Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Suzuki Swift MK7 demontaż kierownicy

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-08-24, 17:46

Bercik
Z instalacją jest tak, że wersja Club nie posiada np.: instalcji lusterek, intalacji halogenów przeciwmgielnych, instalacji tempomatu. Ja sobie to wszystko do Club'a dokładałem. Owszem bezpieczniki w wewnętrznej skrzynce były ale przekaźniki nie. Do halogenów w skrzynce przy silniku brak instalacji bezpiecznika i przekaźnika - trzeba było dorobić.
Tak więc na mój gust to różnice pomiędzy Clubem a wyższymi wersjami w zakresie instalacji są duże.
Co innego z komputerem. Wygląda na to że ma już zaprogramowaną np. funkcję tempomatu. Ponieważ część instalcji istnieje. Nie wydaje mi się aby była to tylko kwestia wymiany zegarów, bo raczej one służą do wyświetlenia załączonego tempomatu (kontrolki).
Jeśli chodzi o podgrzewane fotele to jeszcze tego tematu nie badałem. Wydaje się że mata grzejna jest zaszyta w fotelu, brak oczywiście przełączników grzania i chyba brak instalcji do foteli. Nie wiem co z bezpiecznikami i ewentualnym przekaźnikiem jeśli jest wymagany.
Awatar użytkownika
bercik
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-08-02, 19:19

2014-08-25, 09:26

W tunelu na 99% nie ma przewodów do foteli, ale dzisiaj postaram się jeszcze zerknąć na to. Masz jeszcze jakieś pomysły na ulepszenie Swifta ?
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-08-26, 06:35

Jeśli jeszcze nie zmieniłeś manetki wycieraczek ze standardu na manetkę z regulowaną częstotliwością ta jest to najprostsza zmiana. Wystarczy odkręcić osłony kolumny kierownicy, rozłączyć elektrycznie, wymienić manetki, złożyć i działa.:)
To też uzupełniłem w swoim Club'ie
Awatar użytkownika
bercik
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-08-02, 19:19

2014-09-01, 21:02

Ja mam Comfort, i tam już to jest:) Wiesz jak wygląda kwestia ulepszeń w poprzednim Swifcie ?
Awatar użytkownika
DuroneK
User
User
Posty:4
Rejestracja:2014-11-06, 14:25

2014-11-06, 14:26

Wiajcie,

Troszke odgrzebie temat, ale mam pytanko do zorientowanych w temacie.

Mam Swifta z 2012r. wesja Comfort.
Czy jeżeli kupię kierownice/przełączniki z tempomatem, wystarczy to zamontowac i będzie działać , czy potrzebne są większe zmiany ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-11-08, 13:16

DuroneK.
W pierwszej kolejności sprawdź okablowanie wtyczki do taśmy od strony instalacji pod kierownicą.
Ile jest przewodów dochodzących do wtyczki. Dla tempomatu potrzebne są 2przewody: jasnozielony z czerwonym paskiem oraz jasnobeżowy. Jeśli ich nie ma to trzeba je dołożyć. Wtedy musisz również sprawdzić ilu żyłowa jest taśma.
Czy w tej chwili masz jakiekolwiek przyciski sterujące na kierownicy (obsłga radia ii/lub telefonu)?
Awatar użytkownika
DuroneK
User
User
Posty:4
Rejestracja:2014-11-06, 14:25

2014-11-09, 21:52

DragoKM pisze:DuroneK.
W pierwszej kolejności sprawdź okablowanie wtyczki do taśmy od strony instalacji pod kierownicą.
Ile jest przewodów dochodzących do wtyczki. Dla tempomatu potrzebne są 2przewody: jasnozielony z czerwonym paskiem oraz jasnobeżowy. Jeśli ich nie ma to trzeba je dołożyć. Wtedy musisz również sprawdzić ilu żyłowa jest taśma.
Czy w tej chwili masz jakiekolwiek przyciski sterujące na kierownicy (obsłga radia ii/lub telefonu)?
Witaj, jest w kierownicy obsluga radia jak to w wersji comfort.
dzisiaj sciagnelem poduszke i niestety w samochodzie multifunkcja jest na inna kostke, niz ta ktora kupilem za grosze z tempomatem.

