No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ATS – Air Temperature Sensor – czym jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2023-01-09
w Poradniki
0 0
0

ATS – Air Temperature Sensor to czujnik temperatury powietrza, który stanowi istotny element układu kontroli jakości powietrza w samochodach. Urządzenie to ma za zadanie monitorować temperaturę powietrza w komorze silnika, aby zapobiec niekontrolowanemu wzrostowi temperatury. Jest to szczególnie ważne w samochodach o dużej mocy, gdzie wysoka temperatura może powodować uszkodzenia silnika lub innych podzespołów.

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ATS – Air Temperature Sensor?
  • Do czego służy ATS?
  • Budowa – Air Temperature Sensor
  • W jaki sposób działa ATS?

Czym jest ATS – Air Temperature Sensor?

Air Temperature Sensor to czujnik temperatury powietrza zamontowany w komorze silnika samochodu. Jego zadaniem jest monitorowanie temperatury powietrza i wysyłanie sygnału do komputera pojazdu w przypadku wykrycia jej wzrostu. Czujnik ten składa się z dwóch części: termistorów i elektronicznych układów scalonych. Termistor to rodzaj rezystora, który reaguje na zmiany temperatury i wysyła sygnał do sterownika silnika. Elektroniczny układ scalony jest odpowiedzialny za interpretację sygnału z termistora i wysyłanie odpowiedniego sygnału do sterownika silnika.

Do czego służy ATS?

Głównym zadaniem ATS jest monitorowanie temperatury powietrza w komorze silnika samochodu i wysyłanie sygnału do komputera pojazdu w przypadku jej wzrostu. Wzrost temperatury powietrza może być spowodowany przez przegrzany silnik, a nawet wadliwe lub uszkodzone części. Czujnik temperatury powietrza jest w stanie wykryć wzrost temperatury w komorze silnika i wysłać sygnał do komputera pojazdu, który może następnie odpowiednio zareagować, zmniejszając moc silnika lub zatrzymując go.

Budowa – Air Temperature Sensor

Air Temperature Sensor składa się z dwóch części: termistorów i elektronicznych układów scalonych. Termistor to rodzaj rezystora, który reaguje na zmiany temperatury i wysyła sygnał do sterownika silnika. Elektroniczny układ scalony jest odpowiedzialny za interpretację sygnału z termistora i wysyłanie odpowiedniego sygnału do sterownika silnika. Czujnik temperatury powietrza jest zazwyczaj zamontowany w komorze silnika samochodu, aby mógł wykrywać wzrost temperatury powietrza wywołany przez przegrzany silnik lub uszkodzone części.

W jaki sposób działa ATS?

Czujnik temperatury powietrza działa poprzez wykrywanie zmian temperatury powietrza w komorze silnika samochodu. Gdy temperatura rośnie, termistor w czujniku wysyła sygnał do układu scalonego. Układ scalony następnie interpretuje sygnał i wysyła sygnał o odpowiedniej wartości do sterownika silnika. Sterownik silnika jest w stanie odczytać sygnał i zapobiec dalszemu wzrostowi temperatury poprzez zmniejszenie mocy silnika lub zatrzymanie go.

Poprzedni artykuł

ATR – Automatic Transmission Relay – czym jest?

Następny artykuł

Attuator – czym jest i w jaki sposób działa?

Następny post
Attuator - czym jest i w jaki sposób działa?

Attuator - czym jest i w jaki sposób działa?

Parking strzeżony a niestrzeżony - różnice i obowiązki

Parking strzeżony a niestrzeżony - różnice i obowiązki

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

by Michał Kozłowski
2025-11-05
0

Marka Audi w 2025 roku ponownie wyznacza standardy w segmencie premium, prezentując gamę pojazdów łączących przełomowe technologie z unikalnym wzornictwem....

Złącza camlock - jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

Złącza camlock – jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Złącza camlock, znane również pod nazwą kamlok, charakteryzują się prostym montażem, trwałością i uniwersalnym zastosowaniem. Dzięki temu, że są bardzo...

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Czy inwestycja w wynajem lub budowę garażu jest rzeczywiście opłacalna? Jakie korzyści może przynieść garażowanie auta? Okazuje się, że jest...

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Podwójna obsada kierowców to coraz popularniejsze rozwiązanie stosowane w branży transportowej. Czy jest to jednak opłacalne, a korzyści przeważają nad...

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Turbosprężarka to kluczowy element współczesnych silników, zwłaszcza tych wysokoprężnych i benzynowych o wysokiej mocy. Jej zadaniem jest zwiększenie ciśnienia powietrza...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo