Druga generacja Seepa Compass’a praktycznie zrewolucjonizowała ten segment, ponieważ był to pierwszy SUV o właściwościach technologicznych i pozycjonowaniu, wyprodukowany w Mercosur, a dokładniej w brazylijskiej fabryce w Pernambuco. Fakt, że został wyprodukowany na poziomie regionalnym, pozwolił mu mieć konkurencyjne ceny i większą dostępność, więc szybko stał się liderem swojej kategorii.
Konkurencja szybko się rozwija i pojawia się fala nowych produktów i napraw-takich jak Toyota Corolla Cross lub Volkswagen Taos zagraża jego zarządowi, więc amerykańska firma rozpoczęła pracę i opracowała tę aktualizację swojego C-SUV, z nowościami w zakresie projektowania, technologii, bezpieczeństwa i bardziej wydajnej motoryzacji, filarami, z którymi chce pozostać punktem odniesienia, a dlaczego nie, pozostać na pierwszym miejscu.
Po tym, jak został zaprezentowany w Chinach, Indiach, Europie i Brazylii, przyszła kolej na nasz kraj, na imprezie z udziałem La Ellerstine, domu znanego zespołu Polo.
Co nowego w Compassie 2022?
Aktualizacja kompasu pokazuje dość głębokie rozmieszczenie w sektorze frontowym. Reflektory zostały nieco przeprojektowane –są teraz cieńsze i wyposażone w reflektory LED – a kratka otrzymała nowe wykończenia-chromowane lub diamentowe, w zależności od wersji. Ponadto największa transformacja ma miejsce w zderzaku, który został całkowicie przeprojektowany i ma nową ramę świateł przeciwmgielnych, która mocuje się do dolnego wlotu powietrza, rozciągając się na szerokość. W profilu i z tyłu nie ma zmian, zachowując te same reflektory – teraz z technologią LED-bramy i zderzaki.
Największe nowości znajdują się w środku, z całkowicie przeprojektowaną deską rozdzielczą, która przewiduje styl, jaki będą miały kolejne modele marki. Bardziej zaokrąglone i trzeźwe linie zostały zastąpione prostszymi pociągnięciami i bardziej wykończonymi trójwymiarowymi powierzchniami ze skórzanym przednim żelazkiem, pasującymi panelami drzwi, nowymi otworami wentylacyjnymi i aluminiowymi akcentami. Bardziej wyposażone wersje wyposażone są w cyfrowe instrumenty 10,25″ i Nowy wyświetlacz od 8,4 do 10,1 ” systemu multimedialnego Uconnect,a także nowe transmisje.
Oprócz tych zmian, kolejną dużą nowością jest pojawienie się nowego silnika Naftero Firefly 1.3 turbo, a turbodiesel 2.0 Multijet-wyłącznie w wersji Trailhawk, która doda do oferty do listopada-ma teraz wtrysk mocznika w celu dalszej redukcji emisji.
Dostępne wersje Jeepa Compass 2022
Kompas 2022 będzie sprzedawany w 5 wersjach: Sport, Longitude, Longitude Plus, Limited Plus i Trailhawk (który pojawi się później).
Wyposażenie dodatkowe
Wersja Sport ma system multimedialny z Ekranem dotykowym 8,4 ” kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, z łącznością bezprzewodową, portami USB Typu A I C, kamerą cofania, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wielofunkcyjną kierownicą z regulowaną wysokością i skórzaną podszewką, tapicerką z tkaniny, otworami wentylacyjnymi na tylnych siedzeniach, elektrycznym hamulcem postojowym, przyciskiem zapłonu, komputerem pokładowym, centralnym zamkiem, elektrycznymi szybami za jednym dotknięciem, sterowaniem system „start&stop”, Jeep Traction control, Tylne czujniki parkowania, Czujnik deszczu i zmierzchu, pełne reflektory LED, elektryczne lusterka, felgi aluminiowe 17″.
Wersja Longitude dodaje krzywki do kierownicy, tapicerkę ze skóry ekologicznej, elektrochromowe lusterko wsteczne, oprzyrządowanie z 7-calowym wyświetlaczem, panoramiczny dach słoneczny, chromowane części, 18-calowe felgi aluminiowe z jednolitym wzmacniaczem.
Wersja longitude Plus sum 10.1 ” dotykowy system multimedialny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay z bezprzewodowym połączeniem, portami USB A I C, kamerą tylną, bezprzewodową ładowarką, systemem dźwiękowym Premium Beats z subwooferem, asystentem parkowania „Park Assist” i zdalnym włączaniem.
Wersja Limited Plus dodaje farbę bitonową, metalową osłonę skrzyni korbowej, podwójną chromowaną rurę wydechową, 8-kierunkowy elektryczny fotel kierowcy i 6-Kierunkowy fotel pasażera, Gniazdo 220 V, instrument z wyświetlaczem 10,25 cala, automatyczny system świateł drogowych i 19-calowe felgi aluminiowe z jednolitym wzmacniaczem.
Wersja Trailhawk dodaje 17-calowe felgi aluminiowe z jednolitym szkodnikiem, specjalną konfiguracją, metalową osłonę skrzyni korbowej, skrzynię rozdzielczą i zbiornik paliwa, selektor powierzchni Selec-Terrain, tryby 4×4 Lock/4×4 Low i kontrola zjazdu ze wzgórza.
Systemy bezpieczeństwa
Cała gama obejmuje przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, hamulce tarczowe na czterech kołach z ABS/EBD/BA, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, kontrolę zmiękczania rolido, asystenta rozruchu na zboczu, kotwy Isofix, światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia w oponach.
Począwszy od wersji limitowanej, dodaj poduszkę powietrzną dla kierowcy, detektor martwego pola, ostrzeżenie o ruchu krzyżowym z tyłu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czytnik znaków drogowych, detektor zmęczenia, adaptacyjny tempomat prędkości z funkcją „Stop&Go” oraz autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Mechanika w nowym Jeepie Compass
Compass 2022 porzuca stary silnik Tigershark 2.4 Dla Nowego Firefly 1.3 turbo, który, podobnie jak Fiat Toro, wytwarza 175 KM przy 5750 obr. / min i 270 Nm momentu obrotowego przy 1850 obr. / min. kojarzy się tylko z automatyczną skrzynią biegów Aisin z 6-biegowym przemiennikiem momentu obrotowego i napędem na przednie koła.
Wersja Trailhawk jest jedyną w ofercie dostępną z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Multijet 2.0, który zapewnia 170 KM przy 3750 obr. / min i 350 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr. / min. wraz z modernizacją włączono system SCR z dodatkiem małego zbiornika mocznika (o autonomii od 6000 do 10 000 km). Obsługują automatyczną skrzynię biegów z 9-biegowym przemiennikiem momentu obrotowego i napędem na wszystkie koła 4×4 Jeep Active Drive Low z selektorem terenu.