No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ASD – Automatisches Sperr Differential – czym jest?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2022-12-20
w Poradniki
0 0
0

ASD – Automatisches Sperr Differential to układ, który blokuje tylne koła w samochodzie podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dzięki temu samochód ma lepszą przyczepność i prowadzi się lepiej.

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ASD – Automatisches Sperr Differential?
  • Jak działa ASD?
  • Automatisches Sperr Differential – budowa

Czym jest ASD – Automatisches Sperr Differential?

Czym jest ASD? Automatisches Sperr Differential (ASD) to skrót od technologii stosowanej w samochodach, która została wykorzystana po raz pierwszy w roku 1994. Oznacza to, że jest ona obecna w większości nowoczesnych pojazdów. Technologia ta ma na celu poprawienie przyczepności i kontroli nad samochodem.

Jak działa ASD?

ASD jest systemem, który działa na zasadzie blokady mechanizmu różnicowego, który jest częścią układu napędowego w samochodzie. To właśnie system różnicowy odpowiada za przenoszenie napędu od silnika do kół. ASD działa poprzez zablokowanie mechanizmu różnicowego, aby zapobiec utracie przyczepności i zbyt szybkiemu obracaniu się kół. ASD sprawia, że samochód jest bardziej stabilny i bezpieczny.

Technologia ta działa w taki sposób, że gdy jedno koło przestaje pracować, system automatycznie blokuje mechanizm różnicowy, aby zapobiec obracaniu się kół. Blokada ta pozwala silnikowi przenosić więcej napędu do kół, które pracują, dzięki czemu samochód jest bardziej stabilny.

Automatisches Sperr Differential – budowa

ASD jest skonstruowany tak, aby automatycznie blokować ruch obrotowy pomiędzy kółkami w momencie, gdy jedno z nich zacznie się ślizgać. System wykorzystuje mechanizm sprzęgłowy, który ogranicza ruch obrotowy kół, które są najbardziej narażone na przyślizg. W ten sposób zapewniona jest lepsza przyczepność pojazdu. System ASD wykorzystuje mechanizm sprzęgłowy, który jest sterowany przez elektroniczny system kontroli przyślizgu (TCS). Gdy jedno z kół zaczyna się ślizgać, TCS automatycznie włącza mechanizm sprzęgłowy, co powoduje, że oba kola obracają się jednocześnie. W ten sposób, pojazd staje się bardziej stabilny i ma lepszą przyczepność do nawierzchni.

Poprzedni artykuł

ASD – Automatic Shut Down – czym jest?

Następny artykuł

ASDM – Airbag System Diagnostic Module – czym jest?

Następny post
ASDM - Airbag System Diagnostic Module - czym jest?

ASDM - Airbag System Diagnostic Module - czym jest?

Asferyczne lusterko zewnętrzne - czym jest i jak działa?

Asferyczne lusterko zewnętrzne - czym jest i jak działa?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

by Michał Kozłowski
2025-10-02
0

Prowadzenie serwisu oponiarskiego wymaga nie tylko wiedzy technicznej, ale przede wszystkim dobrej organizacji. Sezonowe wzmożenie ruchu sprawia, że warsztat szybko...

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

by Michał Kozłowski
2025-10-01
0

Praca jako kierowca ciężarówki bądź ciągników czy innych maszyn tego rodzaju to zajęcie niezwykle ciekawe, a jednocześnie wymagające. Poza określonymi...

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

by Redaktor
2025-10-01
0

Karoseria samochodu pełni nie tylko funkcję estetyczną, ale także pełni kluczową rolę w zachowaniu jego integralności strukturalnej i funkcjonalności. Dlatego...

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

by Michał Kozłowski
2025-09-06
0

Współczesny transport drogowy to wyzwanie, które wymaga nie tylko punktualności i elastyczności, ale przede wszystkim niezawodności pojazdów. Flota to serce...

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

by Michał Kozłowski
2025-08-27
0

Przy zakupie samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, pojawia się wiele pytań dotyczących praw kupującego w przypadku ujawnienia wad pojazdu....

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo