No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ATCM – Automatic Transmission Control Module – czym jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2023-01-04
w Poradniki
0 0
0

ATCM – Automatic Transmission Control Module to moduł sterowania skrzyni biegów, który wykorzystywany jest w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Moduł ten jest odpowiedzialny za monitorowanie i regulację wszystkich funkcji skrzyni biegów.

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ATCM – Automatic Transmission Control Module?
  • Jak działa ATCM?
  • Automatic Transmission Control Module – funkcjonalność

Czym jest ATCM – Automatic Transmission Control Module?

ATCM (ang. Automatic Transmission Control Module) to moduł sterowania skrzyni biegów, który jest integralną częścią samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów. Ma on za zadanie monitorowanie i regulację wszystkich funkcji skrzyni biegów, w tym zmiany biegów, zapobieganie przeciążeniom i zapewnianie bezpiecznej jazdy. Moduł ATCM jest podłączony do komputera samochodu, dzięki czemu jest on w stanie przetwarzać i interpretować dane pochodzące z różnych czujników w samochodzie. Moduł ATCM wykorzystuje te dane do monitorowania i regulacji wszystkich funkcji skrzyni biegów.

Jak działa ATCM?

ATCM jest zintegrowany z jednostką sterującą silnika i komputerem samochodu. Moduł ATCM jest odpowiedzialny za monitorowanie i regulację wszystkich funkcji skrzyni biegów. ATCM interpretuje dane pochodzące z różnych czujników w samochodzie, w tym czujników prędkości, obrotów silnika, temperatury i poziomu oleju, aby móc wykonywać wszystkie ważne funkcje skrzyni biegów. ATCM wykorzystuje te dane do określenia, jaki bieg powinien być używany w danej sytuacji, a także do regulacji prędkości silnika i skrzyni biegów, aby zapobiec przeciążeniom.

Automatic Transmission Control Module – funkcjonalność

Moduł ATCM jest odpowiedzialny za monitorowanie i regulację wszystkich funkcji skrzyni biegów. Główne funkcje modułu ATCM to:

  • Monitorowanie i regulacja prędkości skrzyni biegów. Moduł ATCM może monitorować prędkość skrzyni biegów i dostosowywać ją do aktualnych warunków jazdy, aby zapobiec przeciążeniom.
  • Monitorowanie i regulacja obrotów silnika. ATCM może monitorować obroty silnika i dostosować je do aktualnych warunków jazdy.
  • Zmiana biegów. Moduł ATCM może monitorować dane pochodzące z czujników i wybrać odpowiedni bieg do danej sytuacji, aby zapobiec przeciążeniom.
  • Kontrola temperatury. Moduł ATCM może monitorować temperaturę skrzyni biegów i sterować wentylatorem chłodzącym, aby zapobiec przegrzaniu.
Poprzedni artykuł

ATC – Automatic Temperature Control – czym jest?

Następny artykuł

ATCS – Active Torque Control System – czym jest?

Następny post
ATCS - Active Torque Control System - czym jest?

ATCS - Active Torque Control System - czym jest?

ATF - Automatic Transmission Fluid - czym jest?

ATF - Automatic Transmission Fluid - czym jest?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo