Artykuł przygotowany przy współpracy z magazynem internetowym Scandinavia.com.pl
Audi e-tron GT 2021
Zapowiedziane na 2021 rok Audi e-tron GT jest zapierającym dech w piersiach elektrycznym bolidem, dzielącym dużą ilość rozwiązań technicznych z Porsche Taycanem. To tak naprawdę dwie bliźniacze konstrukcje, zaprojektowane przez tych samych ludzi. Wszystko w imię redukcji kosztów. Dwa pojazdy oferują swoim klientom najnowsze rozwiązania techniczne: architekturę 800V, dzięki czemu możliwe jest jeszcze szybsze ładowanie i towarzysząca temu pewność, że osiągi zawsze będą takie same. Czyli oszałamiające. Od Porsche różni Audi stylistyka. Nieco bardziej barokowa i nowoczesna. Oczywiście wciąż nie są dostępne fotografie wersji produkcyjnych, więc trzeba jeszcze poczekać na ostateczne informacje co do wyglądu. Napęd na wszystkie koła i łącznie 590 koni mechanicznych zdają się gwarantować dużo chętnych.
Audi A4 2021
Model A4 doczekał się w zeszłym roku faceliftingu. Nie zmienia to jednak faktu, iż również 2021 stoi pod znakiem jednego z najpopularniejszych modeli marki z Ingolstadt. Nowością przewidzianą na rok 2021 jest 12 woltowy system hybrydowy, dodający po 13KM do każdego z silników. Z gamy pozbyto się modelu z napędem na przednie koła, więc od teraz standardem jest napęd na dwie osie. Ciekawą nowością jest zintegrowany system opłat za autostrady. Unika się dzięki temu przyklejanych pod przednią szybą akcesoryjnych ,,pudełek”. Standardem od 2021 jest także system ostrzegający o zmianie pasa ruchu.
Audi Q5 Sportback 2021
Niewiele czasu pozostało także do momentu premiery Audi Q5 Sportback 2021. Bazuje ono zasadniczo na standardowym modelu Q5, dzięki czemu możliwe było znaczne ograniczenie kosztów produkcji. Q5 Sportback różni się od zwykłego Q5 przede wszystkim ściętą linią dachu. Jest to zabieg znany z niezliczonej ilości sedanów pokroju Audi A5 czy Mercedesa CLS. Wnętrze pojazdu zapowiada się podobnie do modelu Q5. Nie należy spodziewać się więc żadnej rewolucji w tym zakresie – miłośnicy Audi poczują się w Q5 Sportback jak w domu. Nie inaczej jest zresztą z systemem rozrywki w Q5 Sportback – jest to rozwiązanie zaczerpnięte z modelu Q5. Ten system infotainment chwalony jest przez użytkowników Audi jako bardzo dopracowany i bezbłędny, więc można spodziewać się samych pozytywów. Silniki to znane z Q5 jednostki wysokoprężne, benzynowe oraz hybrydy. Jeszcze w tym roku poznamy ostateczny wygląd pojazdu, choć w internecie krążą już amatorskie przecieki. Inna niż w przypadku Q5 będzie jednak… cena. Producent przewidział podwyżkę cen względem starszego brata. Spowodowane jest to potencjalnie mniejszym rynkiem zbytu na ten pojazd i zrekompensować ma wyniki sprzedażowe.
Audi A3 CityHopper 2021
Audi od jakiegoś czasu pracuje w pocie czoła nad nieco podwyższona wersją modelu A3 Sportback, nazwaną Cityhopper. Marka spod znaku czterech pierścieni nawiązuje do linii modeli Allroad, podwyższając swój hatchback o parę centymetrów i dodając specjalne zderzaki, sygnalizujące większe możliwości terenowe. Według użytkowników tego typu pojazdów, rozwiązania te doskonale sprawdzają się jednak w…. mieście. Dzięki nim można uniknąć obcierek i zaparkować nawet na najwyższych krawężnikach. Ze względu na dostosowywanie się do emisji CO2 auto zostanie pozbawione napędu quattro, pozostawiając użytkownikom tylko napęd na przednią oś. Specjaliści chwalą Audi za zajęcie niszy dotychczas nieokupowanej przez konkurentów – BMW i Mercedesa. Seria 1 oraz Klasa A nie posiadają bowiem swoich uterenowionych odpowiedników. Nie licząc oczywiście spokrewnionych X1 oraz GLA. Podobnie jak w przypadku A3, Cityhopper korzysta z platformy MQB. W tym przypadku jest to MQB Evo, umożliwiająca szeroką adaptację dodatków z zakresu hybrydyzacji. A3 porównywane jest pod tym względem najczęściej z VW Golfem Mk8. Wraz z MQB Evo spodziewane są unowocześnienia z zakresu systemów bezpieczeństwa i wspierania kierowcy, a także aktualizacje systemów rozrywki (infotainment), a także powiększoną ilość na nogi oraz bagaże. Audi A3 Cityhopper pojawi się na rynku najwcześniej w drugiej połowie 2021 roku, o ile nie później.
Audi Q1 e-tron 2021
Audi Q1 e-tron to niewielki SUV, który budzi niemałe zaskoczenie swoją premierą. W końcu na rynku istnieje już jedno, mikroskopijne Audi z serii Q: jest nim Audi Q2. Inżynierowie i specjaliści z Audi przekonują jednak, że jest inaczej, a Q1 ma być całkiem innym spojrzeniem na ten bardzo dobrze obsadzony segment. Q1 ma bazować na nowej generacji modelu A1 Sportback, który przechodzi właśnie fazę ostatecznych przedpremierowych testów. Ten najniżej wyceniany crossover w gamie producenta z Ingolstadt dzieli płytę podłogową z crossoverami Skody, Seata oraz Volkswagena, co mniej więcej sygnalizuje ideę stojącą za projektem. Q1 e-tron może mieć około 4m długości, a jednocześnie mieć podobną przestrzeń wewnętrzną jak Q2, przy czym cena ma wynosić już około 25 000 euro. Układ napędowy może być wyposażony w akumulator 30-35 kWh oferujący zasięg 250-300 km. W przeciwieństwie do modelu ID.3, Audi chciałoby, aby Q1 e-tron był mocno zorientowany na przyzwoite osiągi, a jeżeli architektura płyty podłogowej przewidzi konfigurację z dwoma silnikami elektrycznymi, Q1 może być również wyposażony w napęd na wszystkie koła.
Audi Q9 2021
Pomimo ogromnej oferty pojazdów, gama Audi wciąż posiada kilka zadziwiających wręcz luk. Mowa chociażby o pełnowymiarowym SUVie, zdolnym konkurować z autami takimi jak Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, MB X7, Mercedes GLS czy Porsche Cayenne. Z niektórymi z tych pojazdów Q9 dzielić będzie płytę podłogową. Wygląd Audi Q9 zmieniał się w zależności od doniesień medialnych. Raz było to klasyczny SUV, a innym razem quasi-sportowy potwór. Warto jednak odnieść się do oficjalnego nazewnictwa, w którym to liczby nieparzyste oznaczają modele stylizowane na sportowe, ze ściętą linią dachu. To właśnie jest główna wskazówka, każąca myśleć o Q9 jak o Q8 z nieco inaczej poprowadzonym tyłem. Wnętrze powinno być większe i znacznie lepiej (o ile to jeszcze jest możliwe!) wyposażone niż to znane z Q8. W końcu to flagowy model z linii Q. Jeżeli chodzi o silniki: bazową jednostką powinno być (według przypuszczeń ekspertów) 3 litrowe V6, o mocy 335KM. Olbrzymie szanse na ujrzenie światła dziennego ma również wersja RS, gdzie prawdopodobne jest zastosowanie motoru V8 4.0l o mocy 592KM. Obydwa silniki obsługiwany byłyby przez 8 stopniową skrzynię biegów (automat). Nasz rejon dostanie także silnik wysokoprężny. Mowa tu o dobrze znanym 3 litrowym TDI V6, lub nawet o wysokoprężnym V8.
