No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Opony całoroczne – co warto wiedzieć?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2024-08-01
w Poradniki
0 0
0

Wszystkie opony całoroczne noszą symbol 3PMSF (śnieżynka na tle trzech górskich szczytów), co oznacza, że pod względem formalnym są oponami zimowymi i możemy ich legalnie używać do jazdy wszędzie tam, gdzie zimą wymagane jest ogumienie typowo zimowe. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!

  1. Opony wielosezonowe – wstęp
  2. Opony całoroczne – czy warto korzystać z opon wielosezonowych?
  3. Test opon całorocznych Michelin CrossClimate 2
  4. Test Opony Dębica Navigator 3
  5. Test Opony Kleber Quadraxer 3
  6. Porównanie Opon: Michelin CrossClimate 2, Dębica Navigator 3, Kleber Quadraxer 3
  7. Podsumowanie. Jakie opony całoroczne wybrać?

Jeszcze nie tak dawno opony wielosezonowe nie cieszyły się zbyt dużą popularnością wśród właścicieli aut.

Spis treści:

Toggle
  • Opony wielosezonowe – wstęp
  • Opony całoroczne – czy warto korzystać z opon wielosezonowych?
  • Test opon całorocznych Michelin CrossClimate 2
  • Test Opony Dębica Navigator 3
  • Test Opony Kleber Quadraxer 3
  • Porównanie Opon: Michelin CrossClimate 2, Dębica Navigator 3, Kleber Quadraxer 3
  • Podsumowanie. Jakie opony całoroczne wybrać?

Opony wielosezonowe – wstęp

W ostatnim czasie do ich produkcji zaczęto wykorzystywać lepsze mieszanki i coraz nowocześniejsze technologie. Na sklepowych półkach zaczęło się pojawiać coraz więcej całorocznych opon z homologacją zimową. Z homologicznego i technicznego punktu widzenia całoroczne opony spełniają kryteria opon zimowych. Zapewniają bezpieczeństwo zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.
W kolejnych akapitach opiszemy pokrótce i porównamy następujące modele opon: Michelin CrossClimate 2, Dębica Navigator 3 i Kleber Quadraxer 3.

Opony całoroczne – czy warto korzystać z opon wielosezonowych?

Ogumienie wielosezonowe charakteryzuje się przede wszystkim twardszą mieszanką gumową niż opony zimowe. Oprócz tego takie opony mają więcej lameli, czyli niewielkich nacięć z boku bieżnika odprowadzających błoto i śnieg oraz nieco większe kostki bieżnika niż letnie.
Opony całoroczne są doskonałym rozwiązaniem dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy i niewyjeżdżających za często za miasto. Dodatkowo pozwalają uniknąć kosztów, które są związane z wymianą opon oraz ich przechowywaniem.
Na suchym i mokrym asfalcie opony całoroczne spisują się bardzo dobrze. Zapewniają one wysoki poziom bezpieczeństwa. Coraz więcej właścicieli aut przekonuje się również, że kupno opon uniwersalnych to po prostu wygodne rozwiązanie.
Z drugiej strony opony wielosezonowe mają słabsze parametry niż opony sezonowe. Nie zapewniają tak krótkiej drogi hamowania i tak dobrego przenoszenia momentu obrotowego na koła jak opony sezonowe. Nie są też przeznaczone do aut z silnikami o wysokiej mocy.

Test opon całorocznych Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2 to opona całoroczna posiadająca homologację zimową (3PMSF), która dopuszcza ją do użytkowania w trudnych warunkach zimowych i zapewnia najlepsze osiągi w zakresie hamowania i przyczepności na śniegu. Znakomicie wypada również w testach hamowania na mokrej i suchej drodze, gdzie zajmuje czołowe lokaty w rankingach.
Opona ta wiele zawdzięcza termoadaptacyjnej mieszance gumy bieżnika, która dostosowuje swoje parametry do panujących na drodze warunków, zapewniając tym samym optymalne osiągi. Na krawędziach bieżnika zastosowano dodatkowe ząbki, które poprzez lepsze wygryzanie się opony w pokrywę śniegu poprawiają przyczepność w zimowych warunkach. Oprócz tego na bieżniku wycięto charakterystyczne fazki V-Ramp maksymalizujące kontakt opony z podłożem, co zapewnia możliwie najlepsze hamowanie na suchych nawierzchniach. Dodatkowo rowki te znakomicie odprowadzają nagromadzone na powierzchni styku błoto pośniegowe i wodę. CrossClimate 2 jest także gwarancją oszczędności spalania paliwa. Zmniejszone zużywanie się oraz obniżone opory toczenia spowodowały, że zużycie paliwa podczas jazdy spełnia normy przypisane do opon letnich nawet w zimie.
Podsumowując, opony Michelin CrossClimate 2 są rewelacyjnym produktem całorocznym. Opony te zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa na każdej drodze w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Test Opony Dębica Navigator 3

