie serie: Serie A (1978–1979) i Serie B (1979-1981). Serie A wyróżniały się okrągłymi reflektorami w przedniej części pojazdu i chromowanymi zderzakami w standardowym wyposażeniu. Natomiast wersja Serie B posiadała prostokątne klosze reflektorów i gumowane zderzaki[11]. Na rynku amerykańskim Celica drugiej generacji występowała pod nazwą Toyota Ceilca XX.

Mimo coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin, Celica drugiej generacji wykorzystywała silniki DOHC, wśród których można wymienić: 2000 18R-GU (130 KM), 1800 3T-U (98 KM) oraz 1600 12T-U (88 KM).

Toyota Celica Drugiej Generacji – Silniki
WersjaSilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyV-maxPrzyspieszenie 0-100 km/h
1600 LTR4 1,6 l (1588 cm³), SOHCgaźnik79,50 mm × 80,00 mm9,0:175 KM (55 kW) przy 5200 obr./min122 Nm przy 3400 obr./min160 km/h15,0 s
1600 GTR4 1,6 l (1588 cm³), SOHCgaźnik79,50 mm × 80,00 mm9,8:1109 KM (80 kW) przy 6200 obr./min130 Nm przy 5000 obr./min180 km/h13,0 s
2000 GT[R4 2,0 l (1968 cm³), SOHCdwa gaźniki88,50 mm × 80,00 mm9,7:1118 KM (87 kW) przy 5800 obr./min152 Nm przy 5200 obr./minb/db/d
2200 (USA)R4 2,2 l (2189 cm³), SOHCgaźnik88,40 mm × 88,90 mmb/d96 KM (71 kW) przy 4800 obr./min165 Nm przy 2400 obr./minb/db/d
2400 (USA)R4 2,4 l (2366 cm³), SOHCgaźnik91,90 mm × 88,90 mm9,7:198 KM (72 kW) przy 4800 obr./min174 Nm przy 2800 obr./minb/db/d

Toyota Celica Trzeciej Generacji (1981-1985)

W lipcu 1981 roku Toyota wprowadziła na rynek motoryzacyjny trzecią generację modelu Celica, zrywając z tradycyjnymi, klasycznymi liniami samochodów sportowych z lat 70. Nowa Celica charakteryzowała się awangardowym, kanciastym designem, a po raz pierwszy w historii tego modelu, zastosowano podnoszone reflektory, które nadawały mu charakterystyczny wygląd. Była to także ostatnia generacja Celiki z napędem na tylne koła.

Trzecia generacja Celiki dostępna była w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i notchback coupé, zwracając uwagę na geometryczne kształty nadwozia. Oprócz tego, w tej generacji po raz pierwszy wprowadzono także aktywne układy zawieszenia, takie jak system 4 skrętnych kół.

Pod maską tego modelu znalazły się różnorodne silniki, zapewniające odpowiednią moc i wydajność. Do dyspozycji klientów były takie jednostki jak 1600 2T-GEU, 1800 1-SU (100 KM), 1800 3T-EU (105 KM), 2000 18R-GEU (135 KM), 4A-GEI, a także turbodoładowany 3T-GTEU (od października 1982)[16]. Wprowadzenie silników z wtryskiem paliwa dla samochodów sprzedawanych na rynku północnoamerykańskim zwiększyło ich wydajność i dostosowało je do nowych norm emisji spalin.

Wspomniana trzecia generacja Celiki została wyposażona w standardową 5-biegową skrzynię manualną z nadbiegiem, jednak wersje GT miały możliwość połączenia z 4-biegowym automatem, który zwiększał komfort jazdy. W 1983 roku przeprowadzono facelifting, który odświeżył wygląd tego modelu i podkreślił jego nowoczesny charakter.

Toyota Celica Trzeciej Generacji – Silniki
Typy nadwozia3-drzwiowy liftback2-drzwiowe coupé2-drzwiowy kabriolet
SilnikiBenzynowe:
R4 1,6 l
R4 1,8 l
R4 2,0 l
R4 2,4 l
Skrzynia biegów:
4-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna
Napęd:
tylny
Długość4450 mm (liftback)Szerokość1665 mm (liftback)
Wysokość1320 mmRozstaw osi2500 mm
Masa własna1030-1175 kgZbiornik paliwa61 l
Bagażnik240/400 l (liftback)

Toyota Celica IV generacji (1985-1989)

W sierpniu 1985 roku Toyota zaprezentowała czwartą generację modelu Celica, która przyniosła znaczące zmiany w konstrukcji i designie pojazdu. Jedną z kluczowych rewolucji było wprowadzenie przedniego napędu, co oznaczało odejście od tradycyjnego napędu na tylne koła. Nadwozie zostało również odświeżone i otrzymało bardziej opływowy kształt, a jedyna dostępna wersja nadwozia to hatchback.

Jednym z najciekawszych wariantów tej generacji był model GT-Four, który zadebiutował w październiku 1985 roku. Wyposażony w napęd AWD oraz turbodoładowany silnik 3S-GTEU o mocy 185 KM[18], ten Celica GT-Four zdobył uznanie jako pojazd rajdowy i w 1990 roku Carlos Sainz wygrał nim Puchar Kierowców. Jesienią 1987 roku do oferty dodano również wersję kabriolet.

