Siłowniki hydrauliczne służą do zmiany energii hydraulicznej na energię mechaniczną. Znajdziemy je w urządzeniach takich jak koparki, maszyny przemysłowe czy ładowarki, gdzie umożliwiają podnoszenie łyżki, lemiesza lub ruch urządzeń na taśmach produkcyjnych. Siłowniki hydrauliczne wykorzystują energię powstałą w wyniku nagromadzonego ciśnienia i powodują ruch posuwisto-liniowy. Zbudowane są w dosyć prosty sposób. Wszystkie elementy zamknięte są w szczelnym cylindrze, do którego za pomocą pompy hydraulicznej wprowadzana jest ciecz, czyli olej o odpowiedniej gęstości. Kiedy ciecz dotrze do cylindra, wprawia tłoczysko w ruch i przesuwa tłok, który następnie porusza elementami zewnętrznymi. Poza tymi elementami w siłownikach znajduje się wiele uszczelnień, które gwarantują szczelność całego układu.
Na czym polega regeneracja siłowników hydraulicznych?
Bardzo ważnym etapem dbania o maszyny budowlane jest ich regularne serwisowanie, które zapewni nam korzystanie z maszyn przez wiele lat, bez częstych postojów i wydatków związanych z naprawami. Dzięki cyklicznym przeglądom możemy w porę znaleźć usterkę i przeprowadzić regenerację siłowników hydraulicznych zamiast ich droższej wymiany. W siłownikach hydraulicznych najczęstszym i najszybciej niszczącym się elementem są uszczelnienia. Wymienianie ich co jakich czas uchroni nas przed dalszymi awariami. Często też dochodzi do usterek tłoka, które są spowodowane zbyt dużym obciążeniem maszyny, czy też awarii tłoczyska, spowodowanych zanieczyszczeniem cieczy.
Kiedy dojdzie już do uszkodzenia siłownika hydraulicznego, cały proces zaczyna się od rozebrania go na poszczególne części i dokładnego sprawdzenia każdego elementu w poszukiwaniu miejsca awarii. Następnie przystępuje się do naprawy. Ważne, aby serwis korzystał z jak najlepszych materiałów, a w razie konieczności wymiany uszkodzonej części zastosował jak najlepsze zamienniki. Warto też, aby przy każdorazowej regeneracji wymieniać wszystkie uszczelnienia. Na koniec prac przystępuje się do testów. Niestety nie każdy serwis posiada stację diagnostyczną do siłowników hydraulicznych, więc warto wybrać ten, który ma testy w swojej ofercie.
Regeneracja siłowników hydraulicznych– na co zwrócić uwagę przy wyborze serwisu?
Wybierając serwis siłowników hydraulicznych, warto wybrać taki, który oferuje kompleksowe usługi w zakresie regeneracji siłowników, łącznie ze wstępnym przedstawieniem zakresu pracy oraz możliwością przeprowadzenia testów diagnostycznych. Są to etapy bardzo ważne, a często pomijane w wielu serwisach. Pomagają zaoszczędzić nam problemów w sytuacjach, gdy krótko po naprawie wystąpi kolejna awaria. Firmy oferujące regenerację siłowników hydraulicznych powinny mieć w swoim gronie wyspecjalizowanych pracowników, korzystać z dobrych jakościowo narzędzi oraz zagwarantować dostarczenie jak najlepszych zamienników. Przy wyborze firmy nie warto kierować się ceną.
Lepszym rozwiązaniem będzie wybór serwisu z pełnym pakietem usług, który gruntownie zajmie się naszym siłownikiem. W razie potrzeby możemy też odwiedzić serwis hydrauliczny i sprawdzić, w jaki sposób podchodzi do obsługi klienta i czy warto mu zaufać. Wyspecjalizowane firmy potrafią w krótkim czasie zająć się naszym siłownikiem i przywrócić mu pełną sprawność.
Ile kosztuje naprawa siłowników hydraulicznych?
Ciężko jednoznacznie określić koszt naprawy siłownika hydraulicznego, ponieważ na całkowitą sumę składa się wiele kwestii. Należą do nich: wybór serwisu, miejsce wystąpienia awarii, możliwość regeneracji lub konieczność wymiany uszkodzonej części, rodzaj zamienników. Kiedy oddajemy siłownik serwisowi, najpierw powinniśmy otrzymać listę zakresu prac i dowiedzieć się, co trzeba poddać naprawie i regeneracji i jaka cena się z tym wiąże. Warto jednak pamiętać, że często zaoszczędzenie 100 czy 200 zł na tańszych częściach może nam przysporzyć większych kosztów w przyszłości. Często użycie tańszych zamienników, które są słabej jakości, lub też skorzystanie z usług tańszego serwisu, w którym serwisanci nie będą zbyt doświadczeni, prowadzi do kolejnej awarii, a co za tym idzie kolejnych kosztów ponownej naprawy.