Audi A8 2021
Największe zmiany w gamie Audi spodziewane są wraz z modelem A8. Ciekawe jest na pewno doniesienie o 22 kierunkowej wentylacji foteli, systemie Audi Phone Box czy systemie kamer 360 stopni, oferującej niewiarygodny wręcz podgląd na otoczenie. Każda z wymienionych funkcji będzie obecna w nowym Audi A8. Warto wspomnieć także o zestawie dodatków sygnowanych nazwą Executive package. Pakiet ten zawiera system asystentów kierowcy, pakiet na zimną pogodę oraz podgrzewane fotele – przednie oraz tylne. W tym pakiecie spodziewać się możemy również systemu zdalnego uruchamiania pojazdu. Miłośnicy nowoczesnych telefonów komórkowych również będą usatysfakcjonowani. W standardzie dostępne jest bezprzewodowe ładowanie. Topowa wersja 60 TFSI wyposażona będzie w pakiet Sport Style: 20 calowe felgi, przednia dokładka zderzaka oraz chromowane dodatki nadwozia. Warto wspomnieć także o reflektorach Matrix LED, umożliwiające doświetlanie poboczy na nieznaną dotąd skalę. Wariant 60 TFSI pod maską posiada 453 konny motor V8, wyposażony w podwójne turbodoładowanie. Dla pasażerów przewidziane są fotele wyposażone w funkcję masażu, zaś dla kierowcy podgrzewana kierownica, system HUD oraz monitoring martwego punktu. Bazowa wersja 55 TFSI to silnik V6 o mocy 335 koni mechanicznych. Obydwa warianty (60 TFSI oraz 55 TFSI) korzystają z dobrodziejstw hybrydy 48V, napędu na wszystkie koła oraz 8 stopniowej, automatycznej przekładni. Konkurencją dla Audi A8 jest BMW Serii 7 oraz Mercedes Klasy S.
Audi Q3 2021
Audi Q3 to także jeden z największych beneficjentów zmian przewidzianych na rok 2021. Do głównych udogodnień można zaliczyć zmiany z zakresu wyposażenia wnętrza oraz aktualizacje technologii użytej w pojeździe. Standardem staje się podparcie odcinka lędźwiowego dla przednich siedzeń, asystent zmiany pasa ruchu, progresywny system kierowania czy zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Pakiet ,,Convenience” zawiera od tej pory samo-ściemniające się lusterko środkowe, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, a także oświetlenie wnętrza LED. W pakiecie Premium Plus standardem staje się automatyczny tempomat, system oświetlenia LED do samodzielnej konfiguracji i ozdobna stalowa listwa na klapie bagażnika. Inne warte odnotowania zmiany dla Audi Q3 na rok 2021 to asystent parkowania czy dołożenie do palety kolorów opcji Navarra Blue.
Audi Q8 2021
Celem inżynierów Audi w przypadku modelu Q8 2021 było umożliwienie użytkowników jak największej integracji pojazdem oraz systemami obecnymi na pokładzie najwyższego modeli z serii Q. Uaktualnienia obecne są w każdym pakiecie wyposażenia. Do najważniejszych należy asystent boczny oraz technologie pre-sense. Do innych, nie mniej ważnych zaliczyć można system kamer 360 stopni oraz podgrzewaną kierownicę. Adaptacyjny tempomat zadba o wygodną podróż nawet w najodleglejsze zakątki kraju. Do innych udogodnień z pewnością należy zaliczyć skórzany podłokietnik, reflektory LED czy podgrzewane tylne siedzenia.
Audi TT 2021
Audi TT na rok 2021 dostanie kilka całkiem nowych kolorów. We wnętrzu także pojawi się kilka nowości – między innymi fotele ze skóry napa, nawigacja MMI, Audi Connect, system dźwięku Bang and Olufsen – od teraz w standardzie dla modelu TT. Dodatkowe wstawki ze skóry będą teraz dostępne jako seryjne wyposażenie – mowa tu wszystkich nadwoziach (Roadster, Coupe oraz TTS). Wspomniane na początku kolory to Navarro Blue oraz Chronos Grey, a więc niezwykłe odcienie niebieskiego oraz szarości, dostępne dla Audi TT oraz TTS w rocznikach 2021.