Toyota Celica Czwartej Generacji – Silniki
WersjaSilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyV-maxPrzyspieszenie 0-100 km/h
1.6 STR4 1,6 l (1587 cm³), SOHCgaźnik81,00 mm × 77,00 mmb/d87 KM (64 kW) przy 5600 obr./min136 Nm przy 3600 obr./min175 km/h12,4 s
1.6 GTR4 1,6 l (1587 cm³), DOHCwtrysk81,00 mm × 77,00 mmb/d125 KM (92 kW) przy 6600 obr./min142 Nm przy 5000 obr./min205 km/h8,9 s
2.0 GTR4 2,0 l (1998 cm³), DOHCwtrysk86,00 mm × 86,00 mm9,2-9,8:1140-150 KM (103-110 kW) przy 6400 (6000) obr./min173-180 Nm przy 4800 obr./min200-210 km/h8,7-9,0 s
2.0 GT-SR4 2,0 l (1998 cm³), DOHCwtrysk86,00 mm × 86,00 mmb/d153 KM (112 kW) przy 6400 obr./min180 Nm przy 4800 obr./min210 km/h

Celica V generacji (1989-1993)

We wrześniu 1989 roku Toyota zaskoczyła fanów motoryzacji prezentując piątą generację modelu Celica, która oferowała nowe kształty nadwozia i wyrafinowane rozwiązania technologiczne. W porównaniu z poprzednią generacją, samochód został wyposażony w bardziej zaokrąglone linie nadwozia. Długość pojazdu nieznacznie wzrosła, ale rozstaw osi pozostał bez zmian. Piąta generacja Celiki dostępna była jako liftback, a od sierpnia 1990 roku także jako kabriolet (z silnikiem 2.0 3S-GE o mocy 156 KM). Produkcję tego modelu zakończono po czterech latach, w 1993 roku. W wersji GT-Four z silnikiem 3S-GTE osiągał on imponującą moc 225 KM.

Toyota Celica Piątej Generacji – Silniki
WersjaSilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyV-maxPrzyspieszenie 0-100 km/h
1.6 STiR4 1,6 l (1587 cm³), DOHCwtrysk81,00 mm × 77,00 mm9,5:1105 KM (77 kW) przy 6000 obr./min142 Nm przy 3200 obr./min200 km/h11,0 s
2.0 GTR4 2,0 l (1998 cm³), DOHCwtrysk86,00 mm × 86,00 mm10,0:1156 KM (115 kW) przy 6000 obr./min186 Nm przy 4800 obr./min220 km/h8,4 s
2.0 All-TracR4 2,0 l (1998 cm³), DOHC, turbowtrysk86,00 mm × 86,00 mm8,8:1204 KM (150 kW) przy 6000 obr./min271 Nm przy 3200 obr./min225 km/h6,7 s

Toyota Celica VI (1993-1999)

W lutym 1994 roku Toyota zaprezentowała światu szóstą generację swojego kultowego modelu Celica, kontynuując tradycję sportowego ducha i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Nowa Celica zaskakiwała zaokrąglonymi kształtami nadwozia, które wyróżniały ją na tle poprzednich generacji. Gama nadwozi została ograniczona do liftbacka, coupe i kabrioletu, a ta ostatnia opcja została wprowadzona we wrześniu 1994 roku.

Celica Szóstej Generacji zyskała reputację na arenie międzynarodowej, zdobywając uznanie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Jako podstawowy model, wyposażona była w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM. Natomiast wersja GT przyciągała uwagę mocą 170 KM, dzięki zastosowaniu dwulitrowej jednostki napędowej. Celicę GT można łatwo rozpoznać po charakterystycznych, seryjnie montowanych obręczach kół z lekkich stopów i światłach przeciwmgielnych. Jednak prawdziwą gratką dla entuzjastów była wersja GT-Four, wyposażona w silnik o imponującej mocy 242 KM (w Japonii nawet 252 KM) i permanentnym napędzie na cztery koła.

Model GT w ostatnim roku produkcji otrzymał nowy silnik 3S-GE BEAMS z technologią VVTI, dostępny w trzech wersjach. Najmocniejsza z nich, z podwójnym VVTI, generowała moc 210 KM bez doładowania.

Szósta generacja Celiki cechowała się solidną konstrukcją. Partie nośne karoserii wykonano przeważnie z ocynkowanych blach stalowych, co wpływało pozytywnie na trwałość i wytrzymałość pojazdu.

W 1996 roku Celica przeszła facelifting, podczas którego subtelnie przemodelowano przedni zderzak. W miejsce jednego szerokiego wlotu powietrza umieszczono dwa małe po bokach, a w centrum większy, w którym zamontowano światła przeciwmgielne. Ponadto zmieniono kierunkowskazy z pomarańczowych na białe, a na klapie bagażnika pojawiło się trzecie światło stopu. Nowością w standardowym wyposażeniu była także poduszka powietrzna dla pasażera.

W pamiętnym modelu GT-Four producent skupił się na spełnieniu wymagań homologacyjnych FIA, budując 2500 egzemplarzy tego wariantu. Wersja GT-Four wyróżniała się stałym napędem na cztery koła, maską wykonaną w całości z aluminium oraz zmienionym przednim zderzakiem z okrągłymi światłami przeciwmgielnymi. Na klamce bagażnika umieszczono charakterystyczne podwyższenia z napisem „GT-Four”.

Toyota Celica Szóstej Generacji – Silniki
WersjaSilnikUkład zasilaniaŚrednica × skok tłokaSt. sprężaniaMoc maksymalnaMaks. moment obrotowyV-maxPrzyspieszenie 0-100 km/h
1.8LR4 1,8 l (1762 cm³), 16V DOHCwtrysk81,00 mm × 77,00 mm9,5:1116 KM (77 kW) przy 6000 obr./min142 Nm przy 3200 obr./min200 km/h11,0 s
2.0LR4 2,0 l (1998 cm³), 16V DOHCwtrysk86,00 mm × 86,00 mm10,0:1175 KM (115 kW) przed liftingiem / 170 KM (kabriolet) po liftingu186 Nm przy 4800 obr./min220 km/h8,4 s

Celica VII (1999-2005)

We wrześniu 1999 roku światło dzienne ujrzała siódma generacja modelu Toyota Celica, która kontynuowała tradycję sportowego ducha, a zarazem przyniosła nowe innowacje i ulepszenia. Nowa Celica została zaprojektowana z myślą o osiągnięciu większej lekkości, co przekładało się na lepsze osiągi i zachowanie na drodze.

Celica VII (1999-2005)
Celica VII (1999-2005) / flickr

Jednym z kluczowych aspektów siódmej generacji były dostępne silniki, które spełniały oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników szybkiej jazdy. Do napędu używano dwóch jednostek: 1.8 litra 1ZZ-FE o mocy 143 KM oraz 2.0 litra 2ZZ-GE o imponującej mocy 192 KM. Wersja z silnikiem 1.8 litra była znana jako Celica VVTi, a ta wyposażona w 2.0 litra jako Celica TS VVTLi. Różnica w mocy pomiędzy nimi była wyraźnie zauważalna i zachwyciła kierowców poszukujących wyścigowej ekscytacji.

Toyota Celica Siódmej Generacji – Silniki
WersjaSilnikStopień sprężeniaMoc KM (kW) przy obr./min.Maks. moment obrotowy (Nm) przy obr./min.Przyspieszenie 0-100 km/hPrędkość maksymalnaŚr. zużycie paliwaRynek
Celica VVTi1ZZ-FE, 1794 cm³10,0143 (105) 6200170/48008,9 s210 km/h9,7 l/100 kmEuropa
Celica TS VVTLi2ZZ-GE, 1796 cm³11,5192 (141) 7800180/68007,2 s230 km/h12,2 l/100 kmEuropa

Celica Siódmej Generacji zapewniała kierowcom doskonałą mieszankę sportowej ekscytacji i codziennego użytkowania. To dynamiczne i eleganckie auto zdobyło sobie rzesze fanów na całym świecie. Produkcja tego modelu zakończyła się w kwietniu 2005 roku, pozostawiając po sobie niezapomniane wspomnienia i dziedzictwo w świecie motoryzacji.

Toyota Celica – wersje wyposażenia

Toyota Celica była dostępna w różnych wersjach wyposażenia, które różniły się między sobą pod względem funkcji i udogodnień. Niektóre z nich obejmowały zaawansowane systemy bezpieczeństwa, luksusowe wykończenia wnętrza, a także zaawansowane technologie, takie jak systemy multimedialne. Wszystko to sprawiało, że Celica była samochodem, który mógł zaspokoić różne potrzeby i preferencje kierowców.

Wszystkie te cechy sprawiają, że Toyota Celica jest ikoną wśród sportowych samochodów osobowych. Jej niezawodność, wydajność i innowacyjność sprawiają, że nadal jest ceniona przez miłośników motoryzacji na całym świecie.

Toyota Celica – najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje Toyota Celica?

Modele po 2003 roku kosztują około 16-18 tysięcy złotych. Lepiej zachowane modele to koszt nawet 20 000 złotych. Średnia cena za starsze auta to około 10 000 – 15 000 złotych.

Ile koni ma Celica?

192 / 141 koni mechanicznych.

Ile pali Toyota Celica 1.8 benzyna?

Średnie spalanie to koło 9 litrów na 100 kilometrów.

Tags: Toyota
Poprzedni artykuł

Toyota Verso: Przewodnik po niezawodnym minivanie

Następny artykuł

Toyota Proace: Praktyczność spotyka innowacyjność

Następny post
Toyota Proace: Praktyczność spotyka innowacyjność

Toyota Proace: Praktyczność spotyka innowacyjność

Toyota GT86: Sportowy Fenomen z Japonii

Toyota GT86: Sportowy Fenomen z Japonii

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo