Ford wprowadził na rynek lokalny nową generację F-150 Raptor, aktualizację modelu, którą wprowadził półtora roku temu, i która dodaje do wersji Lariat Luxury V8. Podobnie jak jego „siostra” pochodzi z USA i będzie dostępna w sieci dealerskiej od połowy listopada.
Jest to najbardziej ekstremalna wersja pickupa, jaką można znaleźć na lokalnym rynku, o wyglądzie i estetyce zgodnej z ofertą mechaniczną. Ma prawie 6 metrów długości( 5910 mm), ma specjalną kratkę ze zintegrowanymi światłami LED i oponami BF Goodrich zamontowanymi na 17-calowych aluminiowych kołach.
Wysokowydajne zawieszenia terenowe marki Fox
Wyposażenie obejmuje Pro Power Onboard z zasilaniem, 12-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym SYNC 4, bezprzewodową ładowarkę do telefonów komórkowych, wbudowany GPS, system audio Bang&Olufsen + 18 głośników i subwooferów, skórzane fotele, elektryczne fotele, klimatyzację, przesuwany panoramiczny dach, podgrzewane tylne siedzenie, podgrzewaną kierownicę i wiele innych udogodnień.
Wnętrze nowego Forda F-150 Raptor
Posiada również rozruch silnika i otwieranie drzwi bezkluczykowych, zdalny zapłon silnika i system sterowania terenem z normalnymi trybami jazdy, sportu, śliskości, holowania/transportu, głębokiego śniegu oraz piasku, niskiego i skalnego „pełzania”.
W zakresie bezpieczeństwa oferuje osiem poduszek powietrznych, adaptacyjny tempomat prędkości z „Stop & Go”, system konserwacji pasa ruchu, Asystent zderzenia wstępnego z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, asystent cofania „Pro Trailer”, zintegrowaną kamerę 360° z podzielonym ekranem, informacje o martwym punkcie z ostrzeżeniem o ruchu krzyżowym, automatyczne sterowanie światłem drogowym, asystent hamowania wstecznego, hamowanie po kolizji i kontrola zjazdu.
Pojazd posiada elektryczny układ kierowniczy z trzema trybami użytkowania (normalny, sportowy i komfortowy), wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach oraz nowe tylne zawieszenie z pięcioma dłuższymi i progresywnymi dźwigniami śrubowymi i sprężynami.
Podobnie jak poprzednia generacja, nowy F-150 Raptor montuje 3, 5-litrowy silnik Naftero V6 Ecoboost bi-turbo, który zapewnia 456 km i osiąga moment obrotowy 691 nm. Jest wyposażony w system auto start / stop i jest połączony z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i trybem ręcznym z krzywkami na kierownicy.
System trakcji 4×4 oferuje funkcje 4×2 (z tyłu), 4×4 automatyczne (w razie potrzeby), 4×4 wysokie (50:50 między dwiema osiami) i 4×4 niskie (przy użyciu skrzyni biegów) i obejmuje blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Jego ładowność wynosi 522 kg, a pojemność holownicza 3333 kg.