W wielu nowoczesnych samochodach ASV staje się coraz bardziej popularny. Jest to doskonała alternatywa dla tradycyjnych zaworów i zapewnia lepszą wydajność silnika. Jest to także korzystne dla środowiska, ponieważ poprawia wydajność silnika, co oznacza mniejszą emisję szkodliwych gazów. Dowiedz się więcej na ten temat!
Czym jest ASV – Air Suction Valve?
ASV – Air Suction Valve, to urządzenie stosowane w silnikach samochodowych, które służy do regulacji przepływu powietrza w układzie dolotowym. ASV jest podłączony do kolektora dolotowego i wydechowego. Działa jak zawór, który otwiera się i zamyka, aby zapewnić odpowiedni przepływ powietrza do silnika. Głównym celem ASV jest wyeliminowanie warunków, które mogą utrudniać sprawne działanie silnika. Na przykład, jeśli zbiornik paliwa jest zbyt pełny, a powietrze w układzie dolotowym zbyt gęste, silnik może przegrzewać się i być nieefektywny. ASV pomaga w tym przypadku, ponieważ reguluje przepływ powietrza, aby zapewnić optymalne działanie silnika.
Jak działa Air Suction Valve?
Wszyscy miłośnicy motoryzacji zapewne znają zawór ssący powietrza. Jest to element, który występuje w większości silników spalinowych. Zawór ten odgrywa ważną rolę w procesie spalania. Zastanawiasz się, jak działa zawór ssący powietrza? W dzisiejszym artykule postaramy się wyjaśnić, jak działa ten ważny element.
Zawór ssący powietrza jest częścią układu dolotowego silnika. Służy do zasysania powietrza z zewnątrz do cylindrów silnika, w których spalana jest mieszanka paliwowa. Zawór ssący powietrza wspomaga w tym procesie, ponieważ umożliwia szybsze i bardziej efektywne zasysanie powietrza.
W zależności od typu silnika zawór ssący powietrza może być sterowany mechanicznie lub elektronicznie. W silnikach mechanicznych zawór ssący powietrza jest sterowany za pomocą dźwigni. Wykonuje ona ruchy, które otwierają lub zamykają zawór, w zależności od obrotów silnika. Z kolei w silnikach elektronicznych zawór ssący powietrza jest sterowany przez komputer.
Zawór ssący powietrza ma również inne funkcje. Przede wszystkim minimalizuje szkodliwe opary powstające w wyniku spalania paliwa, co jest ważne dla środowiska. Zawór ssący powietrza także reguluje ciśnienie w układzie dolotowym, a także zapobiega zbyt dużemu zużyciu paliwa.
ASV – budowa
Air Suction Valve składa się z dwóch podstawowych części. Pierwszą z nich jest zawór, który reguluje ilość powietrza dostarczanego do silnika. Ma on kształt cylindra, który wykonany jest z metalu. Zawór ten jest zamocowany na stałe do rury wydechowej samochodu. Drugą częścią zaworu jest membrana, która jest umieszczona wewnątrz cylindra. Membrana ta składa się z elastycznego materiału, który jest w stanie reagować na nacisk, który wytwarza silnik.
Gdy silnik pracuje, powietrze jest dostarczane do cylindra poprzez otwór w jego ścianie. Powietrze to napiera na membranę, która jest w stanie odkształcić się i pozwolić na przepływ powietrza do silnika. Kiedy silnik przestaje pracować, membrana wraca do swojej pierwotnej pozycji, blokując dostęp powietrza do silnika.