No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

ALG – Achlastgeber – czym jest? Definicja pojęcia

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2022-11-15
w Poradniki
0 0
0

ALG – Achlastgeber to czujnik obciążenia osi w samochodach, który monitoruje i reguluje pracę układu kierowniczego. Jest to bardzo ważny element każdego samochodu, ponieważ odpowiada za bezpieczeństwo jazdy. Dowiedz się o nim więcej!

Spis treści:

Toggle
  • Czym jest ALG – Achlastgeber? Definicja pojęcia
  • W jaki sposób działa Achlastgeber?
  • ALG – Achlastgeber – budowa

Czym jest ALG – Achlastgeber? Definicja pojęcia

ALG – Achlastgeber to nic innego jak czujnik obciążenia osi w samochodzie. Jest on umieszczony pod osią pojazdu i służy do pomiaru ciężaru, jaki jest na niej obecny. W zależności od tego, ile osób i bagaży jest w samochodzie, Achlastgeber może się różnić. Jest on podłączony do komputera pokładowego, który na podstawie danych z czujnika, może np. sterować wentylacją.

Dlaczego Achlastgeber jest ważny? Ponieważ dzięki niemu można zoptymalizować pracę silnika, a także zmniejszyć zużycie paliwa. W przypadku, gdy samochód jest lekki, czyli nie ma na nim dużego ciężaru, można zmniejszyć obroty silnika, a tym samym zużycie paliwa. Cięższym samochodom, które mają więcej osób i bagaży, Achlastgeber pozwala na lepsze zaplanowanie trasy, aby uniknąć dłuższego czasu jazdy i większego zużycia paliwa.

W jaki sposób działa Achlastgeber?

Czujnik obciążenia osi (ALG) to urządzenie, które monitoruje i reguluje ilość mocy przekazywanej na koła w zależności od obciążenia. Jest to bardzo przydatne, ponieważ pomaga zmniejszyć ryzyko poślizgu i utraty kontroli nad samochodem. ALG działa poprzez pomiar siły, która jest wytwarzana podczas jazdy. Jeśli siła ta jest zbyt duża, czujnik wysyła sygnał do sterownika, który blokuje lub ogranicza moc przekazywaną na koła. Dzięki temu samochód jest bardziej stabilny i bezpieczny. Czujnik obciążenia osi to bardzo przydatne urządzenie, które pomaga zmniejszyć ryzyko wypadków. Jest szczególnie przydatny w warunkach śliskich i niebezpiecznych. Warto pamiętać o tym, aby regularnie sprawdzać stan czujnika i kontrolować jego działanie.

ALG – Achlastgeber – budowa

ALG – Achlastgeber składa się z trzech części: czujnika, przetwornika i sterownika. Czujnik obciążenia osi jest umieszczony w kole kierownicy i monitoruje pracę układu kierowniczego. Przetwornik obciążenia osi jest zamontowany w przedniej części samochodu i przesyła dane do sterownika. Sterownik obciążenia osi jest zamontowany w tylnej części samochodu i reguluje pracę układu kierowniczego. ALG – Achlastgeber jest bardzo ważnym elementem samochodu, ponieważ odpowiada za bezpieczeństwo jazdy.

Poprzedni artykuł

ALDL – Assembly Line Diagnostic Link- czym jest?

Następny artykuł

ALL – Automatic Load Leveling – czym jest?

Następny post
ALL - Automatic Load Leveling - czym jest?

ALL - Automatic Load Leveling - czym jest?

ALR - Automatic Locking Retractor - czym jest?

ALR - Automatic Locking Retractor - czym jest?

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

Nowoczesność i prestiż – przegląd aktualnej oferty Audi na 2025 rok

by Michał Kozłowski
2025-11-05
0

Marka Audi w 2025 roku ponownie wyznacza standardy w segmencie premium, prezentując gamę pojazdów łączących przełomowe technologie z unikalnym wzornictwem....

Złącza camlock - jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

Złącza camlock – jakie mają zastosowania i czym się charakteryzują?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Złącza camlock, znane również pod nazwą kamlok, charakteryzują się prostym montażem, trwałością i uniwersalnym zastosowaniem. Dzięki temu, że są bardzo...

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

Dlaczego opłaca się garażować samochód?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Czy inwestycja w wynajem lub budowę garażu jest rzeczywiście opłacalna? Jakie korzyści może przynieść garażowanie auta? Okazuje się, że jest...

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

Podwójna obsada kierowców – czy warto?

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Podwójna obsada kierowców to coraz popularniejsze rozwiązanie stosowane w branży transportowej. Czy jest to jednak opłacalne, a korzyści przeważają nad...

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

Części do regeneracji turbosprężarki – jakie są potrzebne

by Michał Kozłowski
2025-11-03
0

Turbosprężarka to kluczowy element współczesnych silników, zwłaszcza tych wysokoprężnych i benzynowych o wysokiej mocy. Jej zadaniem jest zwiększenie ciśnienia powietrza...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo