Tu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania odnosnie naprawy lakierniczej swojego auta.
Oczywiscie aby uzyskac odpowiedz musisz zapytac.
Naprawy lakiernicze
Moderator:raptus1984
Pewnie będę miał kilka pytań odnosnie doprowadzenia do porządku progów w Scenicu.
Potrzebny dokładny opis jak to zrobic samodzielnie
Potrzebny dokładny opis jak to zrobic samodzielnie
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:31 przez Dyrektor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lackdoctor
- User
- Posty:23
- Rejestracja:2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja:wlkp
Chyba sie tu przydam.
Dzis jeszcze napisze taki wzór naprawy lakierniczej.
Dzis jeszcze napisze taki wzór naprawy lakierniczej.
Ostatnio zmieniony 2010-04-12, 21:40 przez Lackdoctor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lackdoctor
- User
- Posty:23
- Rejestracja:2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja:wlkp
1 czyscimy rdze az do blachy
2 nanosimy cienką warstwe podkładu reaktywnego
3 warstwa podkładu akrylowego (na reaktywny nie mozna nanosic poliestrow - szpachlu)
4 szpachel - jesli trzeba
5 podkład epoksydowy - po reaktywnym dodatkowe zabezpieczenie przed wodą
6 podkład akrylowy jako ostatnia warstwa przed bazą
7 baza - miedzy warstwami przecieramy scierką antystatyczną i na koniec tez
8 klar na 1.5 warstwy HS lub 2 warstwy MS - lub wersja z rozcienczalnikiem na 2-3 warstwy
9 na przejscia rozcienczalnik do cieniowania
2 nanosimy cienką warstwe podkładu reaktywnego
3 warstwa podkładu akrylowego (na reaktywny nie mozna nanosic poliestrow - szpachlu)
4 szpachel - jesli trzeba
5 podkład epoksydowy - po reaktywnym dodatkowe zabezpieczenie przed wodą
6 podkład akrylowy jako ostatnia warstwa przed bazą
7 baza - miedzy warstwami przecieramy scierką antystatyczną i na koniec tez
8 klar na 1.5 warstwy HS lub 2 warstwy MS - lub wersja z rozcienczalnikiem na 2-3 warstwy
9 na przejscia rozcienczalnik do cieniowania
- Lackdoctor
- User
- Posty:23
- Rejestracja:2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja:wlkp
Do tego dochodzą odpowiednie gradacje papierow , ale są one podane na opakowaniach w/w produktow - wiec wystarczy sie do tych wskazan zastosowac.
Ale jesli trzeba to moge w miejscach niejasnych podac wiecej danych.
Ale jesli trzeba to moge w miejscach niejasnych podac wiecej danych.
- Lackdoctor
- User
- Posty:23
- Rejestracja:2010-04-12, 18:21
- Lokalizacja:wlkp
Ewidentnie odchodzi klar od bazy.
Naprawa jest prosta.
Trzeba takie elementy poprostu od nowa lakierowac. I to z zastosowaniem procesu technologicznego.
Czyli podkład na zmatowaną powierzchnie (klar trzeba usunąc) matowanie i malowanie na nowo.
Jesli to jeden element np drzwi to aby nie było sladu naprawy robi sie przejacia na sasiednich elementach - czyli trzy elementy do lakierowania.
Naprawa jest prosta.
Trzeba takie elementy poprostu od nowa lakierowac. I to z zastosowaniem procesu technologicznego.
Czyli podkład na zmatowaną powierzchnie (klar trzeba usunąc) matowanie i malowanie na nowo.
Jesli to jeden element np drzwi to aby nie było sladu naprawy robi sie przejacia na sasiednich elementach - czyli trzy elementy do lakierowania.
A tutaj:
http://color-online.glasurit.com/?language=3
znając kod lakieru można sie dowiedzieć więcej np. o latach w jakich był stosowany itd.
http://color-online.glasurit.com/?language=3
znając kod lakieru można sie dowiedzieć więcej np. o latach w jakich był stosowany itd.
Jak jest z lakierowaniem przy lakierze perłowym-metaliku - czy poza elementem uszkodzonym konieczne/wskazane jest lakierowanie sąsiednich elementów by całość wyglądała odpowiednio ? Czy taki sposób naprawy powinien być uwzględniony przez zakład ubezpieczeń przy likwidowaniu szkody ?
A jakie są wymogi sprzętowe? Chodzi mi o pistolet i sprężarkę . Nie oczekuję odpowiedzi o sprzęcie profesjonalnym ,tylko czymś z niższej półki.
W sprawie pistoletu to , jaka zalecana dysza 1,2 czy 1,4
pistolet nisko czy wysoko ciśnieniowy,
Natomiast sprężarka to , pojemność zbiornika , ciśnienie i jest taka wzmianka ,, ilość zasysanego powietrza.
Ponieważ skończyłem auto inie jestem 120% zadowolony z lakieru ,, pomarańczowa skórka ,, pojawiła się , nie jest to gruba i na całej powierzchni ,jednak jest. W przyszłości jako amator chciałbym tego unikać , i szukam pomocy.
W sprawie pistoletu to , jaka zalecana dysza 1,2 czy 1,4
pistolet nisko czy wysoko ciśnieniowy,
Natomiast sprężarka to , pojemność zbiornika , ciśnienie i jest taka wzmianka ,, ilość zasysanego powietrza.
Ponieważ skończyłem auto inie jestem 120% zadowolony z lakieru ,, pomarańczowa skórka ,, pojawiła się , nie jest to gruba i na całej powierzchni ,jednak jest. W przyszłości jako amator chciałbym tego unikać , i szukam pomocy.
- Mechaniczny
- Administrator
- Posty:1688
- Rejestracja:2010-03-11, 13:54
- Lokalizacja:Polska
- Kontakt:
Jest podział Blacharstwo lakiernictwo w zrób to sam
- piotrekk13
- User
- Posty:1
- Rejestracja:2013-04-30, 08:59
witam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez piotrekk13, łącznie zmieniany 1 raz.
- mechanikWarszaw
- User
- Posty:6
- Rejestracja:2013-06-10, 14:33
Bardzo fajny pomysł z tymi poradami:)