Air Suspension Pressure Valve (zwane także ASPV) to zawór regulujący ciśnienie powietrza w zawieszeniu pneumatycznym, który jest stosowany w samochodach ciężarowych, autobusach i ciągnikach rolniczych. Przeczytaj więcej na ten temat!
Czym jest ASPV – Air Suspension Pressure Valve?
ASPV – Air Suspension Pressure Valve jest elektromagnetycznym zaworem ciśnienia powietrza, który służy do regulacji ciśnienia powietrza w zawieszeniu pneumatycznym. Jest to zawór zaworu trójdrogowego, który może wykonywać trzy różne funkcje: zawór zwrotny, zawór odcinający i zawór regulujący ciśnienie. ASPV pozwala na precyzyjną regulację ciśnienia w zawieszeniu, co wpływa na wydajność i komfort jazdy.
Budowa – ASPV
Air Suspension Pressure Valve składa się z kilku części, w tym rdzenia elektromagnetycznego, trójdrożnego zaworu regulacji ciśnienia, cewki zasilanej prądem stałym, membrany z tworzywa sztucznego i uszczelniacza. Rdzeń elektromagnetyczny jest głównym elementem, który zamienia energię elektryczną na promieniowanie magnetyczne i jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie zaworu. Cewka zasilana jest prądem stałym i odpowiedzialna jest za sterowanie rdzeniem elektromagnetycznym. Membrana tworzy powietrzny kanał, który reguluje ciśnienie powietrza w zawieszeniu. Uszczelniacz jest przeznaczony do zapobiegania wyciekom powietrza podczas działania zaworu.
Jak działa Air Suspension Pressure Valve?
Zawór ASPV jest sterowany elektrycznie. Gdy cewka zasilana jest prądem stałym, powoduje to otwarcie zaworu regulacji ciśnienia, który pozwala powietrzu przepływać do zawieszenia. Im większe jest ciśnienie w zawieszeniu, tym większa jest siła, która jest wytwarzana przez membranę. Gdy ciśnienie w zawieszeniu osiągnie określony poziom, sterowanie cewki zostaje zakończone, zawór zostaje zamknięty i powietrze nie może już przepływać do zawieszenia.