BĄDŹ FACETEM
W SWOIM GARAŻU
Zrejestruj się już teraz na największym forum dla mechaników!
Pomagamy każdemu w naprawie kochanego auta
Rejestracja



 Ogłoszenie 

Sklep z regenerowanymi częściami: Reparts.pl - regeneracja części samochodowych



Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.9 , afn , analiza , ciezko , logow , na , pali , zimnym

Analiza logów 1.9 AFN cięzko pali na zimnym
Autor Wiadomość
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-02-26, 12:56   Analiza logów 1.9 AFN cięzko pali na zimnym

Witam tak jak w temacie ciężko pali na zimnym proszę o analizę logów.
Przed odpaleniem na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162222.html
Po odpaleniu na zimnym : 007
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162223.html
001 zimny :
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162225.html
001 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162226.html
001 i 007 rozgrzany :
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162227.html
Dodam że w adaptacji dawka rozruchowa blok 05 pozycja 2 cały czas wynosi 22,2 bez względu na to czy zmieniam wartości w górę czy w dół.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
bee1q1 
VIP/Mechanik



Twoje auto?: Skyline
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 233
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Wrocław

1199.0 KM
Wysłany: 2014-02-26, 14:43   

Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych <cfaniak>

Tak więc jeśli ktoś potwierdzi moje założenie to mam dla ciebie radę co musisz zrobić.
Jak zakładam korzystałeś z wszystkim znanego Vaga musisz teraz zrobić tak :

-Odpalasz Vaga
-logujesz się (login:12233)
-adaptacja kanał 05
-Wpisujesz wartość max . czyli załóżmy jeśli masz np. dawkę 30.000 no to wpisujesz sobie dawkę o 1000 większą .

Musisz wiedzieć o tym że dawka startowa paliwa ma dużo do rzeczy przy prawidłowym odpalaniu silnika i jakiego elektronika samochodowego byś się nie zapytał potwierdzi ci te słowa . Tylko zanim cokolwiek zaczniesz sobie tam zmieniać w tym swoim programie zapisz na kartce wszystkie wartości które będą podlegały twojej zmianie ! Żebyś w razie czego mógł powrócić o oryginalnych wartości !

Co jest prawdopodobnie przyczyną twoich problemów ?

POMPA WTRYSKOWA- prawdopodobnie już się troszeczkę zużyła no i nie wtryskuje ci tyle paliwa co powinna. Czyli masz w takim przypadku dwa rozwiązania albo wymieniasz pompę albo zmieniasz dawkę wtrysku i odpalasz sobie autko na tej pompie do czasu aż się bardziej nie zużyje twój wybór <co> .

Tak więc życzę ci powodzenia w razie jakichkolwiek pytań wal .(Jeszcze jakbyś chciał wiem jak dodać twojemu autku kopa poprzez zwiększenie dawki no ale to juz inna bajka jak chcesz to ci powiem ) :D

Powodzenia !
_________________
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę :D

Pomogłem? Postaw browarka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Mechaniczny 
Administrator



Twoje auto?: Audi a3
Oznaczenia silnika: 1.6 AKL
Imię: Marcin
Rocznik samochodu: 1997/98
Pomógł: 20 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1646
Otrzymał 97 piw(a)
Skąd: Busko

7982.0 KM
Wysłany: 2014-02-26, 16:14   

Mi się jeszcze nie podoba info z poprzedniego tematu o kącie wtrysku :
golfinowo napisał/a:
Mam jeszcze pytanie czy kąt wtrysku sprawdzać na zimnym czy ciepłym silniku ?? bo na ciepłym jak odpala dobrze wynosi ok 050 - 060 czyli chyba dobrze ale tak jest po wejściu w bloki pomiarowe bo gdy kliknę nastawy podstawowe zmienią się charakterystyka pracy silnika i jest chyba ponad 200. Proszę o info na jakim silniku to sprawdzać i w którym miejscu w programie ?

W nastawach podstawowych tez powinno być w okolicy 50.
_________________
Pomogłem? Postaw piwko:)
Gość POLUB NAS NA FACEBOOKU!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
bee1q1 
VIP/Mechanik



Twoje auto?: Skyline
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 233
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Wrocław

1199.0 KM
Wysłany: 2014-02-26, 18:11   

No ok użytkownik X forum napisał z zapytaniem żebym powiedział coś o tym zwiększaniu mocy poprzez zwiększenie dawki paliwa .

"Chętnie dowiem się w jaki sposób dodać kopa :) chodzi o dawkę na biegu jałowym ?? "

Otóż sprawa wygląda dosyć prosto wykonujemy czynności analogicznie do powyższych oczywiście w programie VagCom tylko różnica jest następująca zamiast wpisywać poszczególne wartości do kanału 05 po prostu wpisujemy je do kanału 01 .

Jeśli jest aż takie zainteresowanie tematem o dodawaniu mocy autku za pomocą VCDS'a no to mam jeszcze dla was parę przydatnych informacji co pomoże wam wzmocnićwasze maszyny <cwan> :

Przedstawie wam działanie poszczególnych kanałów :

Kanał 1 : Pomaga nam na regulacje dawki paliwa czym jest mniejsza (wtedy nasz silnik dostaje więcej paliwa) i autko szybciej się zbiera i jest bardziej czułe na zmiany obciążeń . Jednak nie wolno przesadzać wiadomo jak we wszystkim nie należy ustawiać mniejszej dawki niż 2,2 mg taka optymalna dawka która silnik jeszcze dobrze znosi mieści się w granicach 2.8-3.2 mg .

Kanał 2 :Tutaj ustawiamy obroty silnika na biegu jałowym no to już każdy sobie ustawia według swojego uznania :D

Kanał 3 : Współczynnik wypełnienia zaworu EGR. Co nam to daje ? Słyszy się że wiele osób wykręca zawór EGR a później go zaślepia ale gdyby tylko troszkę pomyślało nie mieliby tyle roboty . Można podając dolne graniczne wartości po prostu wyłączyć EGR czyli w zależności jaki będzie dostawał sygnał o obrotach silnika będzie reagował na dolną graniczną wartość (0) czyli będzie zamknięty :) A jak wiadomo w autkach od których wymagane jest większe obciążenie zawór EGR nie jest szczytem marzeń :D

Kanał 4 : -------------

Kanał 5 : No i działanie 5 kanału już znacie ;)

Pozdrawiam ! :)
_________________
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę :D

Pomogłem? Postaw browarka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-02-27, 13:37   

Dodaję jeszcze logi BS 000 tem. 80 st. mimo korekty pompą kąt się nie zmienia rozrząd sprawdzony :
http://vaglog.rtnet.pl/au...nik_162405.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
bee1q1 
VIP/Mechanik



Twoje auto?: Skyline
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 233
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Wrocław

1199.0 KM
Wysłany: 2014-02-27, 13:47   

Kod:
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować


Ustawiałeś kąt pompą ? I chcesz się dowiedzieć jak zmienić kąt komputerowo ? Czy jak bo nie rozumiem do końca co ty w tym komentarzu napisałeś :D
_________________
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę :D

Pomogłem? Postaw browarka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-02-27, 14:41   

Napisałem że mimo zmiany położenia pompy nie zmienia się w vag-u cały czas 255
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
palio45 
User
Paweł



Twoje auto?: vw golf 3
Oznaczenia silnika: 1Z++
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 140
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lubelskie

562.0 KM
Wysłany: 2014-03-02, 09:13   

A czy vag pokazuje jakiś błędy zapisane w sterowniku?
Wrzuć loga - statycznego, BS i dynamicznego grupy 004 powinno wszystko rozjaśnić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
palio45 
User
Paweł



Twoje auto?: vw golf 3
Oznaczenia silnika: 1Z++
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 140
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lubelskie

562.0 KM
Wysłany: 2014-03-02, 09:21   

bee1q1, dawkę ustawiamy na pompie poprzez stukanie w nastawnik. Vagiem również to można zrobić ale jest zbyt mały zakres.

bee1q1 napisał/a:
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale czy dawka paliwa na rozruchu nie jest zbyt mała ? dawka przy 903 obr/min wynosi 4,4 a powinna raczej napewno wynosić w 1.9 tym afn w okolicach 6-7 gdzie siedem to już dla bogatych <cfaniak>


Odwrotnie to działa. Okolice 6-7 mg/suw to dawka mała idąc wyżej zmniejszamy dawkę i auto staje się mocno mułowate, a co za tym idzie nie jedzie. I aby jechało trzeba mocno deptać auto co może zwiększyć spalanie.
Dawka 4,4 wcale nie jest duża. Zmniejszając ją zwiększamy ilość paliwa wtryskiwanego. Auto staje się wtedy żwawsze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl szczegóły
bee1q1 
VIP/Mechanik



Twoje auto?: Skyline
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 233
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Wrocław

1199.0 KM
Wysłany: 2014-03-02, 12:54   

tak tak sorry masz racje zapomniałem że to na odwrót :D
_________________
Jak wiem to powiem, jak mogę to pomogę :D

Pomogłem? Postaw browarka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-03-02, 20:24   

palio45 napisał/a:
A czy vag pokazuje jakiś błędy zapisane w sterowniku?
Wrzuć loga - statycznego, BS i dynamicznego grupy 004 powinno wszystko rozjaśnić.

Brak błędów a logi jutro postaram się dodać, co do temperatury więcej niż 80 na wskaźniku u mnie się nie da termostat mam do 82 o ile się nie mylę ostatnio vag przy takiej tem. na wskaźniku pokazywał chyba 69, a mimo to cały czas pokazywało 255 i czasami 0 jak to widać na logu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
palio45 
User
Paweł



Twoje auto?: vw golf 3
Oznaczenia silnika: 1Z++
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 140
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lubelskie

562.0 KM
Wysłany: 2014-03-02, 20:34   

Jak tak Ci skacze to sprawdź śrubę na kole wału. Raz masz przyśpieszony a raz opóźniony. A tak nie może być.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl szczegóły
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-03-05, 20:50   

Auto już odpala jak należy :) kąt ustawiony wymieniony rozrząd, dzięki wszystkim za pomoc.
A co do grupy 001 to nie wiem dlaczego ale mogę tylko zmieniać w jedną stronę mam standard 32784 i dawkę 3,8 mogę zmieniać tylko na większą do ok 6 ale poniżej 3,8 nie mogę zejść :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
palio45 
User
Paweł



Twoje auto?: vw golf 3
Oznaczenia silnika: 1Z++
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 140
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lubelskie

562.0 KM
Wysłany: 2014-03-06, 11:08   

Zmień nastawnikiem dawkę bo vagiem to niewielki zakres.



Pamiętaj tylko, że temperatura silnika na blacie 90* a vag minimum 80*.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl szczegóły
golfinowo
User


Twoje auto?: golf
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 23

185.0 KM
Wysłany: 2014-03-07, 08:06   

Dzięki za pomoc. Piwko się należy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
.::Pani Reklama::.

19676317
forum@forum-mechaniczne.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum






Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Cięzko pali Kangoo
Majonez850 POMOC SAMOCHODOWA 5 2012-08-10, 23:13
krzych
Brak nowych postów Odczytywanie logów dynamicznych
elemeledudkiheh DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA 5 2012-07-06, 22:49
trebor70
Brak nowych postów GOLF 4 1.8T AUM - prośba o analizę logów
adams029 DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA 0 2016-11-21, 20:12
adams029
Brak nowych postów Falowanie na zimnym silniku Astra G
Arktos POMOC SAMOCHODOWA 0 2013-12-10, 22:59
Arktos
Brak nowych postów Klekot na zimnym silniku bmw e 87 116 film
Jw
HeszkeMeszke BMW 0 2017-06-22, 16:59
HeszkeMeszke



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB GroupWersja forum na komórkę
stat4u