No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Siłownik hydrauliczny – jak jest zbudowany?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2021-02-09
w Poradniki
0 0
0

Siłowniki hydrauliczne służą do zmiany energii hydraulicznej na energię mechaniczną. Znajdziemy je w urządzeniach takich jak koparki, maszyny przemysłowe czy ładowarki, gdzie umożliwiają podnoszenie łyżki, lemiesza lub ruch urządzeń na taśmach produkcyjnych. Siłowniki hydrauliczne wykorzystują energię powstałą w wyniku nagromadzonego ciśnienia i powodują ruch posuwisto-liniowy. Zbudowane są w dosyć prosty sposób. Wszystkie elementy zamknięte są w szczelnym cylindrze, do którego za pomocą pompy hydraulicznej wprowadzana jest ciecz, czyli olej o odpowiedniej gęstości. Kiedy ciecz dotrze do cylindra, wprawia tłoczysko w ruch i przesuwa tłok, który następnie porusza elementami zewnętrznymi. Poza tymi elementami w siłownikach znajduje się wiele uszczelnień, które gwarantują szczelność całego układu.

Spis treści:

Toggle
  • Na czym polega regeneracja siłowników hydraulicznych?
  • Regeneracja siłowników hydraulicznych– na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu?
  • Ile kosztuje naprawa siłowników hydraulicznych?

Na czym polega regeneracja siłowników hydraulicznych?

Bardzo ważnym etapem dbania o maszyny budowlane jest ich regularne serwisowanie, które zapewni nam korzystanie z maszyn przez wiele lat, bez częstych postojów i wydatków związanych z naprawami. Dzięki cyklicznym przeglądom możemy w porę znaleźć usterkę i przeprowadzić regenerację siłowników hydraulicznych zamiast ich droższej wymiany. W siłownikach hydraulicznych najczęstszym i najszybciej niszczącym się elementem są uszczelnienia. Wymienianie ich co jakich czas uchroni nas przed dalszymi awariami. Często też dochodzi do usterek tłoka, które są spowodowane zbyt dużym obciążeniem maszyny, czy też awarii tłoczyska, spowodowanych zanieczyszczeniem cieczy.

Siłownik hydrauliczny – jak jest zbudowany?
Siłownik hydrauliczny – jak jest zbudowany?

Kiedy dojdzie już do uszkodzenia siłownika hydraulicznego, cały proces zaczyna się od rozebrania go na poszczególne części i dokładnego sprawdzenia każdego elementu w poszukiwaniu miejsca awarii. Następnie przystępuje się do naprawy. Ważne, aby serwis korzystał z jak najlepszych materiałów, a w razie konieczności wymiany uszkodzonej części zastosował jak najlepsze zamienniki. Warto też, aby przy każdorazowej regeneracji wymieniać wszystkie uszczelnienia. Na koniec prac przystępuje się do testów. Niestety nie każdy serwis posiada stację diagnostyczną do siłowników hydraulicznych, więc warto wybrać ten, który ma testy w swojej ofercie.

Regeneracja siłowników hydraulicznych– na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu?

Wybierając serwis siłowników hydraulicznych, warto wybrać taki, który oferuje kompleksowe usługi w zakresie regeneracji siłowników, łącznie ze wstępnym przedstawieniem zakresu pracy oraz możliwością przeprowadzenia testów diagnostycznych. Są to etapy bardzo ważne, a często pomijane w wielu serwisach. Pomagają zaoszczędzić nam problemów w sytuacjach, gdy krótko po naprawie wystąpi kolejna awaria. Firmy oferujące regenerację siłowników hydraulicznych powinny mieć w swoim gronie wyspecjalizowanych pracowników, korzystać z dobrych jakościowo narzędzi oraz zagwarantować dostarczenie jak najlepszych zamienników. Przy wyborze firmy nie warto kierować się ceną.

Regeneracja siłowników hydraulicznych– na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu?
Regeneracja siłowników hydraulicznych– na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu?

Lepszym rozwiązaniem będzie wybór serwisu z pełnym pakietem usług, który gruntownie zajmie się naszym siłownikiem. W razie potrzeby możemy też odwiedzić serwis hydrauliczny i sprawdzić, w jaki sposób podchodzi do obsługi klienta i czy warto mu zaufać. Wyspecjalizowane firmy potrafią w krótkim czasie zająć się naszym siłownikiem i przywrócić mu pełną sprawność.

Ile kosztuje naprawa siłowników hydraulicznych?

Ciężko jednoznacznie określić koszt naprawy siłownika hydraulicznego, ponieważ na całkowitą sumę składa się wiele kwestii. Należą do nich: wybór serwisu, miejsce wystąpienia awarii, możliwość regeneracji lub konieczność wymiany uszkodzonej części, rodzaj zamienników. Kiedy oddajemy siłownik serwisowi, najpierw powinniśmy otrzymać listę zakresu prac i dowiedzieć się, co trzeba poddać naprawie i regeneracji i jaka cena się z tym wiąże. Warto jednak pamiętać, że często zaoszczędzenie 100 czy 200 zł na tańszych częściach może nam przysporzyć większych kosztów w przyszłości. Często użycie tańszych zamienników, które są słabej jakości, lub też skorzystanie z usług tańszego serwisu, w którym serwisanci nie będą zbyt doświadczeni, prowadzi do kolejnej awarii, a co za tym idzie kolejnych kosztów ponownej naprawy.

Tags: przemysł
Poprzedni artykuł

Kupno samochodu używanego – czy warto udać się do warsztatu

Następny artykuł

Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?

Następny post
Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?

Opony bieżnikowane do samochodów dostawczych. Czy warto?

Młodzi kierowcy a wysokie ceny polis OC

Młodzi kierowcy a wysokie ceny polis OC. Czy jest na to sposób?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Osiągi i dane techniczne modelu BMW M3

Osiągi i dane techniczne modelu BMW M3

by Michał Kozłowski
2025-06-02
0

BMW M3 to samochód, który od lat stanowi symbol sportowych osiągów i doskonałości inżynieryjnej. Najnowsza generacja BMW M3 kontynuuje tę...

NMR rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

NMR rejestracja samochodu – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-15
0

Zobaczyłeś pojazd z rejestracją NMR i chcesz wiedzieć, skąd pochodzi? Sprawdź, jakie województwo, powiat oraz miasto kryją się za oznaczeniem...

P0301

Kod błędu P0301 – jak wykryć awarię? Diagnostyka

by Redaktor
2025-05-15
0

P0301 to kod błędu, który wskazuje na problem z silnikiem. Może to być spowodowane przez wiele czynników, dlatego diagnostyka jest...

System e-TOLL - nowoczesne rozwiązanie dla kierowców poruszających się po polskich drogach

System e-TOLL – nowoczesne rozwiązanie dla kierowców poruszających się po polskich drogach

by Michał Kozłowski
2025-05-12
0

System e-TOLL, system poboru opłaty elektronicznej, płatnych odcinkach dróg, dróg krajowych i autostrad, zewnętrzny system lokalizacyjny, sieci dróg płatnych, dopuszczalnej...

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo