Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Dziwne objawy zawieszenia

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Rick
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-12-06, 01:15

2014-12-06, 01:16

Witam,
Wypowiem się w punktach - tak będzie najprościej:
1. Po wymianie drążków i końcówek - pojechałem na zbieżność - po ustawieniu okazało się że samochód lekko ściąga na prawo - przed wymianą lekko ściągał w lewo
2. Mechanik powiedział żeby podjechać to jak coś wyregulujemy - pojechałem również wymienić na zimówki - po wymianie stwierdził że ściąganie jest związane z tulejami na tył i może mi to zrobić
3. Tak więc nie zweryfikował raz jeszcze zbieżności i trzyma się tego że nie ma co poprawiać jak za to odpowiada tuleja i jak nie wymieni to nic nie da
4. Po wymianie na zimowe jadąc mam wrażenie jakbym złapał kapcia- takie jakby bicie z prawej strony na oponie przedniej lub tylnej - wyczuwalne przy większej prędkości
5. Zamontowałem na przód i tył na zmianę za pasówkę i nadal bez zmian

Moje wnioski - czy dobrze robię?
1. Pojadę jutro na SKP żeby sprawdzili na szarpakach czy tylne wahacze nie są do wymiany bo może to uszkodzenie prawego go ściąga - co ma do tego tuleja jak w tym modelu tył nie jest regulowany?
2. Nie wiem jak podejść do tego pukania po wymianie ogumienia na zimowe - może źle wyważyli czy coś? - Ewentualnie źle dobili ciężarek?

Jutro czeka mnie wycieczka do Żywca - Proszę o radę jak to waszym zdaniem powinienem ugryźć?
Awatar użytkownika
sasiek89
User
User
Posty:3
Rejestracja:2014-11-18, 21:01

2014-12-07, 14:27

Jaki samochod to jest wogole byc moze zle jest cala geometria ustawiona katy itd.
Awatar użytkownika
Rick
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-12-06, 01:15

2014-12-07, 23:24

Fiat Brava 1.2 16V
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2014-12-08, 16:45

Na tyle wahacze są montowane na łożyskach. Możesz mieć luz i stąd może pochodzić stukanie. Zestaw na jedno koło kosztuje około70zł + robocizna.
Jak mogę to pomogę :)
Awatar użytkownika
Rick
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-12-06, 01:15

2014-12-08, 23:23

Chodzi oczywiście o piastę?
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2014-12-09, 18:53

Jeśli chodzi Tobie o piastę to nie było by stukania. Mnie chodzi o tylne wahacze bo w tych autach tak właśnie się dzieje. A czasem tylne koła nie stoją jak w TATRZE? Pod kątem?
Jak mogę to pomogę :)
Awatar użytkownika
Rick
User
User
Posty:6
Rejestracja:2014-12-06, 01:15

2015-01-01, 12:41

Stoją równo
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2015-01-02, 16:31

Kolego pojedz na szarpaki i wtedy coś będziemy mogli pomóc więcej.
Jak mogę to pomogę :)
Awatar użytkownika
e-Autoparts
User
User
Posty:12
Rejestracja:2015-01-30, 13:12

2015-01-30, 14:06

Dokładnie jak mowa powyżej,bez dokładniejszych oględzin ciężko będzie cokolwiek tutaj stwierdzić. Sprawdzałeś poduszki amortyzatorów? Często one są właśnie przyczyną stukania.
Awatar użytkownika
henryk
VIP/Mechanik
VIP/Mechanik
Posty:302
Rejestracja:2012-11-12, 15:52
Lokalizacja:podkarpackie

2015-02-01, 08:54

No i doszedł kolega ładu z fiatem.?
Jak mogę to pomogę :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”