”Bus musi latać”. To popularne wśród właścicieli aut dostawczych powiedzenie nie traci na swojej aktualności. Samochód dostawczy zarabia przecież tylko wtedy kiedy jeździ. Opony są jednym z najważniejszych elementów gwarantujących sprawne poruszanie się pojazdu. Czy w tym przypadku można połączyć pewność użytkowania i optymalizację kosztów? Sprawdźmy.
Samochód ma zarabiać
Dane statystyczne mówią, że w naszym kraju średni roczny przebieg samochodu waha się w przedziale od 10 do 25 tysięcy kilometrów. Rozstrzał jest spory, a mówimy tu tylko o samochodach osobowych. W przypadku aut użytkowych oszacowanie poziomu rzeczywistej rocznej eksploatacji jest jeszcze trudniejsze. Wszystko zależy od charakteru działalności i miejsca pracy. Inaczej będzie to wyglądało w przypadku dostawczaków pracujących jedynie w mieście, inne przebiegi będą generowały pojazdy poruszające się po drogach krajowych, czy też obsługujące kursy wahadłowe. Różny też będzie poziom zużycia ogumienia.
Zapewne każdy kierowca zgodzi się ze stwierdzeniem mówiącym, że stan opon ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo i komfort pracy. Koszty związane z nieplanowanymi przestojami generują ogromne straty, nie bez znaczenia jest też zaburzenie płynności działania firmy transportowej. Tu liczy się przede wszystkim pewność i stabilność, a to sprawia, że okresowa wymiana ogumienia jest przykrym, ale też niezbędnym obowiązkiem. Zakup markowego kompletu opon potrafi w istotny sposób naruszyć budżet, nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy szukają oszczędności. Część z nich decyduje się na zakup opon używanych, część rozważa inwestycję w ogumienie bieżnikowane. Która droga jest lepsza?
Używane, czy bieżnikowane?
Zakup używanych opon nie nastręcza problemów. Wystarczy odwiedzić jeden z popularnych serwisów aukcyjnych lub sprzedażowych, by móc przebierać w tysiącach ofert. Łatwość zakupu nie oznacza jednak jeszcze sukcesu. Opony używane trafiają na rynek, ponieważ poprzedni właściciel z jakiegoś powodu postanowił zrezygnować z ich dalszej eksploatacji. Nawet jeśli wizualnie nie budzą zastrzeżeń, to nigdy nie mamy pewności, w jakim stanie jest na przykład osnowa. Czy zatem opony bieżnikowane będą lepszym rozwiązaniem?
Tak, pod warunkiem, że wybierzemy produkt pochodzący z pewnego, rzetelnego źródła. Tanie opony bieżnikowane dostępne w ofercie wielu firm to doskonały kompromis między ceną i jakością. Wszystkie produkty nie tylko posiadają wymienioną warstwę bieżnika — regeneracji poddano całą powierzchnię od stępki do stępki. Proces bieżnikowania na gorąco zapewnia pełną sprawność nawet w najbardziej wymagających warunkach drogowych. Poza trwałością zyskujemy też satysfakcję płynąca z faktu dbania o naturę. Zużycie stali w procesie produkcyjnym jest mniejsze o 20%, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery zostaje zmniejszona aż o 30%. Jest solidnie, ekologicznie i tanio, a możliwy do osiągnięcia przebieg jest porównywalny z parametrami nowych opon. Zdecydowanie warto!