W aucie osobowym lub dostawczym standardowo stosowany jest układ kierowniczy. Kierowca prowadząc samochód, naciska na pedał gazu i kieruje kierownicą. W przypadku ciężarówek i naczep stosowany jest inny system – ALL – Automatic Load Leveling.
Czym jest ALL – Automatic Load Leveling? Definicja pojęcia
ALL – Automatic Load Leveling to system, który automatycznie reguluje poziom obciążenia w aucie. System ten jest przydatny, gdyż pozwala uniknąć niebezpiecznych sytuacji, takich jak przewrócenie się pojazdu. Ponadto, ALL pomaga zwiększyć żywotność auta, ponieważ pomaga on uniknąć nadmiernego obciążenia jednej części pojazdu..
ALL – Automatic Load Leveling – sposób działania
System ALL składa się z czujnika poziomu ładunku, który jest umieszczony w bagażniku lub podłodze pojazdu. Czujnik ten jest podłączony do kontrolera, który steruje pompą hydrauliczną. Pompa ta jest w stanie podnieść lub opuścić platformę w zależności od tego, jaki jest aktualny poziom ładunku. Dzięki temu systemowi można zapewnić, że ładunek jest zawsze równomiernie rozłożony, co pozwala na lepszą stabilność i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Budowa Automatic Load Leveling
System ALL składa się z kilku elementów, w tym czujników, przetworników ciśnienia i sterowników. Czujniki umieszczone są w różnych częściach pojazdu i służą do pomiaru obciążenia. Przetworniki ciśnienia służą do konwersji sygnałów z czujników na informacje, które mogą być interpretowane przez sterowniki. Sterowniki służą do regulacji poziomu obciążenia w pojeździe, a także do wykonywania innych funkcji, takich jak monitorowanie pracy systemu.
ALL jest bardzo przydatnym systemem, który może pomóc w uniknięciu wielu niebezpiecznych sytuacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku aut ciężarowych i autobusów, które mogą przewozić duże ilości ładunków.