BĄDŹ FACETEM
W SWOIM GARAŻU
Zrejestruj się już teraz na największym forum dla mechaników!
Pomagamy każdemu w naprawie kochanego auta
Rejestracja



 Ogłoszenie 
NOWY DZIAŁ : Mechanika samochodów ciężarowych

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czastek , czyszczenie , filtra , stalych

Czyszczenie filtra cząstek stałych
Autor Wiadomość
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 24
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1635
Otrzymał 96 piw(a)
Skąd: Busko

7868.0 KM
Wysłany: 2013-02-04, 21:01   Czyszczenie filtra cząstek stałych

Czyszczenie filtra cząstek stałych zamiast jego wymiany – to duża oszczędność pieniędzy.

Zatkany filtr cząstek stałych
Co raz częściej do warsztatów trafiają pojazdy wyposażone w silniki Diesla oraz filtr cząstek stałych. Problem ten dotyczy w szczególności użytkowników, który przemieszczają się autem na krótkich odcinkach oraz w ruchu miejskim gdzie filtr cząstek stałych ma utrudnione zadanie, to znaczy nie ma optymalnych warunków do przeprowadzenia procesu regeneracji.

Wynik : filtr cząstek stałych napełnia się w znacznym stopniu. W takiej sytuacji sterownik silnika powinien zainicjować proces regeneracji. Cząstki sadzy spalane są w wysokiej temperaturze, aby zwiększyć temperaturę w układzie wydechowym wtryskiwana jest większa dawka paliwa, której zadaniem jest rozgrzanie filtra cząstek stałych do wymaganej temperatury. Niestety nie w każdych warunkach możliwe jest uruchomienie automatycznej regeneracji. Jeżeli wielokrotnie nie uda się doprowadzić regeneracji, wtedy cząstek stałych w filtrze przybywa. Filtr cząstek stałych się zapycha.
Przekrój przez filtr cząstek stałych:
Zatkane kanaliki filtra widoczne są w środkowej części zdjęcia
Rozwiązanie LIQUI MOLY:

Co zrobić w sytuacji gdy filtr DPF zostanie zapchany?

Wykorzystując specjalnie opracowany zestaw do czyszczenia, filtry cząstek stałych można czyścić szybko i łatwo.


Jak wygląda procedura czyszczenia:

 Czyszczenie polega na aplikacji płynu na powierzchnię filtra, dostęp zależny jest od konkretnego modelu samochodu.

 Najczęściej należy wykręcić czujnik temperatury filtra DPF.

 Następnie przez otwór po czujniku temperatury należy aplikować płyn do czyszczenia filtra cząstek stałych (1L nr art. 5169). Płyn należy rozpylać na powierzchnię filtra przez około 5 – 10 sekund następnie należy zrobić przerwę na około 5 – 10 sekund, taki sposób aplikacji należy zachować aż do momentu zużycia całego płynu.

 Do rozpylania płynu wykorzystujemy jedną z dwóch sond, kontową (nr art. 7947) lub prostą (nr art.7948)

 W trakcie aplikacji płynu sondę należy przemieszczać w otworze po czujniku temperatury tak aby pokryć płynem czyszczącym jak największą powierzchnię filtra.

 Następnie filtr cząstek stałych należy wypłukać za pomocą płynu do płukania (500 ml nr art. 5171), płyn należy aplikować za pomocą pistoletu ciśnieniowego, sposób aplikacji jest identyczny jak w przypadku płynu 5169

W trakcie czyszczenia cząstki stałe są rozpuszczone i rozmieszczone wokół powierzchni filtra co pozwala na uruchomienie procesu regeneracji.
Po ponownym zainstalowaniu czujnika należy wykonać co najmniej 20 minutowa jazdę próbną tak aby sterownik silnika mógł uruchomić proces regeneracji filtra cząstek stałych. Jeżeli proces regeneracji nie zostanie uruchomiony należy za pomocą testera diagnostycznego zainicjować regenerację filtra cząstek stałych.

Po czyszczeniu filtra cząstek stałych DPF należy regularnie stosować środek zapobiegający przedwczesnemu zapchaniu powierzchni filtra.
Dodatek do ochrony filtra DPF (art. nr 5148) to bardzo skuteczny dodatek
zmniejszający tworzenie się sadzy, a tym samym przedłużający żywotność filtrów cząstek stałych stosowanych w silnikach wysokoprężnych. Dodatek do
ochrony filtra DPF zapewnia optymalne spalanie paliwa, zmniejszając produkcję sadzy, co ogranicza emisję szkodliwych spalin.
Produkt może być stosowany we wszystkich pojazdach z silnikiem wysokoprężnym wyposażonych w filtr cząstek stałych, o ile nie są one już
wyposażone w elektronicznie sterowany system dozowania dodatków podczas
tankowania służący regeneracji filtra, co ma miejsca np. w przypadku pojazdów
marki Citroen czy Peugeot. Dodatek do ochrony filtra DPF należy dodawać do paliwa bezpośrednio przed tankowaniem co 2.000 km. Zawartość pojemnika wystarcza na 75 litrów oleju napędowego.
źródło : liqui-moly.pl
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kasza
User


Twoje auto?: Mazda 323f
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 42

346.0 KM
Wysłany: 2016-02-07, 18:10   

Mam taki dylemat - kupować auto z filtrem cząstek stałych czy nie... bo różne sprzeczne opinie krążą w sieci i wśród użytkowników aut.
Czy przy normalnej eksploatacji da się w jakiś sposób wydłużyć jego żywotność?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
jerzykss
User


Twoje auto?: Opel Corsa
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 38

346.0 KM
Wysłany: 2016-02-08, 15:54   

Tego typu silniki bardzo nie lubią jazdy w stylu start-stop. Nie lubią krótkich dystansów. One najlepiej zachowują się i sprawują się na długich dystansach.
Silniki takie powinny być konserwowane i w nienagannej formie techniznej. Nie bez znaczenia jest również jakość paliwa.
O tym w jaki sposób dbać o tego typu silniki napisane zostało chociazby w tym artykule: http://www.autopasje.pl/f...o-niego-zadbac/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
fordzik
User


Twoje auto?: ford focus
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 1

4.0 KM
Wysłany: 2016-11-07, 11:18   nie wiem czy dobrze zrobiłem

Ostatnio czyściłem filtr dpf w aucie. Nie znam się na tym więc poszedłem za radą znajomego. w serwisie powiedzieli mi, że lepiej jest go fizycznie usunąć, niż naprawiać, "wypalać" , regenerować itd...
To było w rzeszowie u http://www.autoklucze.com.pl/ wydawali się na prawdę profesjonalni, i nie dlatego nie wiem, czy dobrze zrobiłem tlyko go czyszcząc, czy trzeba było zrobić tak jak mi mówili.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
.::Pani Reklama::.

19676317
forum@forum-mechaniczne.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Usuwanie filtra cząstek stałych FAP DPF
kamuflaż OGÓLNIE O SAMOCHODACH 1 2012-09-04, 19:15
dawid2110
Brak nowych postów Czyszczenie baku Audi A4 B6 2002r 1.9 TDI 130KM AWX
drdala POMOC SAMOCHODOWA 0 2012-01-17, 08:58
drdala
Brak nowych postów Wymiana filtra kabinowego
jerzykss ZRÓB TO SAM 2 2016-07-04, 12:52
kasza
Brak nowych postów problem z filtrem czastek stałych po tulejowaniu głowicy
GULMEN Volkswagen 3 2013-07-05, 10:31
GULMEN



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB GroupWersja forum na komórkę
stat4u