Portal poświęcony motoryzacji oraz mechanice samochodowej Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl Skup aut Poznań Skup aut Części do samochodów w Ucando

Dwa błędy P0170 oraz P0173

Masz problem z samochodem? Pomożemy Ci rozwiązać każdy problem z autem. Internetowy warsztat samochodowy.

Moderator:raptus1984

Awatar użytkownika
billi.sbk
User
User
Posty:1
Rejestracja:2018-05-22, 06:10

2018-06-22, 14:29

Witam
Od 5 miesięcy posiadam vectrec c silnik 3,2 v6 i od samego początku jej użytkowania borykam się z pewnym problemem a mianowicie nie mogę pozbyć się dwóch błędów: P0170-00 Fuel Trim malfunction (Bank 1) oraz P0173-11 Fuel Trim malfunction (Bank 2). Chodzi o nie prawidłową mieszankę paliwa. Od czasu do czasu do czasy zaglądam do silnika oraz czytam na google i bawię się z tym problemem jak na razie bez żadnych sukcesów, ręce już opadają. Z tego co widziałem to te dwa błędy dosyć często wystepują również w mercedesach i bmw. Najczęstrze przyczyny to przepływka lub lewe powietrze, być może czasem również takie duperele jak filtr paliwa, pompa paliwa lub katalizatory. Jeśli chodzi o lewe powietrze to wypsikałem już dwa plaki, kolektor dolotowy świeci się jak psu jajca ale obroty się nie zwiększają więc na 80% jestem pewien ze to nie lewe powietrze jednakże motor jest w układzie V podstawa kolektora leży głęboko i nie jestem w stanie ani tam dokładnie popsikać ani wyczuć nic palcem, więc pewności nie mam. Jeśli chodzi o przepłykwe to komputer na zimnym silniku oraz biegu jałowym wskazuje :
Przepływomierz powietrza: 1,33 V
Przepływomierz powietrza: 14 kg/h
Temperatura powietrza wylotowego: 33 stopnie C
Temperatura powietrza wylotowego: 2,99 V
Układ zapobiegania spalania stuk: nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: aktywny
Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa: 9%

Jeśli chodzi o katalizatory (w moim aucie aż 3) oraz sondy lambda (w moim aucie 4), to jedna sonda lambda była wymieniana 4 miesiące temu, po badaniu pomiaru spalin (takim jak maja na stacjach diagnostycznych). Ostatnio byłem jeszcze raz skontrolować samochód tym urządzeniem i pomiar spalin jest prawidłowy. Wydaje mi się ze jeśli katalizator byłby zapchany to były by jakieś nieprawidłowości.
Często jest tak że jeśli ktoś ma zapchany katalizator lub problem z przepływką to samochód albo nie ma mocy, albo obroty falują, albo samochód trzyma wysokie obroty lub zbyt niskie i samochód przygasa. W moim przypadku nie dzieje się zupełnie nic. Samochód ciągnie jak trzeba od 1tyś obrotów aż do samej góry, nie zamula jadać 150 km/h, obroty nie skaczą, nie falują, na biegu jałowym samochód trzyma okolo 700 tyś, silnik nie szarpie, Jedyny problem to jest żółta kontrolka silnika na desce rozdzielczej, która zapala się po około 50 km od jej skasowania (kasuje ja mniej więcej co tydzień) oraz dwa błedy P0170 oraz P0173. Mam jeszcze jeden błąd który towarzyszy mi od samego początku użytkowania samochodu B3715-00 Can bus no communication witch UEC (underhood electrikal Centre) ale na temat tego błędu nie ma zbyt wiele informacji na internecie, oraz nie wydaje mi się żeby był on powiązany z problemem opisanym przeze mnie,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc samochodowa”