AT – Automatic Transmission, czyli automatyczna skrzynia biegów, to jeden z najważniejszych elementów w każdym samochodzie. Jest to skomplikowany układ, który łączy silnik i koła napędowe. Jest ona odpowiedzialna za przenoszenie mocy z silnika do koła jezdnego, dzięki czemu możliwe jest przyspieszanie i zmiana prędkości.
Czym jest AT – Automatic Transmission?
AT – Automatic Transmission, skrzynia biegów automatyczna, to układ, który służy do zmiany prędkości i przenoszenia mocy z silnika napędowego do koła jezdnego. Jest ona skonstruowana tak, aby móc pracować bez udziału kierowcy. Automatyczna skrzynia biegów jest wyposażona w automatyzowane mechanizmy, które umożliwiają zmianę prędkości bez konieczności ręcznego zmieniania biegów. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia wygodę i wygodę podczas jazdy, zwłaszcza w ruchliwym ruchu miejskim.
Jak działa Automatic Transmission?
AT – Automatic Transmission działa dzięki zaworowi sterującemu. Zawór sterujący jest odpowiedzialny za kontrolowanie i regulację przepływu oleju w skrzyni biegów. Gdy kierowca wciska pedał gazu, zawór sterujący otwiera się, umożliwiając przepływ oleju do cylindra, który wprawia w ruch cięgna i sprzęgło. Cięgna i sprzęgło zmieniają biegi. Gdy kierowca zwalnia, zawór sterujący zaczyna blokować przepływ oleju, dzięki czemu biegi są zmieniane.
Budowa AT
Skrzynia biegów automatyczna jest zbudowana z wielu części, w tym cylindra, tłoka, łożysk, przekładni i sprzęgieł. Głównym elementem skrzyni biegów jest cylindr, który jest odpowiedzialny za sterowanie i przesyłanie mocy. Tłok w cylindrze jest odpowiedzialny za przenoszenie mocy poprzez przepływ oleju. Łożyska są odpowiedzialne za utrzymanie i kontrolowanie prędkości obrotowej wału napędowego, który jest połączony z wałkiem zmiany biegów. Przekładnie są odpowiedzialne za zmianę prędkości obrotowej wału napędowego. Sprzęgła są odpowiedzialne za połączenie silnika napędowego z wałkiem zmiany biegów.
Rodzaje Automatic Transmission
Istnieje wiele rodzajów skrzyń biegów automatycznych. Najbardziej popularnym typem jest skrzynia biegów z dwoma biegami, zwana skrzynią biegów automatycznych dwubiegowych (AT-2). Skrzynia ta jest często stosowana w samochodach osobowych. Następnym typem jest skrzynia biegów automatycznych trzybiegowych (AT-3), która jest często stosowana w samochodach terenowych i pickupach. Istnieją również skrzynie biegów automatycznych czterobiegowych (AT-4) i sześciobiegowych (AT-6), często stosowane w samochodach wyścigowych.