Szukasz nowego samochodu? Jest wiele zmiennych, które musisz wziąć pod uwagę. Łatwo jest nadmiernie skupić się na cenie i luksusowych funkcjach. Jednak bezpieczeństwo jest istotnym czynnikiem, którego nie możesz sobie pozwolić na przeoczenie.
W Stanach Zjednoczonych co roku jest ponad 33 000 ofiar wypadków samochodowych. Każdego roku dochodzi do ponad 4 milionów dodatkowych obrażeń.
Wyniki tych wypadków będą znacznie lepsze, jeśli będziesz mieć przy sobie odpowiednich lekarzy. Joseph Hochstein, lekarz wypadku samochodowego w północnym Miami stwierdził, że po każdym wypadku konieczne jest natychmiastowe leczenie.
Sprawdź również artykuł o zapaleniu pęcherza u kierowców: https://forum-mechaniczne.pl/portal/zapalenie-pecherza-zapalenie-pecherza-dzieki-e-receptom-kierowcy-moga-szybko-uzyskac-pomoc-w-trasie/
„Każdy pacjent, który przeżył wypadek samochodowy, musi zostać jak najszybciej przebadany. Niewykryte problemy mogą pojawić się kilka dni po zaniku adrenaliny i bardzo szybko stać się poważne ” – powiedział Hochstein.
Jednak lepiej byłoby uniknąć wypadku w pierwszej kolejności. Wielu z tych tragicznych wypadków można było uniknąć, mając odpowiedni samochód. Będziesz musiał dołożyć należytej staranności przy zakupie pojazdu, aby upewnić się, że spełnia on Twoje standardy bezpieczeństwa. Niestety, łatwiej będzie to powiedzieć niż zrobić.
Instytut Ubezpieczeń bezpieczeństwa na drogach opublikował niedawno listę najbezpieczniejszych samochodów na 2021 rok. Rozpoznano 64 Pojazdy za wysokie oceny bezpieczeństwa.
Może to być kuszące, aby odroczyć się do listy i wybrać jeden z najbezpieczniejszych samochodów na górze listy. Jednak może to nie być najlepsze założenie. IIHS stosowało różne kryteria, aby zdecydować, które pojazdy były najbezpieczniejsze. Dlatego nawet jeśli niektóre samochody były wymienione na szczycie listy, nie musi to oznaczać, że były najbezpieczniejszym pojazdem dla wszystkich.
Musisz wybrać pojazd odpowiedni do konkretnej sytuacji. Aby podjąć taką decyzję, należy pamiętać o różnych kryteriach bezpieczeństwa stosowanych w ocenach.
Raport IIHS przeprowadził siedem różnych testów. Opisy każdego z nich dla każdego samochodu znajdziesz pod raportem. Odpowiednie kryteria są wymienione poniżej.
Przedni test zderzeniowy
Najważniejszym czynnikiem bezpieczeństwa, na który należy zwrócić uwagę, jest to, jak dobrze pojazd będzie w stanie poradzić sobie z przednim zderzeniem. Aby to ustalić, analitycy przeprowadzili trzy różne testy. Przeprowadzono test umiarkowanego nakładania się, test nakładania się po stronie kierowcy i test nakładania się po stronie pasażera.
Celem tych testów było określenie poziomu uszkodzeń, jakie pojazd mógłby ponieść w różnych warunkach oraz wzoru uszkodzeń. W testach wykorzystano dwa manekiny zderzeniowe, aby przewidzieć rodzaj obrażeń, które mogłyby wystąpić.
Side crash test
Ten test został przeprowadzony, aby zobaczyć, jak zareagują dwa różne manekiny po wypadku T-bone lub innym wypadku bocznym. Jeden manekin umieszczono na przednim siedzeniu, a drugi na tylnym. Każdy miał farbę umieszczoną na głowach.
Celem było sprawdzenie, które części pojazdu dotkną głowy manekinów, jeśli samochód zostanie trafiony z boku. Pojazdy zostały sklasyfikowane wyżej, jeśli tylko poduszki powietrzne dotknęły ich głów.
Badanie wytrzymałości dachu
Aby przeprowadzić ten test, naukowcy upuścili metalową płytkę po jednej stronie dachu, podczas gdy pojazd poruszał się ze stałą prędkością. Samochody otrzymały wysokie oceny gdyby mogli wytrzymać cztery razy większą wagę, zanim płyta spowodowała deformację dachu o 5 cali. Samochody otrzymały akceptowalne oceny, jeśli miały stosunek wytrzymałości do masy 3,25 lub lepszy. Te z ocenami od 2,5 do 3,25 zostały ocenione jako marginalne. Osoby o stosunku siły do masy poniżej 2,5 były uważane za słabe.
Zagłówek i badanie
Celem tego testu była ocena, jak dobrze siedzenia samochodu podtrzymują tułów, szyję i głowę po ciężkim zderzeniu z tylnym końcem. Test skupił się przede wszystkim na geometrii zagłówka. Celem było upewnienie się, że zagłówek był co najmniej tak wysoki, jak środek ciężkości głowy, który zakładano, że znajduje się 3,5 cala poniżej szczytu głowy.
Przedni test zapobiegania zderzeniom
Celem tego testu była ocena zdolności samochodu do zatrzymania się z automatycznym hamowaniem. Zastosowano w nim parametry określone w National Highway Traffic Safety Administration. Parametry te sugerują, że system powinien wydać ostrzeżenie w pięciu z siedmiu testów, zanim upłynie pewien okres czasu.
W teście przeanalizowano również, w jaki sposób pojazd poradziłby sobie z trzema różnymi scenariuszami z udziałem pieszych. Pierwszy był, gdy dorosły był prostopadły do kierunku samochodu. Drugi był, gdy dziecko było ustawione prostopadle. Trzeci był, gdy dorosły był równoległy do samochodu. Pierwsze dwa zostały przeprowadzone z pojazdem poruszającym się między 12 a 25 mph, podczas gdy ostatni test został przeprowadzony z prędkością między 25 a 37 mph.
Ocena reflektorów
W tej ocenie zakres reflektorów został zmierzony zarówno w linii prostej, jak i na zakrętach. Ponadto wykorzystano czujniki do obliczenia odległości światła od pojazdu o natężeniu co najmniej 5 luksów.
Ocena zatrzasku
Był to test systemu zatrzaskowego lub systemu mocowania fotelika dla dzieci. Oceniano dostępność dolnej kotwicy, wytrzymałość na przytrzymanie i kąt prześwitu.