No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ALV – czym jest i jak działa?

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2022-11-21
w Poradniki
0 0
0

Wstępne podgrzewanie powietrza dolotowego ALV, to system, który podgrzewa powietrze dolotowe do silnika w celu zwiększenia jego wydajności. System ten został pierwotnie opracowany do użytku w samochodach wyścigowych, ale obecnie jest stosowany w wielu samochodach osobowych.

Spis treści:

Toggle
  • Czym dokładnie jest ALV? Definicja pojęcia
  • ALV – w jaki sposób działa?
  • Korzyści ze stosowania ALV

Czym dokładnie jest ALV? Definicja pojęcia

ALV (podgrzewanie wstępne powietrza dolotowego) to system, który podgrzewa powietrze dolotowe do silnika samochodu. Jest stosowany w samochodach z silnikami Diesla, aby zmniejszyć emisję szkodliwych substancji.

System ALV składa się z elementu grzewczego, który podgrzewa powietrze dolotowe do silnika, a także z czujnika temperatury, który monitoruje temperaturę powietrza dolotowego. Kiedy czujnik temperatury wykryje, że powietrze jest zbyt zimne, uruchomi się element grzewczy, aby podgrzać powietrze.

System ten jest prosty w obsłudze i można go łatwo zainstalować w samochodzie. Jest to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie emisji szkodliwych substancji z silnika samochodu.

ALV – w jaki sposób działa?

ALV działa poprzez podgrzanie powietrza dolotowego do silnika przed jego wlotem do komory spalania. Podgrzane powietrze jest bardziej lepkie niż zimne powietrze i ma większą objętość, dzięki czemu silnik może lepiej wykorzystać tlen do spalania paliwa. Ponadto podgrzane powietrze jest mniej podatne na zimno i ma mniejszą objętość, co zmniejsza ryzyko zatkania się silnika.

Korzyści ze stosowania ALV

ALV jest szczególnie przydatny w samochodach z turbodoładowaniem, ponieważ podgrzane powietrze ma większą gęstość i jest bardziej lepkie niż zimne powietrze. Dzięki temu silnik może wykorzystać więcej powietrza do spalania, co zwiększa jego wydajność.

ALV jest również przydatny w przypadku samochodów z silnikami diesla, ponieważ podgrzane powietrze ma mniejszą objętość i jest mniej podatne na zimno. Dzięki temu silnik jest mniej narażony na zatkania i ma lepszą wydajność.

ALV może również pomóc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji, ponieważ spaliny są lepiej wykorzystywane przez silnik.

System ALV jest obecnie stosowany w wielu samochodach osobowych, w tym w Audi, BMW, Mercedesie, Porsche, Volkswagena i Volvo.

Poprzedni artykuł

Alternator – czym jest i jak działa?

Następny artykuł

ALWR – Automatische Leucht Weiten Regelung – czym jest?

Następny post
ALWR - Automatische Leucht Weiten Regelung - czym jest?

ALWR - Automatische Leucht Weiten Regelung - czym jest?

AMG - Aufrecht Melcher Großaspach - czym jest?

AMG - Aufrecht Melcher Großaspach - czym jest?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

Program dla serwisu oponiarskiego, który wyeliminuje chaos w tym (i każdym innym) sezonie

by Michał Kozłowski
2025-10-02
0

Prowadzenie serwisu oponiarskiego wymaga nie tylko wiedzy technicznej, ale przede wszystkim dobrej organizacji. Sezonowe wzmożenie ruchu sprawia, że warsztat szybko...

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

Co warto wiedzieć o prawie jazdy kategorii C?

by Michał Kozłowski
2025-10-01
0

Praca jako kierowca ciężarówki bądź ciągników czy innych maszyn tego rodzaju to zajęcie niezwykle ciekawe, a jednocześnie wymagające. Poza określonymi...

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

Dbanie o karoserię auta jako istotny czynnik wydłużenia czasu eksploatacji samochodu

by Redaktor
2025-10-01
0

Karoseria samochodu pełni nie tylko funkcję estetyczną, ale także pełni kluczową rolę w zachowaniu jego integralności strukturalnej i funkcjonalności. Dlatego...

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

Raben Truck Service – jak własny serwis samochodów ciężarowych zwiększa niezawodność floty

by Michał Kozłowski
2025-09-06
0

Współczesny transport drogowy to wyzwanie, które wymaga nie tylko punktualności i elastyczności, ale przede wszystkim niezawodności pojazdów. Flota to serce...

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

Rękojmia przy zakupie auta – co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy?

by Michał Kozłowski
2025-08-27
0

Przy zakupie samochodu, zarówno nowego, jak i używanego, pojawia się wiele pytań dotyczących praw kupującego w przypadku ujawnienia wad pojazdu....

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo