Toyota C-HR jest z nami już od 2016 roku, kiedy to premierę miała jej pierwsza generacja. Oczy kierowców i mediów ponownie zostały zwrócone w stronę tej produkcji z powodu premiery jej drugiej generacji, która na polskich drogach pojawiła się w 2023 roku. Przyjrzyjmy się historii tego modelu oraz przestudiujmy zmiany, które wnosi ze sobą nowa Toyota C-HR.
Toyota C-HR – generacja pierwsza
Toyota C-HR to kompaktowy crossover, który premierę miał na targach samochodowych w Genewie. W porównaniu do prototypu zaprezentowanego w 2014 roku, niewiele się różnił od tego co zobaczyliśmy dwa lata później. Charakterystyczne cechy tego modelu to przede wszystkim szerokie przednie reflektory, zaznaczone tylne nadkola i wystające poza obrys nadwozia klosze tylnych świateł. Do tego jeszcze dochodzi ukryta klamka w tylnych drzwiach no i spoiler. W ten sposób powstało auto z cechami hatchbacka, coupe’a i SUV-a.
Samochód jest wyposażony w napęd hybrydowy z silnikiem 1.8 oraz silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 116 koni mechanicznych.
Oficjalnie do sprzedaży w Polsce auto trafiło 14 stycznia 2017 roku. W 2019 roku model przeszedł facelifting, który obejmował niewielką zmianę sylwetki samochodu oraz możliwość zakupu wersji 2.0 hybrid o mocy 184 KM.
Dane techniczne | |
---|---|
Segment | crossover segmentu C |
Typy nadwozia | 5-drzwiowy crossover |
Silniki |
Benzynowe: 1.2 116 KM 8NR-FTS 2.0 148 3ZR-FAE i 171 KM M20A-FKS (Chiny) Hybrydowe (benz.+elektr.): 1.8 122 KM 2ZR-FXE 2.0 152 KM M20A-FXS |
Skrzynia biegów |
6-biegowa manualna bezstopniowa CVT |
Napęd | Przedni AWD |
Długość | 4350 mm |
Szerokość | 1850 mm |
Wysokość | 1500 mm |
Rozstaw osi | 2640 mm |
Masa własna | od 1320 kg |
Liczba miejsc | 5 |
Test Euro NCAP | 5 gwiazdek |
Bagażnik | 377 l Silnik hybrydowy: 358 l |
Nowa Toyota C-HR 2023 – druga generacja
Toyota C-HR drugiej generacji, to w 2023 roku największe i najbardziej pozytywne zaskoczenie od japońskiego producenta aut. Samochód prezentuje się naprawdę pięknie. Mamy tutaj bardzo wyrazisty design, który pokazują nam nowe i zarazem pierwsze zdjęcia oficjalnego modelu – charakterystyczna potrójna tylna listwa świetlna, doskonale komponuje się z napisem prezentującym Toyota C-HR. Znakiem szczególnym ma być trójkolorowa karoseria.
Samochód będzie dostępny z napędem 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197KM) w wersji z napędem na przód lub napędem na cztery koła AWD-i. Napęd 2.0. Plug-in Hybrid o mocy 223 KM dostępny będzie w późniejszym terminie.
Nowa Toyota powstała na platformie GA-C drugiej generacji (jak nowy Prius, do którego jest już teraz porównywana), co czyni go lżejszym i sztywniejszym od starszego rodzeństwa. Producent twierdzi, że auto będzie zwinniejsze i bardziej dynamiczne.
Jeśli chodzi o wersje wyposażenia – będzie na bogato. Mamy, aż sześć opcji do wyboru: Toyota C-HR Comfort, Toyot C-HR Style, Toyota C-HR Executive, Toyota C-HR GR SPORT, Toyota C-HR Premiere Edition GR SPORT i Premiere Edition Executive.
Dane techniczne | |
---|---|
Segment | crossover segmentu C |
Typy nadwozia | 5-drzwiowy crossover |
Długość | 4360 mm |
Szerokość | 1830 mm |
Wysokość | 1538–1564 mm |
Rozstaw osi | 2640 mm |
Liczba miejsc | 5 |
Nowa Toyota C-HR II – Comfort
Cena wersji podstawowej zaczyna się od 139 900 złotych i dostępna będzie tylko z napędem 1.8 Hybrid. Co oferuje? 17 calowe felgi aluminiowe, tylne i przednie lampy w technologii LED, kamerę cofania, automatyczną dwustrefową klimatyzację, system automatycznych klamek przednich i tylnych, system multimedialny, Toyota Smart Connect z 8 calowym wyświetlaczem, a do tego 6 głośników, system inteligentnego asystenta głosowego i Apple CarPlay oraz Android Auto.
Nie zabraknie także systemów bezpieczeństwa, jak: układ wczesnego reagowania w razie zderzenia, system wykrywania pieszych (rowerzystów, motocyklistów), asystent bezpiecznego wysiadania z auta, inteligentny adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola i automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi. Czyli krótko mówiąc – wersja podstawowa na bogato!
Toyota C-HR 2023 – Style
Druga wersja i droższa oczywiście, bo zapłacimy za nią od 156 900 złotych dostępna będzie z trzema silnikami napędowymi. W tym: 1.8 Hybrid (to właśnie cena 156 900), 2.0 Hybrid (165 900 zł) oraz 2.0 Hybrid AWD (od 175 tys. złotych). Co w takim razie zyskamy w wyposażeniu? Na początek inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, ale także inteligentny kluczyk, tylne i przednie czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele (oba), podgrzewana kierownica, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlenia przestrzeni wokół pojazdu, indukcyjna ładowarka, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, 12,3 calowy ekran multimedialny Toyota Smart Connect + a do tego nawigacja online i offline, w drugim rzędzie siedzeń port USB – wejście C, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją automatycznego hamowania, a do tego wszystkiego 18 – calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby i środkowy słupek w kolorze czarnym. W tej wersji będzie można doposażyć auto w pakiet Bi-tone oraz dach w kolorze Night Sky Black.
Toyota C-HR Executive
Za trzecią w kolejności wersję wyposażenia zapłacimy: w wersji z silnikiem 1.8 Hybrid od 167 900 złotych, z silnikiem 2.0 Hybrid od 176 900 złotych, a z silnikiem 2.0 Hybrid i napędem AWD – od 186 900 zł.
Tutaj wyposażenie zostało urozmaicone o przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, a także elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Do tego ponownie nastrojowe oświetlenie wnętrza, ale z możliwością personalizacji, ponadto światła główne w technologii LED.
Executive oferuje 19 calowe felgi aluminiowe, czarny dach i wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze czarnym.
Ta wersja ma możliwość poszerzenia swoich możliwości o dodatkowe pakiety:
- Tech (13 tys. złotych) – system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, zaawansowany asystent parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, asystent zmiany pasa ruchu, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich i kamerę monitorującą kierownicę.
- Pakiet VIP ( 13 tys. złotych) – to wyświetlacz HUD, system Premium Audi JBL z 9 głośnikami (!), cyfrowe lusterko wsteczne, dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni i… cyfrowy kluczyk.
Toyota C-HR Premiere Edition Executive
Za tę opcję zapłacimy od 202 900 złotych za silnik 2.0 Hybrid, zaś za za opcję z napędem AWD od 212 900 złotych. Ta wersja posiada dokładnie to co Executive, ale z pakietami TECH i VIP, a dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black i skórzaną tapicerką.
Toyota C-HR GR Sport
Cenowo wygląda to następująco: wersja z silnikiem 2.0 Hybrid to koszt od 191 900 zł, zaś z napędem AWD od 201 900 złotych, z możliwością doposażenia w pakiet VIP za 13 tys. złotych. GR Sport wyróżnia się 19 calowymi felgami aluminiowymi i ekologiczną zamszową tapicerką. Do tego dochodzi system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamera monitorująca kierowcę, asystent zmiany pasa ruchu i zaawansowany asystent parkowania.
Toyota C-HR Premiere Edition GR Sport
Ostatnia prezentowana wersja wyposażenia dostępna będzie z silnikiem 2.0 Hybrid z napędem na przednie koła, za którą zapłacimy od 202 900 złotych, a za napęd AWD od 212 900 złotych. Dodatkowo możliwość poszerzenia o pakiet Skyview za 3500 złotych, który oferuje dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.
Toyota C-HR – najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje nowa Toyota C-HR hybryda?
Toyota C-HR drugiej generacji to koszt od od 139 900 złotych do ponad 212 900 złotych.
Co to za skrót C-HR?
Skrót C-HR oznacza „Compact High Rider” lub „Coupe High Rider”.
Jakie są wersje Toyoty C-HR?
Pierwsza generacja to opcje: Active, Premium, Dynamic i Prestigeoraz II generacja: Toyota C-HR Comfort, Toyot C-HR Style, Toyota C-HR Executive, Toyota C-HR GR SPORT, Toyota C-HR Premiere Edition GR SPORT i Premiere Edition Executive.
Czy Toyota C-HR to SUV?
Tak.
Czy Toyota C-HR ma koło zapasowe?
Nie, Toyota C-HR jest wyposażona jedynie w zestaw naprawczy.
Ile kosztuje najdroższa Toyota?
Ponad 215 tysięcy złotych.
Jaki silnik w Toyota Chr?
Mamy tutaj dwa silniki hybrydowe – 1.8 o mocy 122 KM oraz 2.0 o mocy 184 KM.
Gdzie produkowana jest Toyota C-HR?
Głównie we Francji oraz w Turcji.