ALB – Anti-Lock-Breaking to system bardzo łatwy w obsłudze, a także łatwy w utrzymaniu. Jest to jeden z najważniejszych elementów bezpieczeństwa w samochodzie. Dowiedz się, czym jest!
Czym jest ALB – Anti-Lock-Breaking? Definicja pojęcia
ALB – Anti-Lock-Breaking to system bezpieczeństwa, który blokuje kółka w samochodzie podczas hamowania. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pomaga uniknąć wypadków. System ten działa poprzez zmniejszenie prędkości kół, a także zwiększa siłę hamowania.
ALB jest bardzo przydatny w sytuacjach, w których samochód jest narażony na nagłe zatrzymanie. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, w których kierowca jest zmuszony do nagłego hamowania. System ten pomaga uniknąć wypadków, które mogłyby się przytrafić, gdyby kierowca nie miał takiego narzędzia.
W jaki sposób działa Anti-Lock-Breaking?
Anti-Lock-Breaking działa w sposób ciągły, monitorując prędkość każdego z kół. Jeśli któreś z nich zacznie się blokować, system automatycznie reguluje ciśnienie w hamulcach, aby zapobiec całkowitemu zablokowaniu się kół. W ten sposób możemy skutecznie zahamować nawet na śliskiej nawierzchni, a także uniknąć poślizgu.
Anti-Lock-Breaking to bardzo przydatna funkcja, która może uratować nam życie w sytuacjach awaryjnych. Warto jednak pamiętać, że system ten działa tylko wtedy, kiedy sami prawidłowo reagujemy na sygnały dostarczane przez samochód. Jeśli będziemy ignorować ostrzeżenia o blokowaniu się kół, system nie będzie w stanie nas skutecznie chronić. Dlatego też korzystanie z ALB to tylko jeden element bezpiecznej jazdy.
ALB – Anti-Lock-Breaking – budowa systemu
System Anti-Lock-Breaking składa się z czujników umieszczonych na każdym z kół, a także z elektronicznego sterownika i pompy hamulcowej. Czujniki monitorują prędkość kół i informują sterownik o tym, czy któreś z nich zaczyna się blokować. Jeśli tak się dzieje, sterownik automatycznie reguluje ciśnienie w poszczególnych cylindrach hamulcowych, aby zapobiec całkowitemu blokowaniu się kół.
System ten jest bardzo przydatny w sytuacjach, w których nagłe hamowanie może być niebezpieczne, np. na śliskiej nawierzchni lub podczas jazdy po zakręcie. Jest on obecnie standardem w większości nowych samochodów osobowych i ciężarowych.