Co zaskakujące, zaledwie trzy miesiące po światowym debiucie Toyota oferuje już w Land Cruiser’a nowej generacji, czyli serię 300, która zastępuje poprzednią 200, która pozostawała na rynku przez 14 lat i osiągnąła 10 milionów sztuk sprzedanych pod koniec sierpnia 2019 r. Ta nowa generacja, zaprojektowana od podstaw, aby stać się „nowym królem Off-roadu”, w pełni ewoluuje pod względem wzornictwa, technologii i mechaniki, ale zachowując nienaruszoną istotę modelu, charakteryzującą się jego wytrzymałością, niezawodnością i poziomem wyrafinowania.
Toyota Land Cruiser 300 – specyfikacja
Co nowego?
Jest to nowa generacja flagowego SUV-a Toyoty, symbol luksusu, niezawodności i niezawodności, który kontynuuje sagę rozpoczętą w 1951 roku z BJ. zaprojektowany na modułowej platformie TNGA-F-tej samej, co pickupy Toyoty, która będzie zawierać Hilux nowej generacji-nieco się powiększył, ale dokonał znaczącego Skoku w projektowaniu, technologii i wydajności.
Estetycznie, jak powiedzieliśmy kilka dni temu, chociaż zachowuje tradycyjne i trzeźwe kształty, które zawsze go charakteryzowały, odzwierciedla również nieco bardziej agresywny styl, szczególnie w sektorze przednim, z ogromną kratką, pełnymi reflektorami LED i hojnymi wlotami powietrza. Po raz pierwszy dodaje wersję o sportowej estetyce GR-Sport, która ma specjalną kratkę, zderzaki o lepszym kącie natarcia i liczne czarne akcenty.
Drzwi wewnątrz, skok technologiczny jest naprawdę ważny. Dzięki bardziej trójwymiarowemu i nowoczesnemu wzornictwu, z bardziej przetworzonymi kształtami i dobrze utrzymanymi powłokami, materiałami i aplikacjami, szczególnie wyróżnia się ogromny wyświetlacz 12,3″ dla systemu multimedialnego, a także 14-głośnikowy sprzęt Audio JBL. Co ciekawe, obsługuje instrument analogowy, choć z dużym kolorowym wyświetlaczem dla komputera pokładowego. Dla pasażerów z tyłu ma niestandardowe ekrany, czterostrefową automatyczną klimatyzację, Wyświetlacz head-up, kamery z widokiem 360º, a nawet jeden umieszczony pod samochodem terenowym oraz pakiet wspomagania jazdy Toyota Safety Sense.
Nowy Land Cruiser będzie sprzedawany w dwóch wersjach, VX i GR-Sport. Jeśli chodzi o główne różnice między nimi, VX ma ekskluzywne wyposażenie, takie jak: elektryczny dach słoneczny, 2 11,6-calowe ekrany rozrywkowe dla drugiego rzędu siedzeń, 20-calowe felgi aluminiowe i 3 tryby jazdy. Zamiast tego GR-S ma 18-calowe felgi aluminiowe, elektroniczny dynamiczny układ zawieszenia (E-KDSS), blokadę przedniego mechanizmu różnicowego, 5 trybów jazdy, a także konfigurowalne i specyficzne detale estetyczne.
Wymiary Toyoty Land Cruiser 300
4.980 mm długości, 1.980 mm szerokości i 1.945 mm wysokości
Jak zauważyliśmy wcześniej, na naszym rynku Land Cruiser 300 będzie sprzedawany w dwóch wersjach, VX i GR-Sport, tylko z silnikiem diesla.
Sprzęty dodatkowe:
4-strefowa cyfrowa automatyczna klimatyzacja Z niezależną regulacją dla kierowcy, pasażera z przodu i drugiego rzędu, panoramiczny szyberdach (VX), wielopoziomowy Monitor 3D, wybór trybów jazdy i terenu, System Multimedialny Z Ekranem dotykowym de 12,3 „jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, z przeglądarką, USB, Bluetooth, kamerami 360 stopni, sprzętem Audio JBL Premium z 13 głośnikami i subwooferem, 7-calowym wyświetlaczem informacyjnym, bezprzewodową ładowarką, wyświetlaczem Head-up, podwójnym ekranem dotykowym 11,6” dla drugiego rzędu siedzeń z wejściem HDMI, elektrycznymi szybami i lusterkami elektrycznymi, skórzaną tapicerką, elektrycznie regulowanymi fotelami i pamięcią.
Systemy bezpieczeństwa
Obie wersje są wyposażone w 12 poduszek powietrznych (Dwie przednie, cztery boczne, cztery kurtyny i dwa kolana na przednich siedzeniach), kontrolę stabilności (VSC), aktywną kontrolę trakcji (a-TRC), system wspomagania startu i Zjazdu (HAC i DAC), awaryjny automatyczny sygnał hamowania, kotwy Isofix, kamerę wykrywania pieszych i tylnego ruchu krzyżowego (RCD), ostrzeżenie o martwym punkcie (BSM) oraz pakiet wspomagania jazdy Toyota Safety Sense (składający się z systemu wstępnego zderzenia z przodu, adaptacyjnego-kontrola prędkości, niezamierzone ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe (VX) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (gr-s)
Informacje mechaniczne
Na nasz rynek Land Cruiser 300 – jak VX, jak i GR-Sport-pochodzi tylko z nowym 3,3-litrowy silnik bi-diesel V6 (z łańcuchem rozrządu, podwójnym wałkiem rozrządu i wtryskiem bezpośrednim common-rail), który rozwija 304 km przy 4000 obr. / min i 700 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1600 / 2600 obr / min jest związana z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i stałej trakcyjnego systemem 4×4 z reduktorem, blokady mechanizmów różnicowych, wybieraka terenu i trybami jazdy. Wersja GR-S wprowadza wyłącznie nowy elektroniczny układ zawieszenia dynamicznego E-KDSS, który automatycznie kontroluje częściowe uwalnianie i blokowanie przednich i tylnych stabilizatorów niezależnie, aby poprawić osiągi kontaktu opon z powierzchnią.