No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ATR – Automatic Transmission Relay – czym jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2023-01-09
w Poradniki
0 0
0

ATR to skrót od angielskiego określenia Automatic Transmission Relay, czyli Przekaźnika Automatycznej Skrzyni Biegów. Jest to jeden z najważniejszych elementów w samochodzie z automatycznym układem przeniesienia napędu.

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ATR – Automatic Transmission Relay?
  • Do czego służy Automatic Transmission Relay?
  • W jaki sposób działa ATR?
  • Automatic Transmission Relay – budowa

Czym jest ATR – Automatic Transmission Relay?

ATR – Automatic Transmission Relay jest elektronicznym układem, który przetwarza sygnały elektryczne na różne pozycje skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest sterowanie przełożeniami w automatycznym układzie przeniesienia napędu. Jest to układ sterujący skrzynią biegów, który jest odpowiedzialny za wybór właściwych biegów w zależności od warunków jazdy. Posiada również zdolność do automatycznego przełączania między biegami i jest głównym czynnikiem decydującym o osiągnięciu optymalnych osiągów skrzyni biegów.

Do czego służy Automatic Transmission Relay?

ATR jest odpowiedzialny za optymalne wykorzystanie skrzyni biegów. Dzięki ATR samochód jest w stanie dostosować szybkość jazdy do warunków na drodze, w tym do wzniesień i zjazdów, tak aby zapewnić najwyższy komfort i bezpieczeństwo. ATR również zapewnia płynne przełączanie między biegami, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie wydajności.

W jaki sposób działa ATR?

ATR działa w oparciu o informacje otrzymywane z czujników i innych układów samochodu. Na podstawie tej informacji, ATR wybiera odpowiednie przełożenie skrzyni biegów w celu optymalizacji wydajności. Zazwyczaj czujniki informują ATR o aktualnym poziomie obciążenia silnika, prędkości samochodu i wciśniętym pedale gazu. Na tej podstawie ATR wybiera odpowiedni bieg.

Automatic Transmission Relay – budowa

ATR składa się z kilku podzespołów, w tym z przekaźnika, czujników, układu sterującego, przełączników i silnika. Przekaźnik i czujniki są odpowiedzialne za zbieranie danych, które są następnie przekazywane do układu sterującego. Następnie układ sterujący przesyła sygnały do przełączników, które sterują silnikiem i wybierają odpowiedni bieg. Przełączniki są również odpowiedzialne za przesyłanie danych zwrotnych do układu sterującego, aby mógł wybrać właściwy bieg.

Poprzedni artykuł

ATR – Abgastemperaturregulung – czym jest?

Następny artykuł

ATS – Air Temperature Sensor – czym jest?

Następny post
ATS - Air Temperature Sensor - czym jest?

ATS - Air Temperature Sensor - czym jest?

Attuator - czym jest i w jaki sposób działa?

Attuator - czym jest i w jaki sposób działa?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

by Michał Kozłowski
2025-11-05
0

Marka Audi w 2025 roku ponownie wyznacza standardy w segmencie premium, prezentując gamę pojazdów łączących przełomowe technologie z unikalnym wzornictwem....

Złącza camlock - jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

Złącza camlock – jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Złącza camlock, znane również pod nazwą kamlok, charakteryzują się prostym montażem, trwałością i uniwersalnym zastosowaniem. Dzięki temu, że są bardzo...

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Czy inwestycja w wynajem lub budowę garażu jest rzeczywiście opłacalna? Jakie korzyści może przynieść garażowanie auta? Okazuje się, że jest...

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Podwójna obsada kierowców to coraz popularniejsze rozwiązanie stosowane w branży transportowej. Czy jest to jednak opłacalne, a korzyści przeważają nad...

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Turbosprężarka to kluczowy element współczesnych silników, zwłaszcza tych wysokoprężnych i benzynowych o wysokiej mocy. Jej zadaniem jest zwiększenie ciśnienia powietrza...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo