BĄDŹ FACETEM
W SWOIM GARAŻU
Zrejestruj się już teraz na największym forum dla mechaników!
Pomagamy każdemu w naprawie kochanego auta
Rejestracja



 Ogłoszenie 
NOWY DZIAŁ : Mechanika samochodów ciężarowych

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 2002r , 9tdi , a4 , audi , awx , b6 , chce , czasami , na , nie , obroty , wejsc

Nie chce wejść czasami na obroty Audi a4 b6 1.9tdi AWX 2002r
Autor Wiadomość
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 12:25   Nie chce wejść czasami na obroty Audi a4 b6 1.9tdi AWX 2002r

Witam ostatnio zaczęło coś mi "trzeć" gdy jechałem na np. 3 i wcisnąłem pedał gazu doszło np. do 2500 obr. i puściłem gaz to słychać było przez chwilę takie dziwne tarcie. Pojechałem do mechanika odłączył mi ten przewód
[
i powiedział że jak problem zniknie to znaczy że turbina już pada. Niestety okazało się że problem zniknął czyli turbina do wymiany. Co dziwne jeżdżę teraz z odłączonym tym przewodem i nie czuję dużej różnicy w mocy - do 2 tyś czuję że jest bardziej mułowaty ale powyżej 2 tyś. już praktycznie nie ma prawie różnicy.
Teraz przejdę do sedna sprawy, przed pojechaniem do mechanika i odłączeniem tego kabla kilka razy zdarzyło mi się że podczas jazdy nagle momentalnie samochód tracił moc i nie chciał wchodzić na obroty (wolniej wchodził np do 2500 obr a na większe obroty już nie chciał wejść). Musiałem wtedy włączyć wyłączyć samochód i już było dobrze.
Dziś czyli przy jeździe z odłączoną turbiną znowu mi się to przytrafiło i z ciekawość w czasie jazdy wcisnąłem sprzęgło i dałem gazu to wszedł na obroty normalnie mimo że na biegu 2500obr i na większe już nie chciał wejść. Co może być przyczyną? Od czego był ten przewód który mechanik mi odłączył? Wiem że od turbiny ale jakie zadanie on ma w pracy turbiny? Co może być przyczyną tego że samochód nagle traci moc i nie chce wejść na obroty? Pomóżcie dobrzy ludzie:)
Ostatnio zmieniony przez drdala 2012-02-17, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1642
Otrzymał 97 piw(a)
Skąd: Busko

7964.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 12:34   

Jakie auto i oznaczenie silnika??
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 12:38   

poprawiłem nazwę tematu mój samochód to audi a4 b6 1.9 tdi 130km AWX 2002r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1642
Otrzymał 97 piw(a)
Skąd: Busko

7964.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 12:46   

Jest mnóstwo tematów o takim problemie w TDI jest to częsty problem i ma wiele przyczyn najlepiej podpiąć o pod kompa i zrobić logi dynamiczne.Może być uszkodzony zawór ograniczający cisnienie doładowania albo nieszczelne przewody podciśnieniowe od zaworu do silownika podciśnieniowegolub sam siłownik podciśnieniowy przy turbinie.
Jesli to sprawdzisz i jest ok to zostaje sama turbina z zaworem regulacji ciśnienia doładowania.Jeszcze raz polecam test VAG i to naświetli cały problem.
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 15:06   

dobrze zrobię test vagiem ale proszę dokładnie powiedzieć jak mam to zrobić. Żebym nie zrobił pomiaru jakichś złych parametrów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1642
Otrzymał 97 piw(a)
Skąd: Busko

7964.0 KM
Wysłany: 2012-02-17, 17:13   

Tutaj masz temat jak wykonywać poszczególne logi dynamiczne vagiem:Logi dynamiczne za pomocą vaga
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
carlos223223 
Mechanik


Twoje auto?: mazda 626 D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 371
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Włocławek

1281.0 KM
Wysłany: 2012-02-19, 13:15   

Mechaniczny racja.
Jeśli to co zrobisz nie pomoże pozostaje turbina choć niekoniecznie.
Odcięcie zaworu egr raczej nie załatwi sprawy i nazwałbym to DRUCIARSTWEM.
Jeszcze sprawdź ciśnienie na pompowtryskach.
A jeśli to tylko zabrudzone łopatki turbiny to wystarczy WD-40 i sprawa załatwiona - myślę, że taki scenariusz byłby dla Ciebie najlepszy. :-)
_________________
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-02-21, 15:44   

Czyli jak teraz lepiej jeździć ze zdjętym wężykiem czy założonym? Na razie nie mogę zrobić testów ponieważ pogoda mi na to nie pozwala (ciągle jezdnia jest oblodzona i testy dynamiczne trochę strach robić) a do pracy muszę dojeżdżać (7km *2 czyli 14 km dziennie) Boję się że coś się może stać i proszę o radę czy jeździć ze zdjętym czy z założonym czy w ogóle nie jeździć? Ale z drugiej strony jak tu nie jeździć jak muszę zrobić logi dynamiczne itd. Proszę o rady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
carlos223223 
Mechanik


Twoje auto?: mazda 626 D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 371
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Włocławek

1281.0 KM
Wysłany: 2012-02-21, 16:14   

Można tak jeździć. Nic się nie stanie (co nie znaczy, że to jest ok).
_________________
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-02-22, 08:17   

tak czyli z założonym czy ze zdjętym wężykiem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
carlos223223 
Mechanik


Twoje auto?: mazda 626 D
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 371
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Włocławek

1281.0 KM
Wysłany: 2012-02-22, 19:12   

Ze zdjętym.
_________________
Kto pyta, nie błądzi :)
http://diagnostyka.abc24.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
dawid2110 
VIP/Moderator


Twoje auto?: audi a4 b6
Oznaczenia silnika: 2,0
Rocznik samochodu: 2002
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 771
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Kielce

2968.0 KM
Wysłany: 2012-02-25, 17:37   

kolego ograniczenie obrotów i odcięcie mocy to efekt przejścia w tryb awaryjny autka . Mechanik odpioł ci przewód podciśnieniowy który załącza turbinę. Oczywiście turbina cały czas ładuje tylko po odłączeniu tego przewodu ładuje z małym ciśnieniem. Jedyna rzecz jaką musisz narazie zrobić to wymienić turbo . Możesz tak jeździć ale czsem się tak zdarza że popsuta turbina puszcza olej na kolektor ssący i po takiej sytuacji poza samą turbiną masz jeszcze cały silnik do remontu
_________________
Szanuj czas innych. Jeśli pomogłem postaw piwo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
arnipoznań 
VIP/Moderator



Twoje auto?: audi a4 b5
Oznaczenia silnika: 1.6 ADP
Zaproszone osoby: 1
Imię: artur
Rocznik samochodu: 1995
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 713
Otrzymał 30 piw(a)
Skąd: PZ

2248.0 KM
Wysłany: 2012-02-25, 17:53   

dawid2110 napisał/a:
turbina puszcza olej na kolektor ssący

albo się rozpada i łopatki dokonują dzieła zniszczenia <diabelek>
_________________
I DON'T WANNA LIVE ON THIS PLANET ANYMORE
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
drdala
User


Twoje auto?: Audi A4 B6
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 39

210.0 KM
Wysłany: 2012-03-01, 15:58   

Wymieniłem turbinę na regenerowaną i wydałem 900zł jak oddam temu klientowi moją starą turbinę to on odda mi 200zł i teraz zastanawiam się czy warto jest jemu ją oddawać czy lepiej samemu spróbować naprawić swoją turbinę i sprzedać ją za większą kasę.... co mogę samemu zrobić ze swoją turbiną żeby zobaczyć w jakim jest stanie i co by należało naprawić/wymienić. Pomożcie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1642
Otrzymał 97 piw(a)
Skąd: Busko

7964.0 KM
Wysłany: 2012-03-01, 16:40   

Tutaj masz dobry filmik o czyszczeniu i rozkręceniu turbiny rób krok po kroku tak jak on i obserwuj poszczególne części : http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
.::Pani Reklama::.

19676317
forum@forum-mechaniczne.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rozkręcanie pompowtryskiwaczy audi a4 b6 2002r 1.9 tdi AWX
drdala POMOC SAMOCHODOWA 2 2012-02-26, 09:15
carlos223223
Brak nowych postów Czyszczenie baku Audi A4 B6 2002r 1.9 TDI 130KM AWX
drdala POMOC SAMOCHODOWA 0 2012-01-17, 08:58
drdala
Brak nowych postów Audi a4 1.9 TDI nie chce palić
audi POMOC SAMOCHODOWA 27 2012-11-13, 00:20
MaTT
Brak nowych postów Audi A6 1.9tdi :D
Damian09 Mechanik 1 2013-02-14, 22:06
Majonez850
Brak nowych postów Szuranie, skrobotanie dochodzące z silnika Audi A4 B6 1.9TDI
mar83r POMOC SAMOCHODOWA 0 2017-02-20, 16:46
mar83r



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB GroupWersja forum na komórkę
stat4u