Naprawy lakiernicze
Moderator: raptus1984
- Lackdoctor
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja: wlkp
Tu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania odnosnie naprawy lakierniczej swojego auta.
Oczywiscie aby uzyskac odpowiedz musisz zapytac.
Oczywiscie aby uzyskac odpowiedz musisz zapytac.
Pewnie będę miał kilka pytań odnosnie doprowadzenia do porządku progów w Scenicu.
Potrzebny dokładny opis jak to zrobic samodzielnie
Potrzebny dokładny opis jak to zrobic samodzielnie
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:31 przez Dyrektor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lackdoctor
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja: wlkp
Chyba sie tu przydam.
Dzis jeszcze napisze taki wzór naprawy lakierniczej.
Dzis jeszcze napisze taki wzór naprawy lakierniczej.
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:40 przez Lackdoctor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lackdoctor
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja: wlkp
1 czyscimy rdze az do blachy
2 nanosimy cienką warstwe podkładu reaktywnego
3 warstwa podkładu akrylowego (na reaktywny nie mozna nanosic poliestrow - szpachlu)
4 szpachel - jesli trzeba
5 podkład epoksydowy - po reaktywnym dodatkowe zabezpieczenie przed wodą
6 podkład akrylowy jako ostatnia warstwa przed bazą
7 baza - miedzy warstwami przecieramy scierką antystatyczną i na koniec tez
8 klar na 1.5 warstwy HS lub 2 warstwy MS - lub wersja z rozcienczalnikiem na 2-3 warstwy
9 na przejscia rozcienczalnik do cieniowania
2 nanosimy cienką warstwe podkładu reaktywnego
3 warstwa podkładu akrylowego (na reaktywny nie mozna nanosic poliestrow - szpachlu)
4 szpachel - jesli trzeba
5 podkład epoksydowy - po reaktywnym dodatkowe zabezpieczenie przed wodą
6 podkład akrylowy jako ostatnia warstwa przed bazą
7 baza - miedzy warstwami przecieramy scierką antystatyczną i na koniec tez
8 klar na 1.5 warstwy HS lub 2 warstwy MS - lub wersja z rozcienczalnikiem na 2-3 warstwy
9 na przejscia rozcienczalnik do cieniowania
- Lackdoctor
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja: wlkp
Do tego dochodzą odpowiednie gradacje papierow , ale są one podane na opakowaniach w/w produktow - wiec wystarczy sie do tych wskazan zastosowac.
Ale jesli trzeba to moge w miejscach niejasnych podac wiecej danych.
Ale jesli trzeba to moge w miejscach niejasnych podac wiecej danych.
- Lackdoctor
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja: wlkp
Ewidentnie odchodzi klar od bazy.
Naprawa jest prosta.
Trzeba takie elementy poprostu od nowa lakierowac. I to z zastosowaniem procesu technologicznego.
Czyli podkład na zmatowaną powierzchnie (klar trzeba usunąc) matowanie i malowanie na nowo.
Jesli to jeden element np drzwi to aby nie było sladu naprawy robi sie przejacia na sasiednich elementach - czyli trzy elementy do lakierowania.
Naprawa jest prosta.
Trzeba takie elementy poprostu od nowa lakierowac. I to z zastosowaniem procesu technologicznego.
Czyli podkład na zmatowaną powierzchnie (klar trzeba usunąc) matowanie i malowanie na nowo.
Jesli to jeden element np drzwi to aby nie było sladu naprawy robi sie przejacia na sasiednich elementach - czyli trzy elementy do lakierowania.
A tutaj:
http://color-online.glasurit.com/?language=3
znając kod lakieru można sie dowiedzieć więcej np. o latach w jakich był stosowany itd.
http://color-online.glasurit.com/?language=3
znając kod lakieru można sie dowiedzieć więcej np. o latach w jakich był stosowany itd.
Jak jest z lakierowaniem przy lakierze perłowym-metaliku - czy poza elementem uszkodzonym konieczne/wskazane jest lakierowanie sąsiednich elementów by całość wyglądała odpowiednio ? Czy taki sposób naprawy powinien być uwzględniony przez zakład ubezpieczeń przy likwidowaniu szkody ?
A jakie są wymogi sprzętowe? Chodzi mi o pistolet i sprężarkę . Nie oczekuję odpowiedzi o sprzęcie profesjonalnym ,tylko czymś z niższej półki.
W sprawie pistoletu to , jaka zalecana dysza 1,2 czy 1,4
pistolet nisko czy wysoko ciśnieniowy,
Natomiast sprężarka to , pojemność zbiornika , ciśnienie i jest taka wzmianka ,, ilość zasysanego powietrza.
Ponieważ skończyłem auto inie jestem 120% zadowolony z lakieru ,, pomarańczowa skórka ,, pojawiła się , nie jest to gruba i na całej powierzchni ,jednak jest. W przyszłości jako amator chciałbym tego unikać , i szukam pomocy.
W sprawie pistoletu to , jaka zalecana dysza 1,2 czy 1,4
pistolet nisko czy wysoko ciśnieniowy,
Natomiast sprężarka to , pojemność zbiornika , ciśnienie i jest taka wzmianka ,, ilość zasysanego powietrza.
Ponieważ skończyłem auto inie jestem 120% zadowolony z lakieru ,, pomarańczowa skórka ,, pojawiła się , nie jest to gruba i na całej powierzchni ,jednak jest. W przyszłości jako amator chciałbym tego unikać , i szukam pomocy.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty: 1686
- Rejestracja: 2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Jest podział Blacharstwo lakiernictwo w zrób to sam
- piotrekk13
- User
- Posty: 1
- Rejestracja: 2013-04-30, 08:59
witam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez piotrekk13, łącznie zmieniany 1 raz.
- mechanikWarszaw
- User
- Posty: 6
- Rejestracja: 2013-06-10, 14:33
Bardzo fajny pomysł z tymi poradami:)