Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando Recepta online | E-recepta przez internet na e-recepta.net

Naprawy lakiernicze

Forum lakiernictwa i blacharstwa samochodowego

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
Lackdoctor
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-12, 18:21
Lokalizacja:wlkp

2010-04-12, 19:00

Tu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania odnosnie naprawy lakierniczej swojego auta.
Oczywiscie aby uzyskac odpowiedz musisz zapytac.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-04-12, 19:41

Pewnie będę miał kilka pytań odnosnie doprowadzenia do porządku progów w Scenicu.
Potrzebny dokładny opis jak to zrobic samodzielnie
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:31 przez Dyrektor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lackdoctor
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-12, 18:21
Lokalizacja:wlkp

2010-04-12, 21:06

Chyba sie tu przydam.
Dzis jeszcze napisze taki wzór naprawy lakierniczej.
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:40 przez Lackdoctor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-04-12, 21:30

ok. więc poprzedni post zmieniam, aby nie wprowadzac w błąd.
Awatar użytkownika
Lackdoctor
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-12, 18:21
Lokalizacja:wlkp

2010-04-12, 21:36

1 czyscimy rdze az do blachy
2 nanosimy cienką warstwe podkładu reaktywnego
3 warstwa podkładu akrylowego (na reaktywny nie mozna nanosic poliestrow - szpachlu)
4 szpachel - jesli trzeba
5 podkład epoksydowy - po reaktywnym dodatkowe zabezpieczenie przed wodą
6 podkład akrylowy jako ostatnia warstwa przed bazą
7 baza - miedzy warstwami przecieramy scierką antystatyczną i na koniec tez
8 klar na 1.5 warstwy HS lub 2 warstwy MS - lub wersja z rozcienczalnikiem na 2-3 warstwy
9 na przejscia rozcienczalnik do cieniowania
Awatar użytkownika
Lackdoctor
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-12, 18:21
Lokalizacja:wlkp

2010-04-12, 21:39

Do tego dochodzą odpowiednie gradacje papierow , ale są one podane na opakowaniach w/w produktow - wiec wystarczy sie do tych wskazan zastosowac.
Ale jesli trzeba to moge w miejscach niejasnych podac wiecej danych.
Awatar użytkownika
julas37
User
User
Posty:7
Rejestracja:2010-04-30, 22:51

2010-04-30, 23:15

mam taki mały problem.w paru miejscach odchodzi mi tak jakby lakier przezroczysty(wierzchnia warstwa,kolor jest ale bardziej matowy).chciałbym się mniej więcej dowiedzieć co to jest i jak sie tego pozbyć.
Awatar użytkownika
Lackdoctor
User
User
Posty:23
Rejestracja:2010-04-12, 18:21
Lokalizacja:wlkp

2010-05-01, 12:59

Ewidentnie odchodzi klar od bazy.
Naprawa jest prosta.
Trzeba takie elementy poprostu od nowa lakierowac. I to z zastosowaniem procesu technologicznego.
Czyli podkład na zmatowaną powierzchnie (klar trzeba usunąc) matowanie i malowanie na nowo.
Jesli to jeden element np drzwi to aby nie było sladu naprawy robi sie przejacia na sasiednich elementach - czyli trzy elementy do lakierowania.
Awatar użytkownika
Dyrektor
Automistrz
Posty:358
Rejestracja:2010-04-06, 20:28
Lokalizacja:Podkarpacie

2010-05-02, 16:36

A tutaj:
http://color-online.glasurit.com/?language=3
znając kod lakieru można sie dowiedzieć więcej np. o latach w jakich był stosowany itd.
jpi

2010-05-10, 05:08

Jak jest z lakierowaniem przy lakierze perłowym-metaliku - czy poza elementem uszkodzonym konieczne/wskazane jest lakierowanie sąsiednich elementów by całość wyglądała odpowiednio ? Czy taki sposób naprawy powinien być uwzględniony przez zakład ubezpieczeń przy likwidowaniu szkody ?
Awatar użytkownika
Du-Di
Automistrz
Posty:143
Rejestracja:2012-04-16, 17:15
Lokalizacja:Lublin

2012-04-25, 11:56

A jakie są wymogi sprzętowe? Chodzi mi o pistolet i sprężarkę . Nie oczekuję odpowiedzi o sprzęcie profesjonalnym ,tylko czymś z niższej półki.
W sprawie pistoletu to , jaka zalecana dysza 1,2 czy 1,4
pistolet nisko czy wysoko ciśnieniowy,
Natomiast sprężarka to , pojemność zbiornika , ciśnienie i jest taka wzmianka ,, ilość zasysanego powietrza.
Ponieważ skończyłem auto inie jestem 120% zadowolony z lakieru ,, pomarańczowa skórka ,, pojawiła się , nie jest to gruba i na całej powierzchni ,jednak jest. W przyszłości jako amator chciałbym tego unikać , i szukam pomocy.
Awatar użytkownika
dawid2110
VIP/Moderator
VIP/Moderator
Posty:771
Rejestracja:2012-02-25, 17:07
Lokalizacja:Kielce

2012-04-25, 20:09

No chyba nowy dział by się przydal o nazwie NAPRAWY LAKIERNICZE
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Awatar użytkownika
Mechaniczny
Administrator
Administrator
Posty:1688
Rejestracja:2010-03-11, 13:54
Lokalizacja:Polska
Kontakt:

2012-04-27, 08:07

Jest podział Blacharstwo lakiernictwo w zrób to sam
Awatar użytkownika
piotrekk13
User
User
Posty:1
Rejestracja:2013-04-30, 08:59

2013-04-30, 09:23

witam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez piotrekk13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mechanikWarszaw
User
User
Posty:6
Rejestracja:2013-06-10, 14:33

2013-06-10, 14:36

Bardzo fajny pomysł z tymi poradami:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lakiernictwo i blacharstwo”