Czy musze szukac tasmy pod tempomat?
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-11-10, 08:03

Wygląda na to że musisz kupić jeszcze taśmę z większą ilością żył.
Rozumiem jednocześnie że mocowanie Twojej poduszki pasuje do mocowania w kierownicy którą kupiłeś.
Awatar użytkownika
DuroneK
User
User
Posty:4
Rejestracja:2014-11-06, 14:25

2014-11-10, 11:40

DragoKM pisze:Wygląda na to że musisz kupić jeszcze taśmę z większą ilością żył.
Rozumiem jednocześnie że mocowanie Twojej poduszki pasuje do mocowania w kierownicy którą kupiłeś.
Nie kupowałem kierownicy, kupiłem tylko same przełączniki.

Czyli taśma pod tempomat i powinno wszystko hulać ?
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-11-10, 17:25

Jeśli to co wcześniej napisałem sprawdziłeś i masz gotową instalację to po zmianie taśmy i podpięciu przycisków tempomatu, powinno zadziałać.
Awatar użytkownika
DuroneK
User
User
Posty:4
Rejestracja:2014-11-06, 14:25

2014-11-11, 07:03

DragoKM pisze:Jeśli to co wcześniej napisałem sprawdziłeś i masz gotową instalację to po zmianie taśmy i podpięciu przycisków tempomatu, powinno zadziałać.
Zegary i pedals w wersji comfort sa juz fabrycznie, wiec trzeba zaczac szukac tasmy :)
Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2014-12-22, 12:22

Witam !
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie się podłącza kable od tempomatu ? Podobnie jak poprzednicy nie mam ich w wiązce pod kierownicą, muszę je dopiero doprowadzić, ale nie wiem skąd. DragoKM pisał, że przyłącza się je do wewnętrznej skrzynki bezpieczników, ale gdzie dokładnie ?
Mam swifta comfort z 2012 roku.

Bardzo bym prosił o jakąś informację, zdjęcie albo schemat jak doprowadzić brakujące przewody do tempomatu - bez tego jest to temat dla mnie nie do przejścia.
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-12-24, 13:35

Witajcie.
Oczywiście pomogę w kwestii podpięcia tempomatu ale po Świętach. Mam zdjęcia i schemat więc myślę że to powinno wystarczyć.
Po ilości odsłon tego tematu widzę że cieszy się sporym zainteresowaniem :). A może by tak po piwku?

Przy okazji: Wesołych Świąt
Awatar użytkownika
swistak
User
User
Posty:7
Rejestracja:2014-12-21, 11:49

2014-12-26, 20:08

Dzięki za odpowiedź Drago !
Mam nadzieję, że w świstaku sprzed liftu też wszystko będzie śmigać.
Przerabiałem już temat tempomatu w Hyundai'u i30cw (I generacji). Zasada działania podobna - też dodanie przycisków i pociągnięcie wiązki - tam wprost do ECU. Zadziałało od razu. Jak ktoś chętny - pomogę ;)
Tu pewnie sprawa będzie się mieć podobnie, ale bez schematu ani rusz...
Tak więc czekam na schemat i jakiś opis, zobaczymy co da się zrobić <cwan>

Ode mnie także Wesołych Świąt !
Awatar użytkownika
DragoKM
User
User
Posty:20
Rejestracja:2014-07-05, 19:42
Lokalizacja:Kraków

2014-12-28, 19:00

Swistak.
Załączam zdjęcia:
1. Wtyk od strony taśmy pod kierownicą z zaznaczonymi przewodami sterującymi tempomatem (beżowy i jasnozielony z czerwonym paskiem)
2. Wtyk do puszki bezpieczników z zaznaczonymi (jak wyżej) przewodami
3. Schemat skrzynki z zaznaczonym położeniem tego wtyku

Generalnie to każda wtyczka dochodząca do puszki jest inna (kolor, układ, ilość i wielkość pin'ów)

Mam nadzieję że to wszystko wyjaśnia.
Powodzenia Tobie i wszystkim co przeglądają ten temat.
Załączniki
Wtyki instalacji samochodu taśma multimedialna tempomat.jpg
IMG_3131a.JPG
Wtyk jest charakterystyczny (popielaty z białym paskiem)
Wewnętrzna puszka bezpieczników.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”