No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Płyn chłodniczy motocyklowy – jaki wybrać i czy można stosować płyn samochodowy?

Redaktor Autor publikacji: Redaktor
2023-10-01
w Poradniki
0 0
0

Wymiana płynu chłodniczego do motocykla niekoniecznie jest na naszej liście regularnych czynności serwisowych. A to błąd – płyn chłodniczy w motocyklu powinniśmy kontrolować i wymieniać. Sama czynność jest niedroga i prosta, można wykonać ją w przydomowym garażu.

Płyn chłodniczy motocyklowy ma bardzo ważne zadanie do wykonania, a mimo to motocykliści regularnie zapominają o jego wymianie. Płyn do chłodnicy motocykla reguluje temperaturę silnika, bez względu na to, czy jest zimno, czy gorąco. Jego zakres pracy to najczęściej od -35 do 120 stopni Celsjusza. Spadek właściwości lub niski stan może oznaczać problemy z dogrzaniem jednostki napędowej, lub jej przegrzanie. Zastosowanie nieodpowiedniego płynu to ryzyko korozji i uszkodzenia delikatnych, aluminiowych części układu chłodzenia.

Spis treści:

Toggle
  • Jaki płyn chłodniczy do motocykla?
  • Dlaczego wymieniać płyn chłodniczy w motocyklu co dwa lata?
  • Płyn chłodniczy – motocyklowy, nie samochodowy!

Jaki płyn chłodniczy do motocykla?

Przede wszystkim taki, który rekomenduje producent. Koniecznie należy unikać samochodowych płynów chłodniczych, które nie nadają się do zastosowania w aluminiowych blokach silnika oraz potrafią rozpuszczać uszczelki. Kolor płynu chłodniczego (najczęściej zależny od rodzaju technologii, na bazie jakiej powstał) nie jest tak ważny, jak jego regularne wymienianie.

Regularne, czyli z reguły co dwa lata – chyba że producent zaleca inny interwał. Płynu chłodniczego nie powinniśmy mieszać z wodą, ponieważ traci on wtedy swoje właściwości. Jeśli już potrzebujemy dolać płyn chłodniczy do motocykla, to należy wykorzystać wodę destylowaną. Woda z kranu posiada osady, które mogą ograniczać drożność układu. Odradza się także mieszanie różnych płynów ze sobą.

Podsumowując: musimy otworzyć książkę serwisową i wybrać płyn, który poleca producent naszego motocykla.

Dlaczego wymieniać płyn chłodniczy w motocyklu co dwa lata?

Wprawdzie płyny chłodnicze na bezkrzemianowej bazie można wymieniać rzadziej, to standardowym rozwiązaniem będzie wymiana, co dwa lata. Płyn chłodniczy w motocyklu starzeje się – tak samo, jak olej silnikowy – nie tylko podczas jazdy, ale także podczas postoju. Wymiana nie jest trudna i każdy z mechanicznym zacięciem powinien poradzić sobie z wymianą płynu w przydomowym garażu.

Stary, przepracowany płyn chłodniczy motocyklowy to spadek właściwości i ryzyko niedogrzania lub przegrzania pojazdu. Częste przegrzewanie pojazdu może być katastrofalne w skutkach dla jednostki napędowej. Woda z płynu chłodniczego odparowuje, więc poza spadkiem właściwości, zmienić może się także stan.

Płyn chłodniczy – motocyklowy, nie samochodowy!

Zupełnie najważniejszą zasadą jest unikanie dolewania samochodowego płynu chłodniczego i pamiętanie o regularnej wymianie. Jeśli będziemy się tego trzymać, to nie powinniśmy mieć problemów z układem chłodzenia naszego pojazdu. 

Poprzedni artykuł

Hyundai i20 – dobra cena i znakomita funkcjonalność

Następny artykuł

LPG – cena gazu, legalizacja butli, stacje

Następny post
Gaz LPG

LPG - cena gazu, legalizacja butli, stacje

Płyn chłodniczy

Płyn chłodniczy - do czego służy, co robić gdy go ubywa?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo