Choć na pierwszy rzut oka może się to wydawać kolejną wersją DS 7 Crossback, prawda jest taka, że reprezentuje znacznie więcej: jest to pierwszy zelektryfikowany samochód Stellantis, który przybył do naszego kraju, i taki, który również otworzy drogę do przyszłego 100% zasięgu elektrycznego dla DS. dwa lata po globalnej prezentacji firma gala zaprezentowała w Argentynie nowy DS 7 Crossback E-Tense, hybrydowy wariant plug-in udanego SUV-a.
W związku z tym Beatrice Foucher, Globalny dyrektor generalny marki, zauważyła: „hybrydową ideą, według DS, jest wydajność i wydajność, ale oznacza to również zachowanie żywotności pasażerów i pojemności bagażnika. Tak jest w przypadku DS 7 Crossback e-Tense 4×4, dzięki pomysłowej i unikalnej architekturze: zelektryfikowana automatyczna skrzynia biegów jest umieszczona poprzecznie. Akumulator, który elektryfikuje tylny pociąg, jest kompaktowy i umieszczony pod kabiną. Tak więc ta organizacja pozwala na płaską podłogę z tylnymi siedzeniami-prawdziwa zaleta pod względem możliwości zamieszkania”.
Oto główne cechy nowego DS 7 Crossback E-Tense
Nowości:
Hybrydowa wersja DS 7 Crossback (PHEV), która została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2019 roku i pojawia się nie tylko jako dodatek do oferty SUV-ów, ale także stanowi początek strategii elektryfikacji Stellantis w naszym regionie, aw szczególności DS.
Jest pozycjonowany jako najwyższy wariant gamy i flagowego modelu francuskiej marki, z najbardziej kompletnym wyposażeniem portfolio i, oczywiście, cechą, którą przynosi jego mechanika, która łączy silnik 1.6 THP z dwoma silnikami elektrycznymi, osiągając moc 300 KM i autonomię w trybie elektrycznym 50 kilometrów.
Sprzęt dedykowany:
System multimedialny z ekranem dotykowym 12 ” HD, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, nawigatorem i Kamerą cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, indukcyjnym systemem ładowania smartfona, 14-głośnikowym systemem dźwiękowym Electra Premium Hi-Fi i elektrycznym panoramicznym dachem.
Ponadto ta wersja zawiera pakiet o nazwie „Inspiracja DS Rivoli”, składający się z czarnej tapicerki Basalte ze skóry licowej, masażera na przednich siedzeniach, żelazka pokładowego i skórzanych paneli drzwi Nappa, elektrycznie sterowanych foteli kierowcy i pasażera, elektrycznej regulacji na tylnych siedzeniach, polecenia pod środkowym ekranem ze szklaną wkładką, obracającego się zegara B. R. M R180, który rozkłada się po włączeniu samochodu, skórzanej kierownicy wielofunkcyjnej.
Systemy bezpieczeństwa:
Standardowo, podobnie jak cały asortyment, jest 8 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne i 2 kurtyny), hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach z ABS/EBD/AFU, kontrola stabilności (ESP) i kontrola trakcji (ASR).
Do tych elementów dodaje się znaczny zestaw systemów wspomagania jazdy lub ADAS (Advanced Driver Assistance System) składający się z:
DS Connected Pilot: dzięki połączeniu adaptacyjnego tempomatu prędkości i niezamierzonej pomocy pocztowej (AFIL) system ten stale pomaga kierowcy, umożliwiając mu odzyskanie kontroli nad samochodem w dowolnym momencie. DS Safety: DS Night Vision, alarmy uwagi, monitorowanie martwego kąta (SAM), autonomiczne hamowanie awaryjne (Active Safety Brake), ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz kamera cofania.
Mechania w DS 7 Crossback E-Tense
Ta wersja jest wyposażona w śmigło Naftero 1.6 PureTech o mocy 200 km, połączone z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 109 km umieszczonymi na każdej osi i przymocowanymi do 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Dzięki temu napędowi DS 7 Crossback E-Tense osiąga łączną moc 300 KM i moment obrotowy 520 nm, a także Napęd na wszystkie koła.
Oprócz bardzo dobrych wartości wydajności-prędkości od 0 do 100 km / hw 6,6 sekundy-wyróżnia się również wydajnością, ponieważ ma średnie zużycie 1,4 l / 100 km zgodnie z homologacją WLTP i bardzo niską emisją 31 gramów CO2 / km.
Ponadto kierowca może wybierać między różnymi trybami jazdy,aby maksymalnie wykorzystać moment obrotowy lub jeździć w 100% trybie elektrycznym-z autonomią 58 kilometrów, dzięki akumulatorowi o pojemności 13,2 kWh, w którym może również osiągnąć 135 km / h bez żadnych emisji. Ładowanie akumulatora zajmuje tylko 1,45 godziny, jeśli używana jest wtyczka 32A lub tryb odzyskiwania energii.