Dębica Navigator 3 to całoroczne polskie opony z zimową homologacją 3PMSF, które produkuje się przy użyciu najnowszych technologicznych rozwiązań. Dzięki nim jest możliwa bezpieczna i komfortowa jazda zarówno na mokrej, jak również ośnieżonej nawierzchni.
Opony te są doceniane za bardzo wysokie osiągi na mokrych nawierzchniach. Jest to możliwe dzięki unikalnej rzeźbie bieżnika w kształcie litery V, która usprawnia usuwanie wody i zwiększa odporność na zjawisko aquaplaningu. Dzięki temu opona w trakcie jeżdżenia natychmiast odprowadza wodę z bieżnika. Zastosowana w oponach Dębica Navigator 3 mieszanka gwarantuje odporność na ścieranie i znacznie większą wytrzymałość. Na ogumieniu przejechać można o wiele więcej kilometrów, dzięki czemu ogumienie wystarczy na dłużej niż w przypadku innych, często droższych modeli. Opony te generują też stosunkowo niewiele ciepła.
Podsumowując, opony Dębica Navigator 3 wyróżniają się świetną przyczepnością i komfortem jazdy na ośnieżonych nawierzchniach. Jest to możliwe za sprawą dwóch rodzajów lameli: o falistym kształcie oraz prostych i podłużnych. Dzięki nim opony mają dużą zdolność wgryzania się nawet w grubą warstwę śniegu.

Test Opony Kleber Quadraxer 3

Kleber Quadraxer 3 to uniwersalna propozycja, która zapewnia bezpieczne parametry jazdy i właściwości w szerokim zakresie temperatur. Jest to idealne ogumienie dla kierowców preferujących umiarkowany styl jazdy i poruszających się po stosunkowo zadbanych drogach. Ich mieszanka gumowa powstała w oparciu o świetnej jakości ogumienie zimowe tworzone przez Kleber. Bieżnik gwarantuje doskonałą przyczepność, co jest możliwe dzięki rzeźbie kierunkowej i nacięciom w kształcie litery V. Kształt bieżnika sprzyja poruszaniu się po zaśnieżonych drogach. Opony te mają dużą ilość specjalnych krawędzi chwytających, co skutkuje doskonałymi osiągami w typowo zimowych warunkach. Producent zwiększył ilość dodatkowych krawędzi chwytających.
Podsumowując, opony te skutecznie dopasowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych. Stałe dostosowywanie się mieszanki skutkuje dobrą przyczepnością i wysoką precyzją kierowania. Opony te cechują się obniżonym poziomem hałasu generowanego podczas jazdy.

Porównanie Opon: Michelin CrossClimate 2, Dębica Navigator 3, Kleber Quadraxer 3

Michelin CrossClimate 2 według testów są liderem w zakresie hamowania i przyczepności na śniegu oraz na suchej drodze. Posiadają znacznie trwalszy bieżnik, zużywają się dużo wolniej, a także zapewniają obniżone spalanie paliwa.
Opony wielosezonowe Dębica Navigator 3 to idealne ogumienie dla kierowców jeżdżących w sposób zrównoważony i na średnich dystansach oraz dla osób korzystających z auta sporadycznie. Opony te jednak świetnie poradzą sobie także na dłuższych trasach oraz w trudniejszych warunkach.
Kleber Quadraxer 3 spośród badanych opon całorocznych w rozmiarze 195/55 R16 ma najlepsze parametry hamowania i przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni oraz najlepszy komfort jazdy. Podczas testów na przyczepność na suchej, mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni zajmował wysokie miejsca w kategorii opon całorocznych w rozmiarze 195/55 R16.

Podsumowanie. Jakie opony całoroczne wybrać?

Opony na pierwszy rzut oka wydają się podobne i mogą się nieznacznie różnić. Podczas kupna opon do pojazdu trzeba pamiętać, że każdy kierowca ma odmienny styl jazdy, inne auto, różne potrzeby i przejeżdża inną ilość kilometrów w ciągu roku na zróżnicowanych drogach. Parametry, które należy brać pod uwagę, to m.in.: hamowanie na mokrej nawierzchni, hałas zewnętrzny i przyczepność na śniegu i lodzie.

Poprzedni artykuł

Rejestracja przyczepki: procedury i dokumenty niezbędne do legalnego korzystania z przyczepy kempingowej

Następny artykuł

ISA, czyli więcej niż tempomat – nowy system wspomagania kierowcy wchodzi do gry

Następny post
ISA, czyli więcej niż tempomat – nowy system wspomagania kierowcy wchodzi do gry

ISA, czyli więcej niż tempomat – nowy system wspomagania kierowcy wchodzi do gry

Jak prawidłowo wymienić olej silnikowy 10W-40?

Jak prawidłowo wymienić olej silnikowy 10W-40?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo