Regularnie oglądany wśród najbardziej niezawodnych producentów samochodów na świecie, słynna historia doskonałości, trwałości i niezawodności Toyoty nie ma sobie równych. To bardzo pożądane postrzeganie zostało celowo opracowane i zarobione przez kilkadziesiąt lat pojazdów. Podczas gdy kultowe jednostki, takie jak Tacoma, 4runner, T100 i Corolla, mogą natychmiast przyjść na myśl, diabeł tkwi w szczegółach.
Innymi słowy, wiele sukcesów Toyoty można przypisać w części do stosowania wysokiej jakości komponentów lub części. A legendarny silnik Toyota 22re jest ucieleśnieniem poświęcenia produkcji dla niezawodności i jakości. Znany również jako jeden milion mil silnika, 22re został pierwotnie wprowadzony w 1982 roku. Od tego czasu przeszedł wiele ulepszeń i przekształceń, ale rdzeń pozostaje nietknięty. Przyjrzyjmy się bliżej legendarnemu silnikowi Toyota 22re i jego potomstwu.
Historia Toyoty 22re
Jako ulepszenie silnika 2.2 L 20R, Toyota rozpoczęła produkcję czterocylindrowego silnika 2.4 L 22R w 1981 roku i nie zatrzymała się aż do 1995 roku. Następnie silnik ten ewoluował wraz z wprowadzeniem elektronicznego wtrysku paliwa (EFI) w 1982 roku, który stał się 22RE. Turbodoładowana wersja silnika – 22rte-doczekała się krótkiej produkcji w latach 1985-1988.
W 1985 r. RTE przeszedł znaczące zmiany w celu rozwiązania problemów z łańcuchem rozrządu. Z powodu tych zmian konstrukcyjnych wiele części w 22RE jest niezgodnych z silnikami 22re i 22R wyprodukowanymi przed 1985 rokiem. Z drugiej strony, wprowadzono niewielkie zmiany w silnikach 22RE i 22R wyprodukowanych po 1984 roku-INNE niż 22RE z wtryskiem paliwa.
22re ma cechy podobne do Hemi
Podobnie jak szalenie popularny silnik Hemi Chryslera, Toyota 22re pochwaliła się innowacyjną, półkulistą komorą spalania indukującą wir. Silniki te wyposażone były w wydajne głowice o przepływie krzyżowym i długie 3,5-calowe udary, które zapewniały imponujący moment obrotowy. Podczas gdy 22R miał okrągłe otwory wydechowe, 22re miał otwory wydechowe w kształcie dziurek od klucza.
22re vs 22rte
Jedną z pochodnych kultowego modelu 22RE był 202rte-turbodoładowana wersja modelu 22re. Oprócz turbodoładowania, 22rte charakteryzował się następującymi różnicami od 22re:
- Inny blok i głowa
- Inaczej ukształtowane komory spalania
- Tłoki talerzowe
- Unikalne przejścia olejowe
Co to jest 22REC?
Kolejną pochodną legendarnego silnika 22RE jest 22REC. Bardzo prosto, ” C ” w REC oznaczające powerhouse spełnia wszystkie wymagania Kalifornii emisji. Gdyby usunięto urządzenia do emisji spalin, silnik byłby plującym obrazem RE. Ale jeśli posadzić je obok siebie, można łatwo odróżnić 22 RE od 22rec ze względu na jego składowe emisji. W szczególności, 22 REC zawierał kilka innych komponentów, aby zapewnić, że przeszedł kalifornijskie przepisy:
- Kilka komponentów próżniowych
- Choke breaker
- Przyspieszenie pomocnicze pompa
- Systemy kontroli mieszanek
- Wlot gorącego powietrza
- Rezonator
- Zawór sterujący odpowietrzaniem
- Para termo-przełączników
- Podwójne przełączniki próżniowe
Bliższe spojrzenie na silnik Toyota 22re
Toyota 22re był wyjątkowo popularnym i niezawodnym silnikiem, który był opisywany w szeregu pojazdów Toyoty. 22R był kontynuacją silnika 2.2 L 20R Toyoty. Podobnie jak w przypadku 22R i 20R, silnik 22RE był stale zwiastowany za niezrównaną zdolność do pracy, niezawodność i rozsądną moc, biorąc pod uwagę, że był to silnik czterocylindrowy. Ta linia silników była dostępna w wielu pojazdach Toyoty:
- Toyota Celica w 1981 roku (22R)
- Toyota Hilux pickup od 1981 do 1988 (22R)
- Toyota 4Runner 1984 (22R)
- „Toyota Hilux od 1985 do 1995 (22)
- Toyota Standard Pickup od 1985 do 1995 (22re)
- Toyota 4runner od 1985 do 1995 (22re)
22RE zajął trzecie miejsce za dwoma BMW V6 w Grand Prix Makau 1985
Aby podkreślić wszechstronność i możliwości osiągów modelu 22re, dynamiczna Toyota Celica GTS ścigała się w Grand Prix Makau w 1985 roku. Celica zastosowała zmodyfikowany silnik 22RE i zajęła trzecie miejsce po dwóch 6-cylindrowych pojazdach BMW. To wykończenie było najwyższe dla każdej Toyoty napędzanej silnikiem 22re.