Kiedy temperatura zaczyna spadać w miesiącach jesiennych i zimowych, znacząco zwiększa się liczba wizyt u mechanika. Dzieje się tak dlatego, że niezależnie od marki lub modelu pojazdu, którym się jedzie, narażenie na ekstremalne zimno, wilgoć i złe warunki drogowe może być bardzo groźne.
Od nagrzewnic samochodowych po niedziałające przednie światła, niektóre naprawy samochodów są bardziej powszechne w miesiącach zimowych niż inne. Dzisiaj omówimy najczęstsze zimowe naprawy samochodów, o których powinieneś wiedzieć, oraz niektóre środki ostrożności, które możesz podjąć, aby uniknąć kosztownych rachunków za usługi mechanika.
Awaria systemu ogrzewania
Awaria systemu ogrzewania w miesiącach zimowych jest powszechna z dwóch głównych powodów.
Jako system mechaniczny, który działa tylko przez część roku – a przez resztę pozostaje w stanie uśpienia – jest bardziej podatny na nieoczekiwane uszkodzenia. Ponieważ większość z nas nie włącza systemu grzewczego, dopóki temperatura nie spadnie, możemy nie odkryć problemu, który faktycznie zaczął się znacznie wcześniej.
Aby zrozumieć, co powoduje awarię systemu grzewczego, należy najpierw zrozumieć podstawy jego działania. System ogrzewania pojazdu opiera się na układzie chłodzenia silnika i systemie cyrkulacji powietrza w kabinie działającym synchronicznie. Awaria systemu ogrzewania jest zazwyczaj spowodowana zatorem w rdzeniu nagrzewnicy spowodowanym zanieczyszczeniami z chłodnicy.
Podczas gdy zazwyczaj jest to łatwe do naprawienia, zator w układzie ogrzewani pozostawiony bez nadzoru, może prowadzić do przegrzania silnika.
Wymiana silnika wycieraczek
Ciężki śnieg, błoto i deszcz nie są dobre dla żadnej części Twojego samochodu. Takie warunki są szczególnie szkodliwe dla wycieraczek. W zimie są one użytkowne znacznie częśiej niż w lato, tak więc nie jest niczym dziwnym, że silnik wycieraczek znacznie częściej ulega awarii.
Silnik wycieraczek ma wiele pojedynczych elementów, które mogą ulec awarii. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwykłą wymianę bezpiecznika elektrycznego, czy też o pełną wymianę silnika, konsekwencje niedziałających wycieraczek są takie same: ograniczona widoczność. Radzimy jak najszybciej się temu przyjrzeć i unikać jazdy w trudnych warunkach aż do momentu wymiany silnika.
Pęknięty zbiornik spryskiwacza przedniej szyby
W przeciwieństwie do pierwszej pozycji na naszej liście, ta jest nieco bardziej zapobiegliwa, ale na pewno nie da się jej uniknąć. Płyn do spryskiwaczy szyby – szczególnie zimowa odmiana – jest odporny na niskie temperatury. Nawet zwykły płyn do spryskiwaczy ma zazwyczaj temperaturę zamarzania minus 35°C. Zimowy płyn do spryskiwaczy – zwłaszcza zimowy – jest odporny na niskie temperatury. Podczas gdy większość z nas wie, aby używać tylko płynu do spryskiwaczy, regularnie można spotkać osoby które próbują uzupełnić zbiornik wodą. Ponieważ woda ma dużo wyższą temperaturę zamarzania niż płyn do spryskiwaczy, jest to doskonały przepis na pęknięty zbiornik spryskiwacza.